دانلود و خرید کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن آگاهی جانت اسلوم ترجمه الهه اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن آگاهی

کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن آگاهی

معرفی کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن آگاهی

کتاب الکترونیکی «مسیری هنرمندانه به سوی ذهن آگاهی» نوشتهٔ جانت اسلوم با ترجمهٔ الهه اکبری در انتشارات سایه سخن چاپ شده است. این کتاب دربارۀ ترکیب تمرینات ذهن‌آگاهی با فعالیت‌های خلاقانه برای کاهش استرس و افزایش حضور در لحظه است.

درباره کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن‌آگاهی

این کتاب رویکردی نوآورانه را در ترکیب تکنیک‌های کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBSR) با فعالیت‌های هنری و خلاقانه ارائه می‌دهد. MBSR یا کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی، یک برنامه هشت هفته‌ای است که توسط جان کبات-زین طراحی شده و هدف آن کاهش استرس از طریق تمرینات ذهن‌آگاهی است.

کتاب شامل تمرینات و فعالیت‌هایی است که خوانندگان را تشویق می‌کند تا از طریق هنر و خلاقیت، مهارت‌های ذهن‌آگاهی خود را تقویت کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل نقاشی، طراحی، کلاژ و سایر اشکال بیان هنری باشد. 

ساختار کتاب به گونه‌ای است که خوانندگان را در یک سفر هشت هفته‌ای همراهی می‌کند. هر هفته بر روی یک جنبه خاص از ذهن‌آگاهی تمرکز دارد و فعالیت‌های هنری مرتبط با آن را ارائه می‌دهد. برخی از موضوعات مورد بحث در کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن‌آگاهی عبارت‌اند از:

آگاهی از تنفس و بدن

مدیتیشن نشسته و راه رفتن

کار با افکار و احساسات

مقابله با استرس

ارتباطات ذهن‌آگاهانه

خودمهربانی

کتاب همچنین به توضیح اصول اساسی MBSR و چگونگی ادغام این اصول با فعالیت‌های هنری می‌پردازد. نویسنده بر اهمیت فرآیند خلاقیت تأکید دارد، نه بر نتیجه نهایی، و خوانندگان را تشویق می‌کند تا بدون قضاوت به کاوش درونی خود بپردازند. در هر فصل، تمرینات عملی و راهنمایی‌هایی برای انجام فعالیت‌های هنری ارائه شده است. این تمرینات طوری طراحی شده‌اند که حتی افرادی که تجربه هنری ندارند نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.

کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن‌آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افرادی که به دنبال روش‌های خلاقانه برای کاهش استرس و افزایش ذهن‌آگاهی هستند و همچنین برای کسانی که علاقه‌مند به ترکیب هنر و مدیتیشن هستند، مناسب است.

بخشی از کتاب مسیری هنرمندانه به سوی ذهن‌آگاهی

«سفر خودیابی از همین جایی که هستید، آغاز می‌شود. اولین قدم، آوردن آگاهی به لحظه‌لحظهٔ تنفس است. فرایند تنفس از بدو تولد آغاز می‌شود و تا زمان مرگ ادامه دارد، هیچ تلاشی نمی‌خواهد. خودبه‌خودی است و ما را به لحظهٔ اکنون و تجربهٔ زنده‌بودن متصل می‌کند. دم‌وبازدم را از طریق بدن تجربه می‌کنیم. نفس وارد می‌شود و بدن آن را می‌پذیرد، سپس، رهایش می‌کند تا خارج شود. هیچ تکنیکی برای یادگیری وجود ندارد.

با چند نفس عمیق شروع کنید. نفس و بدن و هوایی را که در آن جاری است، حس کنید. فرایند به‌هم‌پیوستهٔ کشیدن نفس و خارج‌کردن آن و ضرب‌آهنگش را بررسی کنید. دمای هوا را هنگام ورود به سوراخ‌های بینی احساس کنید. (گرم است یا خنک؟) هم‌زمان با جاری‌شدن دم،۵۴ به ساختار آن تا انتهای فرایند توجه کنید. شاید قبل از شروعِ بازدم، به مکث در پایان دم توجه کرده باشید. «از همین حالا» آگاهی‌تان را معطوف به تنفس کنید. گذشته از بین رفته، آینده هنوز نیامده و لذت کشف در زمان حال است.

مهم نیست با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، مواهب بی‌شماری در زندگی‌تان وجود دارد. شما فراتر از کافی هستید و همهٔ منابع را برای آغاز سفر خودیابی در اختیار دارید. مطالب این هفته دربارهٔ بیدارشدن با یکپارچگی ذاتی و «کافی‌بودن» و حتی فراتر از کافی‌بودن شماست! همچنین از کیستیِ خود در این لحظه، درکی عمیق به دست می‌آورید. به کمک هنر و تمرین‌های بدن‌محور، به بررسی پرسشِ «من کیستم؟» می‌پردازیم. در حقیقت همین کسی که حالا هستید، عالی است. حتی اگر احساس درهم‌شکستگی کنید، موجودی کامل و تمام‌عیارید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۸۸۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۱۲۱,۶۰۰
تومان