دانلود و خرید کتاب حذف افکار و احساسات سمی با خاطره‌نویسی علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حذف افکار و احساسات سمی با خاطره‌نویسی اثر علی شمیسا

کتاب حذف افکار و احساسات سمی با خاطره‌نویسی

معرفی کتاب حذف افکار و احساسات سمی با خاطره‌نویسی

«حذف افکار و احساسات سمی با خاطره‌نویسی» کتابی ارزشمند به قلم دکتر علی شمیسا است. در این کتاب که ۹ فصل دارد با خاطره‌نویسی به منظور حذف افکار منفی از زندگی خود آشنا خواهیدشد. این دسته نوشتن‌ها جنبه‌ی درمانی دارند و زمینه‌ی تحول و تغییر، روشنگری و بیداری و درک فرد را فراهم می‌سازند و چون آتشی است که طلای درونتان را صاف، ناب و خالص می‌سازد. وقتی قطعه‌ای از یاد و خاطراتتان را از تجربه‌ی زندگی‌تان جدا می‌سازید و به آن رنگ و بویی مثبت می‌بخشید، جانی تازه در روح خود می‌دمید. نوشتن، درواقع نوعی پیروی از قوانین ریاضی طبیعت است. چراکه هر انسان واقع‌گرا، قوانین زندگی زمینی و آرامش خود را از او می‌گیرد و هماهنگی با قوانین طبیعت، سبب خوشبختی و آرامش می‌شود. نوشتن تجربه‌های گذشته به شکلی هدفمند، روش هنرمندانه تخلیه‌ی ذهن است. با همین یادداشت‌های روزانه و هفتگی که از تجربه‌های شخصی خود می‌نویسید، ذهنتان را پاکسازی می‌کنید و دیگر اجازه نمی‌دهید زباله‌های گوناگون در سطل آشغال ذهنتان جا خوش کنند. در بخشی از کتاب می‌خوانید: هر انسانی مجموعه‌ای از احساسات و عواطف منفی و مثبت است و ترکیب این احساس‌ها در ذهن شما، ملغمه‌ای به وجود می‌آورد که در زندگی فردی شما درصدی از این هیجانات یا سرکوب شده یا مسدود شده یا محدود شده‌اند و اکنون که به سن بزرگسالی رسیده‌اید، احساس کمبود و کهتری می‌کنید. احساس می‌کنید کودک درون شما آزرده و افسرده است، زخمی است و اکنون در پی ارضای آن هیجانات هستید که باید در زمان خودش، ارضا می‌شد. برای خودشناسی خود، باید با انواع احساسات خود مثل احساس تنهایی، افسردگی، حقارت، ناامیدی، درماندگی، ترس، اضطراب، گناه و دیگر احساسات مشابه و نیز احساسات فرعی خود، مثل احساس طرد، تأیید، طلبکاری و ... آشنا شوید. ابتدا سخت و ناممکن به نظر می‌رسد ولی وقتی می‌نویسید و می‌نویسید، این احساسات شروع به خودنمایی می‌کنند.

نظرات کاربران

MnM
۱۴۰۲/۰۷/۱۰

این کتاب دقیقا همون کتاب "خاطره درمانی" دکتر علی شمیسا هست که فقط طرح جلد و عنوان کتاب عوض شده. مطالب هر دو کتاب یکی هست. کتاب "خاطره درمانی" هم در طاقچه موجود هست. این کتاب یک نوع خودکاوی و

- بیشتر
⚽️ kaka ⚽️
۱۳۹۷/۱۱/۱۶

دوستان لطف کنید اگه خوندید بگید ارزش تایم گذاشتن داره یا همون حرفای کلیشه و همیشگیه

Nil
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

به نظر من خیلی جالب و کاربردی نبود🤔

atefeh
۱۳۹۹/۰۲/۱۲

کیا این کتابا خوندن؟؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
وقتی می‌نویسید درواقع برای کوچک‌ترین عواطف و احساسات خود ارزش قایل می‌شوید و آن‌ها را مهم می‌شمارید.
farnaz Pursmaily
زمانی که ذهن حجمش از خاطرات روان‌شناختی تلخ و ناخوشایند پر می‌گردد، به نوعی دچار بیماری وراجی ذهن می‌شود، و به‌طور خودکار، واژه‌ها و حرف‌ها و خاطرات گذشته را نشخوار و یک خاطره را ده‌ها بار برای این و آن تکرار می‌کند، درحالی‌که ذهن مسأله‌اش با آن خاطره هنوز حل نشده و مثل زخمی است که درمان نشده و مرهمی روی آن گذاشته نشده است. درصورتی‌که ذهن باید به‌شیوه‌های خلاقانه درمان شود.
محمدیان
خودتان را یک نویسنده کنجکاو که به دنبال شکار لحظات ناب است، تصور کنید. اگر قلم و کاغذ دور و برتان نیست، صدای خود را با موبایل‌تان ضبط کنید، چرا که بعضی از احساس‌ها، یک لحظه می‌آیند و می‌روند و دیگر نمی‌توانید آنها را تجربه کنید.
farnaz Pursmaily
سقراط می‌گوید اگر زندگی بررسی نشود، ارزش زندگی کردن ندارد
farnaz Pursmaily
شاید در حین نوشتن یا گفتن، هق‌هق بگریید، بلرزید، عرق بریزید که اینها فوق‌العاده است. درواقع شما تجربیات و احساسات کودک درونتان را بیان می‌کنید و بسیاری از آلودگی‌ها را از ذهن خود دور می‌ریزید. مانع بیان احساسات خود نشوید.
farnaz Pursmaily
ظرفیت روانی هر فرد، متفاوت است، گاهی فرد در خاطراتش، خودخوری می‌کند و خاطرات تلخ روان‌شناختی خود را به بیماری‌های جسمی و انواع تیک‌های عصبی تبدیل می‌کند و بعضی افراد هم این خاطرات را در قالب طنز، شعر و یا نثر زیبا و یا حرف‌های بیهوده بیرون می‌ریزند و گاهی نیز فرد این گذشته تلخ و شیرین را به روی کاغذ می‌آورد و یا در دنیای امروز در قالب وبلاگ‌ها و صفحات شخصی می‌ریزد و خودش را تخلیه هیجانی می‌کند.
farnaz Pursmaily
اساسا نوشتن هدفمند تجربه‌های گذشته‌تان، می‌تواند شما را متحول بکند و چه بسیارند افرادی که با نوشتن خاطرات تلخ و شیرین خود، زمینه‌ی دگرگونی ذهنی‌شان را فراهم آورده‌اند.
farnaz Pursmaily
پیشگفتار نویسنده اساسا نوشتن هدفمند تجربه‌های گذشته‌تان، می‌تواند شما را متحول بکند و چه بسیارند افرادی که با نوشتن خاطرات تلخ و شیرین خود، زمینه‌ی دگرگونی ذهنی‌شان را فراهم آورده‌اند. فرد با این روش تخلیه‌ی ذهن، به نوعی با احساسات مسدودشده، محدود شده و سرکوب شده‌ی خود روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل فرد در حین نوشتن گاهی زار زار می‌گرید و گاهی از روبه‌رویی با آن‌ها یا از حماقت و نادانی‌های خود خنده‌اش می‌گیرد. نوشتن، ناخودآگاه بیم‌و امیدهای فرد را بیرون می‌کشد و گاه نیز ترس‌ها و اضطراب‌هایی به همراه می‌آورد. وقتی افراد از تجربیات خود
کاربر ۷۹۸۸۴۱
پس بچسبید به نوشتن یادداشت‌های روزانه. زیرا وقتی از خودتان و احساس‌هایتان عکس می‌گیرید تا زمانی‌که ده یا بیست سال می‌گذرد و شما دفترچه‌ی خاطرات خود را ورق می‌زنید، به‌عمق پسرفت یا پیشرفت روانی خود پی می‌برید.
به یاد خسرو
این کتاب با این ادبیات و ذهنیت نوشته شده است که شما نوشتن یادداشت‌های روزانه خود را در حوزه آگاهی بیاورید و آنها را هدفمند بنویسید و به نوعی با نوشتن و حتی گفتن، انواع احساس‌های هیجانی ناسالم را از ناخودآگاه خود پاک کنید و با برون‌ریزی حالات غمگینانه خود، به فردی فعال و شاد تبدیل شوید و دست از رفتار منفعلانه بردارید.
farnaz Pursmaily

حجم

۱۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۱۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۶۵,۹۰۰
تومان