دانلود و خرید کتاب توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی مسعود اخلاص
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی اثر مسعود اخلاص

کتاب توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی

معرفی کتاب توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی

کتاب «توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی» نوشتۀ مسعود اخلاص و محمد مزیدی شرف آبادی است و انتشارات قانون یار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی

توقیف یعنی بازداشت کردن و نگه‌داشتن بنابراین می‌توان گفت توقیف اموال به معنای نگه‌داشتن مال فرد طبق قانون و خودداری از تحویل آن به صاحب‌مال. در نظام حقوقی توقیف اموال یعنی اینکه مال شخصی را بازداشت کنیم و اجازۀ تصرف و استفاده از آن را از او بگیریم. یکی از مهم‌ترین مراحل در دعاوی مالی، توقیف اموال است. این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که بتوان طلب شخص طلبکار را از اموال شخص بدهکار تأدیه نمود؛ اما توقیف اموال دارای جزئیات و شرایطی است که باید به آن‌ها توجه داشت. لازم به ذکر است که روند توقیف اموال منقول با اموال غیرمنقول متفاوت است.

در یک دادرسی حقوقی توقیف مال ممکن است در طول دادرسی و به‌موجب درخواست صدور قرار تأمین خواسته انجام شود یا در قالب توقیف در مرحله اجرا و پس از صدور حکم و قطعیت آن. قواعد حاکم بر توقیف در مرحله دادرسی و توقیف در مرحله اجرا هر دو مطابق مقررات قانون اجرای احکام مدنی است و در اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق موارد مقررات یکسان و مشابه دارند. توقیف مال غیرمنقول ازآنجایی‌که نیاز به انجام اقدام فیزیکی خاصی ندارد و صرفاً نمود بیرونی آن دستور دادگاه به اداره ثبت مبنی بر عدم امکان انتقال حقوقی و معاملی ملک است، با توقیف اموال منقول که در آن توقیف فیزیکی هم ضرورت و خصوصیت دارد، متفاوت است. کتاب توقیف اموال غیرمنقول در نظام قضایی و ثبتی به به بررسی و تحلیل توقیف اموال غیرمنقول در نظام قضایی و ثبتی ایران می‌پردازد. 

کتاب توقیف اموال غیرمنقول در نظام قضایی و ثبتی در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: کلیات و مفاهیم اولیه دررابطه‌با توقیف اموال و اقسام آن»، «فصل دوم: نقش و جایگاه تأمین خواسته و دستور موقت و اجرای رأی دیوان عدالت اداری»، «فصل سوم: تحلیل حقوقی اصول و مبانی توقیف اموال غیرمنقول با مداقه در موضوع توقیف، شرایط و چگونگی اجرای توقیف در نظام قضایی»، «فصل چهارم: رفع توقیف از اموال غیرمنقول با مداقه در اعتراض شخص ثالث در این راستا» و «فصل پنجم: اصول، شرایط و مبانی رفع توقیف از اموال غیرمنقول و شناخت مراجع قضایی و غیرقضایی صالح در این راستا»

خواندن کتاب توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به حقوق‌دانان، وکلا، قضات و دانشجویان رشتۀ حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توقیف اموال غیر منقول در نظام قضایی و ثبتی

«باید توجه داشت واژه توقیف کلمه‌ای عربی است، ریشه سه حرفی و مصدر آن از وقف ثلاثی مجرد است که در معانی مختلفی به‌کاررفته از جمله: توقف، ایست، وقفه، استراحت، تعلیق، تعطیلی، متوقف کار، رکود، کسادی بازار، وقف (دست)، منع جلوگیری، ممانعت، مانع سد، انفصال، (از کار) بیکاری، اخراج، (از کار) مسدودی، بستن، (حساب) قطع، (حقوق) آمده است. جمع این کلمه اوقاف یعنی وقف، موقوفه، وجوه وقفی، مال وقف، اموال واگذار شده است. وقف باب افعال و توقیف مصدر باب تفعیل از ریشه وقف به معنای بازداشت است. هر دو برای متعدی کردن در جملات عربی به کار می‌روند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان