دانلود و خرید کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار سعید نیلفروشان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار اثر سعید نیلفروشان

کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار

معرفی کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار

کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار نوشتهٔ سعید نیلفروشان را انتشارات قانون یار منتشر کرده است. این کتاب به تشریح مفهوم وفای به عهد از منظر فقهی و حقوقی می‌پردازد.

درباره کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار

وفای به عهد از ضرورت‌ها و فضائل اخلاقی پسندیده‌ای است که سبب تضمین حقوق افراد و تقویت روحیهٔ همکاری و اعتماد بین آن‌ها می‌شود. این کتاب می‌کوشد به ریشه‌های فقهی و حقوقی این مفهوم می‌پردازد.

خواندن کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشتهٔ حقوق و طلاب حوزه‌های علمیه از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب وفای به عهد الزامی اخلاقی و ماندگار

«واژهٔ عهد که در فارسی به آن پیمان قول و وعده می‌گویند نوعی قرارداد است که بین دو نفر یا دو گروه یا چند نفر و چند گروه یا بین امت و امام به‌عنوان بیعت بسته می‌شود که اگر به‌طور مشروع و صحیح باشد حتماً باید به آن پایبند بود. وفای به عهد و پیمان که یکی از فرایض و ازجمله آداب معاشرت و حسن سلوک با مردم به شمار می‌رود، باید همیشه مورد توجه سالک الی‌الله باشد. وفای به عهد یک دستور قرآنی است که در علم حقوق و تجارت گاه به جای آن واژه‌های وفای تعهد، پرداخت و اجرای تعهد به کار برده می‌شود. در لغت به معنای به جای آوردن تعهد و انجام دادن عهد و پیمان و در‌واقع به معنای اجرای قرارداد است. در تجارت این اصطلاح شامل پرداخت پول، انجام کار یا خودداری از انجام کار و انتقال یا تسلیم حق یا مال است. لزوم وفای به عهد ریشه در سرشت انسان دارد. هر کسی با مراجعه به وجدان خویش این حقیقت را در درون خود می‌یابد. به همین دلیل در میان تمام ملل دنیا پای‌بندی به عهد و پیمان‌ها، مقدس و لازم شمرده می‌شود. در قرآن مجید و روایات اسلامی به این امر فوق‌العاده اهمیت داده شده است. وفای به عهد از صفات برجستهٔ حضرت اسماعیل (علیه السلام) است و اذكر في الكتاب إسماعيل إنه كان صادِقَ الْوَعْدِ وَ كَانَ رَسُولًا نَبِيًّا (آیهٔ ۵۴ سوره مریم) و در این کتاب (آسمانی) از اسماعیل (نیز) یاد کن که او در وعده‌هایش صادق و رسول و پیامبری (بزرگ) بود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان