دانلود و خرید کتاب کتاب زهد (حسن بصری) محمد عبدالرحیم‌محمد ترجمه قاسم انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب زهد (حسن بصری) اثر محمد عبدالرحیم‌محمد

کتاب کتاب زهد (حسن بصری)

معرفی کتاب کتاب زهد (حسن بصری)

«کتاب زهد (حسن بصری)» تألیف محمد عبدالرحیم محمّد و ترجمه قاسم انصاری (-۱۳۱۷) است که به شرح زندگی و احوال حسن بصری، عارف زاده قرن اول هجری (۱۱۰-۲۱ ه.ق) می‌پردازد.

در بخشی از این اثر این‌گونه آمده‌است:

حسن بصری در دو عصر دوگانه و جدا از هم زیست. عصر خلفای راشدین که زندگی او بر اساس قرآن کریم و سنّت شریف نبوی استوار بود، و عصر بنی اُمیّه که عصر فتوحات اسلامی بود و تأثیر زیادی در زندگی سیاسی و اجتماعی و فکری او گذاشت.

زندگی سیاسی از زمان انتقال حکومت به امویان دگرگون شد، نظام خلافت متکّی بر شورا و مستند به دین در عهد خلفای راشدین؛ به نظام سلطنتی متکّی و قائم بر اساس اِرثی و مستند به سیاست و دین تبدیل گردید و نظام اموی به سیاست نزدیک و از دین دور شد و خلافت در سیاست استحاله یافت.۹

معاویه این نظام را بنیان نهاد و برای جانشینی فرزندش یزید از هیچ کوششی فرو نگذاشت، امّا با مخالفت شدید بزرگان صحابه در حجاز روبه رو شد، سرزمین حجاز با حکومت اُموی مخالف بود و مردم آنجا می‌دیدند که عهد خلافت خلفای راشدین با حکومت امویان سازگار و همسان نیست، امویان حکومت را حق خود می‌شناسند. لذا مردم حجاز قیام و طلب استقلال کردند، امویان علیه حجازیان حکم کردند و آنان را به قبول سیادت و سروری خود واداشتند.

نظرات کاربران

آهنوس
۱۴۰۲/۰۹/۱۱

حسن بصری از جاعلان حدیث و از چهره‌های جنجالی صوفیه است که توسط ائمه شیعه لعن شده‌اند لکن در این کتاب، این شخص تطهیر شده و اطلاعات نادرست به مخاطب ارائه گردیده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان