دانلود و خرید کتاب تاریخچه موسیقی رقیه وارسته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه موسیقی اثر رقیه وارسته

کتاب تاریخچه موسیقی

معرفی کتاب تاریخچه موسیقی

«تاریخچه موسیقی» نوشته رقیه وارسته (-۱۳۳۱)، از مجموعه «دانستنیهای نوجوانان»، تاریخ پیدایش و دگرگونی موسیقی و آلات موسیقی در اروپا و ایران را با زبانی ساده، برای نوجوانان بیان کرده‌است. درباره «دستگاه‌های آواز ایرانی» در این کتاب می‌خوانید: در کتب قدیم در باره مقامات مختلف موسیقی از ۹۱ دایره گفتگو می‌کنند و ۱۲ مقام به شرح زیر تشخیص داده‌اند: عشاق، نوا، بوسلیک، راست، اصفهان، زیرافکند، بزرگ زنگوله، راهوی، حسنی، حجازی. مقامات دوازده‌گانه به ۲۴ شعبه به‌شرح زیر تقسیم می‌شود: زابلی، اوج، نوروزخارا، ماهور، عشیران، نوروز صبا، مبرقع، پنجگاه، مغلوب، نهوند، نیریز، اصفهانک، بیاتی، همایون نهضت، سه گاه حصار، چهارگاه، غزالی، نوروز غرب، دوگاه، نیشابور، کوچک. این روش قدیم در دستگاه های ایرانی بود و امروز «دستگاه» جای «مقام» را گرفته وعدد ۱۲ نیز به ۷ دستگاه تبدیل شده و هر دستگاه دارای تعدادی آواز فرعی بنام گوشه، دستگاه شور هم دارای پنج آواز فرعی شده‌است. هفت دستگاه آواز: شور، سه‌گاه، چهارگاه، ماهور، همایون (بیات اصفهان جزء دستگاه همایون است) نوا، راست‌پنجگاه. آوازهای فرعی: ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی، بیات کرد.

نظرات کاربران

Ali Shahsavani
۱۳۹۸/۰۲/۱۸

خوب و مطالب کاربردی داشت و پر از غلط املایی هستش .تا جایی که اصلا اصطلاحات و معانی کلمات رو کاملا تغییر میدهد و باعث آموزش اشتباه میشود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
موسیقی حاشیه طلائی ابر سیاه زندگی است. یک وق مرموز و تکان دهند، یک هیجان مبهم، یک مستی رویا انگیز در آهنگهای موسیقی است که بسی از دردهای زندگی را می کاهد.
Haniyeh amini😄

حجم

۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان