دانلود و خرید کتاب چرا کودکان می‌ترسند؟ رضا پورحسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چرا کودکان می‌ترسند؟

«چراکودکان می ترسند؟» به قلم نویسندگان، دکتر رضا پورحسین (-۱۳۳۸) و نازنین خسروی، جلد دوم از سری کتاب‌های آشنایی با خصوصیات روان‌شناختی خردسالان است که به مسئله ترس در دوران کودکی می‌پردازد. ترس و اضطراب واکنش های طبیعی هستند که ارزش حیاتی برای جانداران دارند. ترس، یک واکنش طبیعی در برابر خطر است و بقای فرد و نوع را تقویت می کند و در حد اعتدال آمیز آن، مناسب و حتی ممکن است مفید باشد. اما گاهی ترس، جنبه ی افراطی و غیرمنطقی به خود می گیرد. در این شرایط با وجود اینکه ترس برای خود شخص نیز غیرمنطقی است؛ باز از آن اجتناب می کند. حتی ممکن است بر عملکردش تأثیر منفی بگذارد که در این صورت ترس مرضی و نابهنجار یا به اصطلاح فوبی۲ است. اختلالات اضطرابی از جمله فوبی ها از شایع ترین اختلالات روانپزشکی هستند. (کاپلان سادوک، ترجمه پورافکاری، ۲۰۰۷) ترس، واکنشی هیجانی است و هرگاه امنیت ما به خطر بیفتد، ظاهر می شود. این واکنش کاملاً طبیعی است و از همان بدو تولد در کودک مشاهده می شود. اطفال معمولاً از بعضی پدیده ها می ترسند و علت ترس آنها برای پدر و مادر شناخته شده نیست؛ این کتاب سوالات والدین را در ارتباط با انواع ترس و دلایل آن در خردسالان و کودکان پاسخ داده و راه‌کارهای مؤثری را مطرح می‌کند. بخشی از کتاب را می‌خوانیم: خردسالان، توان تمایز واقعیت از خیال را ندارند. بنابراین دو نوع ترس در آنها بوجود می آید: ترس واقع گرایانه و ترس تخیلی. ترس های واقع گرایانه، ترسهایی است که عامل عینی وبیرونی دارد؛ مانند ترس از سگ یا گربه. اما ترس های تخیلی، ترسهایی هستند که عامل بیرونی وعینی ندارند، بلکه بیشتر توسط دیگران، درذهن کودک خلق شده اند. مانند ترس از لولو یا روح و ازاین قبیل. خردسال احساس می کند جهان اطراف او بسیار بزرگ است؛ بنابراین برای ایجاد احساس امنیت به دنبال یک تکیه گاه ایمنی می گردد و درنتیجه به والدین خود به خصوص مادر نزدیک می شود.

نظرات کاربران

S
۱۳۹۶/۰۶/۲۷

واقعا دست مریزاد عجب کتابهایی طاقچه گذاشته نمونه که عالیه.

کاربر 2374169
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

کتاب با نگاه من همسو نبود به خصوص آنجایی که نتیجه‌ای را با قطعیت درباره‌ی رفتار کودک بیان کرده بود و نسخه‌ی کلی برای همگان پیچیده بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
۱. آموزش تنفس و آرام بخشی: هیچ گاه اضطراب، با آرامش بدنی همراه نیست. به کودکتان بیاموزید که هنگام ترس از موقعیت و یا شیء خاص، نفس عمیق بکشد و اعداد را به شکل معکوس از ۱۰ تا ۱ بشمارد. این کار، سبب پراکندگی حواس از آن موضوع شده و اضطراب را کاهش می دهد. ۲. حساسیت زدایی منظم: سعی کنید فهرستی از مواردی که کودک، از آنها هراس دارد تهیه کرده و به آنها از ۱ تا ۱۰ نمره دهید. به کودکتان بگویید با انگشت، این اعداد را نمایش دهد. بعد، این موارد را از خفیف تا شدید مرتب کنید و از خفیف ترین مورد، شروع کنید. به طور مثال، اگر کودکی از گربه می ترسد، ابتدا، عکسی از گربه تهیه کرده و به او نشان دهید. داستانی تخیلی و جالب در مورد گربه ای مهربان را که با بچه ها دوست بود، برای او تعریف کنید. بعد از اطمینان از اینکه کودک دیگر از عکس گربه نمی ترسد، او را همراه خود نزدیک گربه ای دوست داشتنی ببرید. ۳. نگاه کردن به الگو: کودکان، از بزرگترها خصوصاً والدین خود الگو برداری می کنند. کودکان از شما ترسیدن و غلبه بر ترس را می آموزند. والدین، الگوی خوبی برای غلبه بر ترس کودکان هستند.
مادربزرگ علی💝

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان