دانلود و خرید کتاب برنامه‌ریزی توسعه‌ گردشگری علی دنیادیده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه‌ریزی توسعه‌ گردشگری اثر علی دنیادیده

کتاب برنامه‌ریزی توسعه‌ گردشگری

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه‌ریزی توسعه‌ گردشگری

«برنامه‌ریزی توسعه گردشگری»، تألیف دکتر علی دنیادیده (-۱۳۴۹) یک منبع علمی و اصلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های صنعت گردشگری و همچنین فعالان و مدیران این عرصه است. طراحی این کتاب به‌گونه‌ای است که هم می‌توان مطالب آن را به‌ترتیب فهرست مطالب مورد استفاده قرار داد و هم برخی نکات خاص را انتخاب و مطالعه نمود. این کتاب با بهره‌گیری از این مزیت به‌طرح گام‌های عملی در زمینه برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری از دیدگاه منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته است و در واقع یک راهنمای اصولی و خودیار است که ضمن توصیف اجزاء، گام‌های عملی و فعالیت‌های متعددی را در تهیه استراتژی توسعه گردشگری ارائه می‌دهد.

بخشی از کتاب:

ماهیت تاثیرات گردشگری

تاثیرات گردشگری دارای ابعاد و اشکال گوناگونی است که اغلب تحت عنوان تاثیرات گردشگری بر اقتصاد، ساختار اجتماعی و محیط‌زیست فیزیکی مناطق مقصد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. بُعد اقتصادی این تاثیرات دربرگیرنده اشتغال و تعادل میان دستمزدها و ارز خارجی است؛ بعد ساختار اجتماعی نیز به مقوله فرهنگ، سبک زندگی و تعاملات انسانی می‌پردازد و بعد محیط‌زیست فیزیکی بر مقوله چشم‌انداز طبیعی و استفاده از زمین در دو بخش موقعیت‌های طبیعی و مصنوعی تاکید می‌نماید. علی‌رغم آنکه این تاثیرات به‌ندرت به‌طور مجزا از یکدیگر اتفاق می‌افتند اما برای سهولت اندازه‌گیری و بررسی اغلب به سه گروه اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی وزیست‌محیطی تقسیم می‌گردند.

مطالعات اولیه درباره تاثیرات گردشگری منحصرا بر منافع اقتصادی متمرکز شد و عملا بررسی هزینه/ سود زیست‌محیطی و اجتماعی را حذف نمود. باتوجه به اینکه گردشگری یک فعالیت نسبتا جدید و دارای قابلیت ایجاد توسعه اقتصادی بود، تاکید بر این جنبه از این صنعت به هیچ‌عنوان شگفت‌آور و عجیب نبود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان