دانلود رایگان کتاب راز پروژه‌های نرم‌افزاری (تحلیل چرایی شکست پروژه‌ها) جورج استپانک ترجمه مریم شاه‌زیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز پروژه‌های نرم‌افزاری (تحلیل چرایی شکست پروژه‌ها) اثر جورج استپانک

کتاب راز پروژه‌های نرم‌افزاری (تحلیل چرایی شکست پروژه‌ها)

معرفی کتاب راز پروژه‌های نرم‌افزاری (تحلیل چرایی شکست پروژه‌ها)

«راز پروژه‌های نرم‌افزاری (تحلیل چرایی شکست پروژه‌ها)» نوشته جورج استپانک، رهبر پروژه و توسعه‌دهنده نرم‌افزار است. استپانک مدارک خود را به‌عنوان یک معمار در J2EE (نسخه جاوا در شرکت) و همچنین به‌عنوان یک MSC2 (توسعه‌دهنده معتبر مایکروسافت) در NET کسب نموده‌است. وی، پس از اخذ دیپلم در رشته کامپیوتر و آموزش، در دانشگاه کمبریج، علوم طبیعی خواند و مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نمود. او برای طیف گسترده‌ای از شرکت‌های نرم‌افزاری کارکرده است که آخرین آنها شرکت نیوزی نیوزیلند است. در بخشی از کتاب این‌گونه می‌خوانید: با زمان نامحدود، هیچ پروژه‌ای موفقیت‌آمیز نیست. درست از که زمان نامحدود، بهره‌وری ضعیف را جبران می‌کند. بااین‌وجود، بهره‌وری توسعه‌دهندگان اپن سورس، افسانه‌ای است. در سال ۱۹۹۱ لینوس توروالدز، یک سیستم‌عامل کامل، پایدار و هسته‌ای (لینوکس) را در کمتر از یک سال نوشت و کمتر از یک سال بعد، یک گروه هشت‌نفره گرد هم آمدند تا گروه آپاچی را تشکیل دهند. آن‌ها آپاچی ۱, ۰ را، به‌عنوان یک قطعه نرم‌افزاری کامل، به‌گونه‌ای ساخته بودند که به یکی از گسترده‌ترین سرورهای صفحات وب در اینترنت تبدیل شد. این موفقیت نشان می‌دهد که توسعه نرم‌افزار در خارج از مدیریت سنتی پروژه می‌تواند به‌خوبی جواب دهد. با توجه به اینکه، تکنیک‌های مدیریت پروژه در حوزه‌های دیگر به‌خوبی کار می‌کند، این موضوع کمی گیج‌کننده است. می‌بینیم که این موضوع در ساخت‌وساز و مهندسی کاملاً مصداق دارد. باید چیزی کاملاً متفاوت درباره مهندسی نرم‌افزار وجود داشته باشد که باعث شکست خوردن پروژه‌های آن می‌شود. فصل را با تجزیه‌وتحلیل این موضوع، از طریق شناسایی ویژگی‌های نرم‌افزار و فرایند توسعه نرم‌افزار که موجب منحصربه‌فرد شدن آن‌ها شده است، آغاز می‌کنیم. این ویژگی‌ها سپس با بهترین روش‌های مدیرت پروژه مقایسه می‌شوند تا بینیم ایراد در کجای فرایند مدیریت پروژه نرم‌افزاری است. بخش اول کتاب با یک مطالعه موردی شبیه‌سازی‌شده به پایان می‌رسد که نشان می‌دهد چگونه این مشکلات موجب شکست خوردن یک پروژه آتی می‌شوند. در این فصل به جزئیات برخی مشکلات موجود در توسعه نرم‌افزار می‌پردازیم. این امر ممکن است ناامیدکننده باشد، اما امید خود را از دست ندهید. مشخص نمودن مشکلات، اولین قدم در راه‌حل کردن مشکل است.

نظرات کاربران

امیرحسین
۱۳۹۸/۰۷/۱۷

من که ۱۲۰ صفحه از کتاب رو خوندم هیچی نفهمیدم. شاید من متوجه منظورش نمیشم ولی به هرحال به دردم نخورد

مازیار
۱۳۹۷/۰۲/۱۷

اشتباهات تایپی و ترجمه نادرست برخی واژه های تخصصی و همچنین نداشتن پانوشت اصل واژه ها، خواننده را اذیت می کرد.

سارا
۱۳۹۷/۰۹/۲۸

ترجمه خوب نبود ولی نکات قابل توجهی داشت که خوندنشون خالی از لطف نیست...

Masiha
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

اصطلاحاتو درست ترجمه نکرده بود ولی در مجموع کتاب خوبی بود.

Shireen
۱۳۹۸/۰۶/۳۱

کتاب خوبی هست ولی ترجمه روان نیست و خیلی جاها غلط املایی داره. در کل برای کسایی که می‌خوان برنامه‌نویسی یا مدیریت پروژه انجام بدن، مفیده. خیلی بیشتر از ۶ واحد درس مهندسی نرم‌افزار که پاس کردم بهم کمک کرد.

mostafa aref
۱۳۹۷/۱۱/۲۶

مطالب جدیدی یادگرفتم ولی خیلی ادبیاتی ترجمه شده بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
امکان تهیه طراحی اولیه نرم‌افزار و یا پیش‌بینی مجموعه‌ای کامل از ملزومات، قبل از آنکه نرم‌افزار طراحی شود، عملاً ممکن نیست. این بدان معناست که هرگونه تخصصی سازی ملزومات موردنیاز برای نرم‌افزار به‌احتمال‌زیاد ناقص است. هنگامی‌که نرم‌افزار شروع به شکل گرفتن می‌کند، کاربران دیدگاه‌های جدیدی را نسبت به نیازهای خود پیدا می‌کنند. چنانچه خودشان در کار مشارکت نموده و سناریوهای مختلف را امتحان کنند، نرم‌افزار برایشان کمتر انتزاعی خواهد بود؛ و این همان‌جایی است که جریان ثابت تقاضایی تغییرات اساس برای سیستم صدور صورتحساب، از آن ناشی می‌شود. مشکل اینجا نیست که کاربران نمی‌دانند چه می‌خواهند، بلکه مشکل این است که آن‌ها، حداقل تا زمانی که بخشی از پروژه تکمیل‌نشده باشد، قادر نیستند آن به‌طور کامل تصور کنند. برای دستیابی به موفقیت، کاربران و توسعه‌دهندگان باید در کنار یکدیگر کار کنند تا الزامات نرم‌افزار را مشخص سازند.
ابوذر
مدیران معمولاً از توسعه‌دهندگان می‌پرسند که دقیقاً چقدر طول می‌کشد تا یک خطا و یا همه خطاهای موجود در یک نرم‌افزار، برطرف شود. هر پاسخی که توسعه‌دهنده به این سؤال بدهد، چیزی بیشتر از یک حدس نیست. برطرف کردن یک خطا ممکن است چند دقیقه و یا چند هفته به طول بیانجامد.
مازیار
مشکل اینجا نیست که کاربران نمی‌دانند چه می‌خواهند، بلکه مشکل این است که آن‌ها، حداقل تا زمانی که بخشی از پروژه تکمیل‌نشده باشد، قادر نیستند آن به‌طور کامل تصور کنند.
بابک
این موضوع به‌خصوص برای چارچوب‌های کاربردی شرکت درست است، مجموعه ابزاری که جهت ساخت سیستم‌های نرم‌افزاری مدرن مورداستفاده قرار می‌گیرند. در طی چند سال گذشته، حرکتی از فناوری‌های اختصاصی و در جهت استانداردهای مشترک صورت گرفته است. در حال حاضر تنها دو چارچوب اصلی کاربردی سازمانی وجود دارد: نسخه سازمانی جاوا ۲ از Sun، IBM، BEA و.NET مایکروسافت. اما نوشتن کد به‌صورت C# برای.NET تا حدودی متفاوت از نوشتن کد در جاوا برای J۲EE است. دو فناوری از مفاهیم یکسان استفاده می‌نمایند و دارای شباهت‌های بیشتری هستند. استفاده از مهارت‌ها از یک تیم به دیگری آسان است.
جواد رحیمی

حجم

۵۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

حجم

۵۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

قیمت:
رایگان