دانلود و خرید کتاب اعمال تصادفی پزشکی آنوپام بی. جنا ترجمه ملیکا افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعمال تصادفی پزشکی اثر آنوپام بی. جنا

کتاب اعمال تصادفی پزشکی

انتشارات:انتشارات بله
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اعمال تصادفی پزشکی

کتاب «اعمال تصادفی پزشکی» نوشتۀ آنوپام بی. جنا و کریستوفر ورشم و ترجمۀ ملیکا افشاری است و انتشارات بله آن را منتشر کرده است. این کتاب تاریخچۀ ناشناخته نوآوری‌های پزشکی است.

درباره کتاب اعمال تصادفی پزشکی

رویدادهای غیرمترقبه، زندگی را دگرگون می‌کنند و به طور پیوسته مسیر زندگی را تغییر می‌دهند. پزشکان ترجیح می‌دهند که باور کنند تصمیماتی که برای بیماران خود می‌گیرند؛ تجویز دارو، انجام عمل جراحی یا درخواست آزمایشات تشخیصی، بر اساس علم و داده‌های دقیق استوار هستند و نه‌تنها بر اساس شانس و تصادف. بااین‌حال، واقعیت این است که پزشکی نیز می‌تواند پرچالش، مبهم و گاهی پرآشوب باشد و این امکان وجود دارد که تصادف، در مراقبت‌های پزشکی نقش مهمی ایفا کند.

هدف نویسندگان کتاب اعمال تصادفی پزشکی بررسی روش‌های پنهان اما قابل‌پیش‌بینی است که از طریق آنها تصادف، بر سلامتی ما و نظام مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد. آن‌ها همچنین به این موضوع می‌پردازند که وقتی پزشک مورد انتظار بیماران نمی‌تواند در بیمارستان حاضر شود چه اتفاقی برایشان رخ می‌دهد  و چراگاهی اوقات ممکن است برخورد با یک پزشک جایگزین برای آن‌ها بهتر باشد

کتاب اعمال تصادفی پزشکی به بررسی نقش تصادف و شانس در پیشرفت‌های بزرگ پزشکی می‌پردازد و با مروری بر تاریخ پزشکی، نشان می‌دهد بسیاری از کشفیات و ابداعات مهم پزشکی مدیون تصادف، آزمون‌وخطا، و الهام‌های ناگهانی بوده‌اند. این کتاب با ارادۀ روایت‌های جذاب از تاریخ پزشکی کشف آنتی‌بیوتیک‌ها، بیهوشی، تشخیص بیماری‌ها از روی علائم و نشانه‌ها، واکسن‌ها و داروهای جدید و پیشرفت‌های جراحی می‌پردازد و نقش تصادف و الهام را در این پیشرفت‌ها بررسی می‌کند. این اثر در سال ۲۰۲۲ برنده جایزه کتاب پزشکی برتر انجمن ناشران آمریکا شد.

خواندن کتاب اعمال تصادفی پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پزشکان، دانشجویان پزشکی و محققان حوزۀ سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اعمال تصادفی پزشکی

«زمان زیادی از آغاز ریاست‌جمهوری باراك اوباما نگذشته بود که مردم تغییر ظریفی در چهره او مشاهده کردند. او نشانه‌های پیری را بر چهره خود داشت. برخی از این موضوع تعجب کردند که او دیگر به رنگ‌کردن موهایش اهمیت نمی‌دهد. او یک رئیس‌جمهور جوان محسوب می‌شد و در زمان ورود به کاخ سفید چهل و هفت‌ساله بود که رنگ‌کردن مو در این سن امري طبیعی محسوب می‌شد. دیگران فرض کردند که این تغییرات به دلیل بار سنگین ریاست‌جمهوری است، پدیده‌ای که پیش‌ازاین توسط رؤسای جمهور گذشته و محققان مطرح شده است: بار ریاست‌جمهوری باعث می‌شود فرد سریع‌تر پیر شود. با وجود تنش ناشی از یک بحران مالی، دو جنگ و نشت عظیم نفتی، آیا می‌توان از اوباما به‌خاطرداشتن موهای سفید و مشکی ایراد گرفت»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان