دانلود و خرید کتاب درس نامه مبانی و قواعد تفسیر م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی‌ رض‍ای‍ی‌ اص‍ف‍ه‍ان‍ی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس نامه مبانی و قواعد تفسیر اثر م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی‌ رض‍ای‍ی‌  اص‍ف‍ه‍ان‍ی‌

کتاب درس نامه مبانی و قواعد تفسیر

معرفی کتاب درس نامه مبانی و قواعد تفسیر

«درس‌نامه مبانی و قواعد تفسیر» به قلم دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی(-۱۳۴۱) برای دوره کارشناسی رشته علوم و قرآن تهیه و تدوین شده‌است. تفسیر قرآن کریم، دانشی است مستقل که همچون هر دانش دیگری دارای مباحث مقدماتی، مانند: تعریف، هدف، مبانی، روش و... است. مجموع این مباحث مقدماتی را می‌توانیم «منطق تفسیر قرآن» بنامیم؛ چون در فهم و تفسیر قرآن مفید است و از خطای فهم مفسر جلوگیری می‌کند و ضوابط تفسیر معتبر را روشن می‌سازد. این نوشتار بر آن است که این مبانی و قواعد را به شیفتگان قرآن کریم عرضه کند و آنان را در قالب «منطق تفسیر قرآن» سامان دهد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
تقسیمات تقسیم‌های مختلفی در مورد منابع تفسیر قابل تصور است; از جمله: مستندات و منابع تفسیر: ۱. درون متنی: آیات قرآن; ۲. برون متنی: الف) سنت; ب) عقلی; ج) نقلی، مانند تاریخ؛ د) علوم تجربی.
Syed Fazil Shah
منابع استخراج قواعد تفسیر منابع استخراج قواعد تفسیر عبارتند از: ۱. قرآن، مثل قاعده ارجاع متشابهات به محکمات; ۲. سنت، مثل قاعده نسخ که بیشتر از روایات استفاده می‌شود; ۳. بدیهیات عقلی، مثل لزوم در نظر گرفتن قواعد ادبیات عرب برای فهم قرآن; ۴. قطعیات و مسلّمات شرعی، مثل قاعده لزوم در نظر گرفتن قرائت صحیح و معتبر قرآن در تفسیر; ۵ . ارتکازات عقلایی، مثل قاعده تخصیص و تقیید کلام عام و مطلق متکلم با کلام خاص و مقید;
Syed Fazil Shah

حجم

۲۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

حجم

۲۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان