دانلود و خرید کتاب آسان ترین روش ترک سیگار آل‍ن‌ ک‍ار ترجمه نوذر نیازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسان ترین روش ترک سیگار اثر آل‍ن‌ ک‍ار

کتاب آسان ترین روش ترک سیگار

نویسنده:آل‍ن‌ ک‍ار
انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۴.۴از ۶۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آسان ترین روش ترک سیگار

کتاب آسان ترین روش ترک سیگار نوشتهٔ آل‍ن‌ ک‍ار و ترجمهٔ نوذر نیازی است و نشر روزگار آن را منتشر کرده است. این کتاب بهترین و مفیدترین کتابی است که می‌توانید با آن سیگار را ترک کنید. این کتاب از زمان اولین چاپ آن تاکنون در زمرهٔ پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفته است. این کتاب همچنین پرفروش‌ترین کتاب انتشارات پنگوئن معرفی شده است.

درباره کتاب آسان ترین روش ترک سیگار

آسان‌ترین روش ترک سیگار اثر آلن کار (۲۰۰۶ - ۱۹۳۴) و ترجمهٔ دکتر نوذر نیازی است.

آلن کار در حرفه‌ٔ حساب‌رسی فرد بسیار موفقی بوده، اما اعتیاد به کشیدن صد نخ سیگار در روز، وی را از ادامه‌ٔ زندگی مأیوس ساخت. پس از بارها تلاش برای ترک سیگار و عدم موفقیت، بالاخره در سال ۱۹۹۳ موفق به کشف روشی شد که دنیا انتظارش را می‌کشید؛ یعنی آسان‌ترین روش ترک سیگار. او اکنون صاحب شبکه‌ٔ گسترده‌ای از کلینیک‌های ترک سیگار در اکثر نقاط جهان است.

کتاب حاضر به بیش از ۲۰ زبان مختلف ترجمه شده و در زمره‌ٔ پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفته‌ است. مترجم کتاب می‌گوید: «شهرت و موفقیت جهانی کتاب حاضر به خاطر نوع برخورد نویسنده و دیدگاه وی نسبت به مسئلهٔ دخانیات و نیز ارائهٔ راهکارهای عملی در ترک سیگار است. آنچه که مانع فرد سیگاری در ترک سیگار می‌شود، ترس است. ترس از اینکه وی بدون سیگار قادر نخواهد بود از عهده‌ٔ فشارهای روانی برآید، از مناسبات اجتماعی و خوردن غذا لذت ببرد، تمرکز کند و ... آنچه که افراد سیگاری برای ترک کردن به آن نیازمندند، رهاشدن از یک‌سری احساسات نادرست و تصورات غلط در مورد مصرف سیگار است.»

آل‍ن‌ ک‍ار خود در قسمتی از کتاب می‌گوید: در هنگام مشاوره با افراد سیگاری این پرسش را مطرح می‌کنم: «آیا می‌خواهید سیگار را ترک کنید؟» این سؤال کمی احمقانه به‌نظر می‌رسد؛ چون تمام افراد سیگاری واقعاً دوست دارند سیگار را ترک کنند. برای اثبات این موضوع از آن‌ها بپرسید: «با شناختی که اکنون از سیگار دارید، اگر می‌توانستید به زمانی برگردید که سیگاری نبودید آیا باز هم سیگار می‌کشیدید؟» در جواب اکثراً خواهند گفت: «به هیچ عنوان». اگر از بیشتر افراد سیگاری، حتی آن‌هایی که فکر نمی‌کنند سیگار برای سلامتشان مضر باشد یا آن‌هایی که نگران تأثیر منفی سیگار در جامعه نیستند و یا کسانی که استطاعت مالی دارند و می‌توانند از عهدهٔ مخارج آن برآیند بپرسید که آیا آن‌ها فرزندانشان را به کشیدن سیگار تشویق می‌کنند یا خیر، قطعاً جوابشان خیر خواهد بود.

خواندن کتاب آسان ترین روش ترک سیگار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

بسیاری از افراد سیگاری با خواندن این کتاب، سیگار را ترک کردند؛ شاید خوانندهٔ بعدی این کتاب شما باشید که قرار است با سیگارکشیدن خداحافظی کنید.

بخشی از کتاب آسان ترین روش ترک سیگار

«هدف این کتاب هدایت نمودن شما به این مسیر فکری است که به جای استفاده از روشهای معمول ترک سیگار که احساس صعود از قلّه‌ی اوِرِست را در شما القاء می‌کند و باعث می‌شود که چند هفته ای را در حسرت کشیدن یک نخ سیگار سپری کنید وهمچنین به افراد سیگاری غبطه بخورید، بی درنگ چنان شادی و شعفی در شما بیافریند که گویی از بیماری وحشتناکی شفا یافته اید. از این پس هرچه بیشتر در زندگی پیش می‌روید بیشتر به مسأله‌ی سیگار می‌اندیشید و تعجب شما نسبت به این که چگونه تاکنون این همه سیگار کشیده اید افزایش می‌یابد و به جای حسادت ورزیدن به افراد سیگاری به حال آنان تأسف خواهید خورد.

اگر شما هنوز هم سیگار می‌کشید لازم است تا زمانیکه مشغول خواندن این کتاب هستید به کشیدن ادامه دهید. ممکن است به نظر برسد که این موضوع با ترک کردن سیگار که هدف اصلی کتاب حاضر است منافات داشته باشد. البته، بعداً برای شما توضیح خواهم داد که سیگار کشیدن هیچ کمکی به شما نمی‌کند. در واقع یکی از مسائل عجیبی که در مورد سیگار وجود دارد این است که وقتی سیگار می‌کشیم و درست به ماهیت عمل خود می‌اندیشیم، واقعاً نمی‌دانیم که چرا این کار را انجام می‌دهیم. فقط زمانی که از سیگار محروم می‌شویم به اهمیت آن پی می‌‌بریم. به هر حال چنانکه سیگار می‌کشید، چه آن را دوست داشته باشید و یا از آن متنفر باشید، باید بپذیرید که در دام آن گرفتار شده اید. وقتی که احساس می‌کنید به سیگار معتاد شده اید دیگر بدون سیگار نمی‌توانید بطور کامل آرامش خاطر داشته باشید و یا روی موضوعی به درستی تمرکز کنید. بنابراین تا زمانی که این کتاب را به طور کامل نخوانده اید اقدام به ترک سیگار نکنید. با خواندن این کتاب به تدریج اشتیاق شما به سیگار کشیدن از بین می‌رود. فقط کتاب را نیم خوانده رها نکنید؛ چون در آن صورت تمام زحمات شما بر باد می‌رود. فراموش نکنید که فقط باید به توصیه‌ها عمل کنید.

به استثنای فصل بیست و هشتم که به بحث در مورد جدول زمانبندی می‌پردازد، تأکید بر این موضوع که تا خواندن کامل کتاب به سیگار کشیدن خود ادامه دهید، مرا بیش از هر چیز آزرده می‌سازد. زمانی که برای اولین بار سیگار را ترک کردم بسیاری از اقوام و دوستانم نیز سیگار را کنار گذاشتند، صرفاً به این خاطر که من قادر به انجام این کار شده بودم. آنها معتقد بودند که اگر من بتوانم سیگار را کنار بگذارم پس هر کسی می‌تواند از عهده‌ی آن برآید. سالها سعی کردم تا گاهگاهی به طور غیرمستقیم افرادی را که هنوز ترک نکرده بودند تشویق به ترک کنم تا به لذت آزاد شدن از بند دخانیات پی ببرند. وقتی که این کتاب برای اولین بار چاپ شد، نسخه‌هایی از آن را به افراد نگون بختی که هنوز هم سیگار می‌کشیدند، هدیه کردم. تنها به این دلیل که فکر می‌کردم یک دوست آن را نوشته است حتماً آن را خواهند خواند، حتی اگر کتاب خسته کننده ای باشد. ماهها بعد پی بردم که آنها حتی به خودشان زحمت نداده بودند کتاب را تا آخر بخوانند و از این بابت متحیر و رنجیده خاطر شدم. حتی متوجه شدم که نسخه‌ی اصلی امضاء شده ای را که به یک دوست صمیمی تقدیم کرده بودم نه تنها مطالعه نکرده بود بلکه آن را به شخص دیگری داده بود. در آن لحظه واقعاً ناراحت شدم، اما وابستگی بسیا ر شدید به سیگار ترس عجیبی در فرد معتاد ایجاد می‌کند که من از وجود آن غافل بودم و این احساس ترس فراتر از رابطه‌ی دوستی است. یکبار نزدیک بود به خاطر سیگار همسرم را طلاق بدهم. زمانی مادرم به همسرم گفته بود: «چرا او را تهدید نمی‌کنی که اگر سیگارش را ترک نکند او را ترک خواهی کرد؟» همسرم در جواب گفته بود: «اگر این کار را بکنم او مرا ترک می‌کند.» هرچند که از پذیرفتن این موضوع شرم دارم، اما فکر می‌کنم که حق با همسرم بود. این احساس ترس در اثر مصرف سیگار به وجود می‌آید. بعدها متوجه شدم که بسیاری از افراد سیگاری چون فکر می‌کنند به محض خواندن این کتاب باید سیگار را ترک کنند، جرٲت تا آخر خواندنش را ندارند. بعضی‌ها هم تعمداً روزی یک خط از کتاب را می‌خوانند تا آن روز ’جهنمی‘ (روز ترک سیگار) را به تعویق بیندازند. اکنون کاملاً مطمئنم که بسیاری از خوانندگان از سوی کسانی که آنها را دوست دارند مجبور به خواندن این کتاب می‌شوند. از این دید به مساله نگاه کنید. با خواندن این کتاب چه چیزی را از دست می‌دهید؟ حتی اگر با خواندن این کتاب سیگار را ترک نکنید وضعیت شما از آنچه که اکنون هست بدتر نمی‌شود و مطمئناً چیزی از دست نمی‌دهید. بلکه برعکس، این عمل دستاوردهای فراوانی دارد. ضمناً اگر چند روز یا چند هفته ای است که سیگار نکشیده اید اما هنوز مطمئن نیستید که سیگاری هستید یا خیر، در مدتی که کتاب را می‌خوانید سیگار نکشید. پس با این اوصاف در حقیقت شما فعلاً سیگاری نیستید و تنها کاری که باید انجام بدهید، هماهنگ کردن ذهن با جسمتان است و خواهید دید که پس از مطالعه‌ی این کتاب دیگر میلی به سیگار ندارید و این موضوع شما را به وجد می‌آورد.»

نظرات کاربران

کاربر 745825
۱۳۹۷/۱۲/۱۹

واقعا لذت بردم وبعد هفت سال سیگار کشیدن باخواندن این کتاب براحتی ترک کردم والان یک ماه هستش که پاکم. خداروشکر

farzam
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

من یازده سال روزی یه پاکت سیگار میکشیدم با خوندن این کتاب الان یه سال و نیمه که ترک کردم و الان از سیگار و سیگاری و سیگار فروش و بازیگری که سیگار دستش باشه و فیلمی که قهرمانش سیگاری

- بیشتر
ali
۱۳۹۸/۰۷/۱۴

من با خوندن این کتاب حدود چهل روزه که سیگار نکشیدم و نکته جالبش اینجاست که خودم رو سیگاری نمیدونم اصلا و اینا به لطف خوندن این کتابه

Tatar
۱۳۹۸/۰۶/۱۵

عالی بود برای ترک کردن سیگار شروع ب خواندن نکردم ولی تا ۲۰۰ صفحه ک خوندم ناخداگاه دیگه از سیگار کشیدن لذت نمیبردم و دیگه نکشیدم تصمیم گرفتن ب خوندنش شجاعت می خواد و شروع ب خوندن این کتاب برای سیگاری ها

- بیشتر
Mr.Aqayi
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

به طرز باورنکردنی این کتاب جواب میده

_arman_
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

سلام ،من فکر میکردم یه روز هم نمیتونم بدون سیگار دوام بیارم ، واقعاً خدارو شکر میکنم که با این کتاب آشنا شدم،امروز دقیقاً شد 5 ماه که سیگار نکشیدم

arash
۱۳۹۷/۰۹/۱۴

فعلا یک سومش رو خوندم خیلی حاشیه میره و تکرار میکنه واقعا داره حوصله ام رو سر میبره نمیدونم ادامه بدم یا نه اما چون میخوام سیگار رو ترک کنم احتمالا بخونمش

کاوه
۱۳۹۶/۰۸/۰۷

یک کتاب عالی درباره روش ترک سیگار.

کاربر ۴۷۵۴۰۴۸
۱۴۰۱/۰۴/۲۶

کتابی بسیار مفید بود ..من حقیقتا سیگار را ترک کردم ..بعد از ۱۰ سال عادت غلط بدون وقفه ..امیدوارم این کتاب را سیگاریها با دقت مطالعه کنند مطمعنم که نتایج مثبتی را خواهد داشت ..سپاس فراوان

mohammad hashemi
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

کلمه سیگار از کل کتاب حذف کنید بجای اون هر کلمه ای که ازش رنج میبرید بنویسید مسبینیم که نه تنها در مورد سیگار بلکه در همه موارد زندگی جواب میده. کتاب بسیار خوبی هستش از این کتاب در موارد دیگه زندگی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۷)
این چه کار مسخره ای است که وقتی سیگار می کشیم آرزو می کنیم ای کاش نمی کشیدیم و زمانی هم که سیگار نمی کشیم آرزوی کشیدنش را داریم؟
arash
من فکر می کنم وقتی خوب به آن بیندیشیم می بینیم که خیلی هم تعجب آور نیست، چرا که سیاست مداران معمولاً یکصدسال از زمان خود عقب هستند.
صبا
اولین سیگارها را با اراده ی خود می کشیم و اغلب در مهمانی های دوستانه این مسأله شروع می شود. تا به خود می آییم، می بینیم هر وقت که هوس کنیم سیگار می کشیم و این امر به سرگرمی روزمره تبدیل شده است.
علیرضا
اگر مقدار نیکوتین موجود در یک نخ سیگار را مستقیماً به رگ فردی تزریق کنند باعث مرگ وی می گردد.
Vahid
به یک فرد سیگاری بگویید که سیگار دارد او را نابود می کند و خواهید دید که نخستین اقدامی که آن فرد می کند روشن کردن یک نخ سیگار است.
Vahid
سیگار کشیدن عادت نیست، بلکه اعتیاد به نیکوتین است و درد فیزیکی ناشی از ترک نیکوتین تقریباً امری نامحسوس است. زمانی که در حال ترک هستید درواقع تلاش می کنید تا همزمان ازعهده ی دو کار مهم برآیید: نخست، کشتن هرچه سریع تر هیولای کوچک، یعنی نیکوتینی که در بدن وجود دارد و سپس کشتن هیولای بزرگی که در ذهنتان جا دارد.
کاربر ۲۶۰۹۷۵۳
مسئولیت پذیری تنها زمانی تنش زا می شود که شما به اندازه ی کافی برای کنترل آن احساس قوی بودن نکنید.
saman21
آقای آلن کار نویسنده ی کتاب حاضر، در حرفه ی حسابرسی فرد بسیار موفقی بوده، اما اعتیاد به کشیدن صد نخ سیگار در روز، وی را از ادامه ی زندگی مأیوس ساخت. پس از بارها تلاش برای ترک سیگار و عدم موفقیت، بالاخره وی در سال ۱۹۹۳ موفق به کشف روشی شد که دنیا انتظارش را می کشید، یعنی آسان ترین روش ترک سیگار. او اکنون صاحب شبکه ی گسترده ای از کلینیک های ترک سیگار در اکثر نقاط جهان می باشد و موفقیت وی در کمک به ترک دادن افراد سیگاری، شهرت فوق العاده ای برای او به همراه آورده است.
مهدی تمدن رستگار
ترساندن افراد سیگاری از عواقب کارشان کمکی به ترک کردن آنها نمی کند و اینها کار را برایشان دشوارتر می سازد. این امر فقط باعث ایجاد ترس در آنها می شود که ممکن است به نوبه ی خود حتی نیازشان را به سیگار کشیدن افزایش دهد
کاربر ۱۸۷۸۰۷۴
نگران نباشید. این ترس صرفاً منشأ روانی دارد و از این جهت است که شما گمان می کنید نمی توانید بدون سیگار به زندگی ادامه دهید. واقعیت زیبا آن است که این چنین نیست. وحشت نکنید. فقط به من اعتماد کنید و خودتان را به آب بیندازید. ۲- مرحله دوم ترس، دوره اش طولانی تر است. ریشه ی این ترس تصور غلط شماست که بدون سیگار مناسبت های خاص در آینده لذت بخش نخواهند بود و یا قادر نخواهید بود بدون سیگار با این ضربه روحی کنار بیایید. نگران نباشید چنانکه جرٍأت کنید خود را به آب بیندازید، می بینید که عکس قضیه صادق است. اجتناب از وسوسه ها به دو بخش اصلی تقسیم می شود: ۱- ”اگر چه قصد سیگار کشیدن ندارم، اما یک بسته را همراه خودم نگه می دارم تا قوت قلب بیشتری بگیرم.” من میزان شکست افرادی که اقدام به این کار می کنند را بیشتر از افرادی می دانم که سیگارها را به کلی دور می اندازند. من معتقدم که این عمدتاً به دلیل این واقعیت است که وقتی در طول ترک لحظه های ناخوشایندی داشته باشید، روشن کردن یک نخ سیگار موجود در خانه برایتان آسان خواهد بود.
سینا

حجم

۲۰۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

حجم

۲۰۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان