دانلود و خرید کتاب شیوه‌های هنرگردانی هانس اولریش اوبریست ترجمه کتایون یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیوه‌های هنرگردانی اثر هانس اولریش اوبریست

کتاب شیوه‌های هنرگردانی

معرفی کتاب شیوه‌های هنرگردانی

«شیوه‌های هنرگردانی» نوشته هانس اولریش اوبریست (-۱۹۶۸)، هنرگردان سوئیسی است. او در طی ۲ دهه گذشته در زمینه یافتن قالب‌های عرضه هنری تلاش کرده و این کتاب روایت و تحلیل او از این موضوع در سال‌های کار و تجربه هنری اوست.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

حال به اولین مواجهه‌ی من با یک هنرمند می‌رسیم. در دوران کودکی، خارج شهر زندگی می‌کردیم و زوریخ تنها شهر بزرگِ اطراف ما بود. ماهی یک‌بار همراه والدینم به زوریخ می‌رفتم. خاطره روشنی دارم از مردی که در خیابان بَنهوفشتراس، خیابان اعیانی شهر با فروشگاه‌های مجلل، گُل و کار هنری می‌فروخت؛ حدود یازده سال داشتم. نامش هانس کروسی بود. او هم اهل سنت‌گالن بود و از آنجا که هنوز موزه‌ها و گالری‌ها کشفش نکرده بودند، با برنامه‌ای مرتب به زوریخ رفت و آمد می‌کرد. او در هیچ شرایطی قلم را زمین نمی‌گذاشت؛ بر کاغذ، دفتر یادداشت، بوم و هر چه به دستش می‌رسید بی‌وقفه طرح می‌زد. در سن بسیار کم والدینش را از دست داده و بیشتر عمرش را تنها سپری کرده بود. در مزرعه‌ای متعلق به والدین ناتنی‌اش بزرگ شده و بعد در حومه سنت‌گالن و جاهای دیگر زندگی کرده بود.

از راه‌های عجیب و غریبی روزگار گذرانده و بالاخره شروع کرده بود به رفت و آمد به زوریخ و گل‌فروشی میان بانک‌ها و مغازه‌های بنهوفشتراس. در میانه دهه ۱۹۷۰ در کنار گل، کارهای کوچک در اندازه کارت‌پستال هم می‌فروخت که نقاشی‌های خودش از زندگی روستایی و حیوانات بودند. مدتی بعد از نمایشگاه‌های خیابانی‌اش، گالری‌ها به مرور متوجه‌اش شدند. من در دوران نوجوانی بعضی از نمایشگاه‌هایش را دیدم و می‌خواستم از شیوه کار کردن غیرعادی او سر درآوردم. پیدا کردنش آسان نبود اما بالاخره توانستم استودیواش را بیابم.

نظرات کاربران

tabassom
۱۳۹۷/۰۷/۲۳

کتاب بی نظیر با ترجمه روان و مناسب است ... من خرید کتاب رو به صورت غیر الکترونیکی پیشنهاد میدم. متاسفانه در نسخه الکترونیک اشتباهات تایپی و سرهم نویسی زیاد داره. از صفحه 113 تا صفحه140 تکرار فصل پیشگامان کتاب و به

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۹۴,۰۰۰
تومان