دانلود و خرید کتاب راهنمای عملی درمان‌ شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر) جان دی. اوتیس ترجمه فرزانه محمدی
کتاب راهنمای عملی درمان‌ شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر) اثر جان دی. اوتیس

کتاب راهنمای عملی درمان‌ شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر)

معرفی کتاب راهنمای عملی درمان‌ شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر)

چاپ دوم کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر) نوشتهٔ جان دی. اوتیس و ترجمهٔ ندا علی بیگی و فرزانه محمدی است. انتشارات ارجمند این کتاب را در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است؛ کتابی در باب روان‌درمانی، مشاوره و رفتاردرمانیِ شناختی.

درباره کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر)

چاپ دوم کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر) [Managing Chronic Pain] که جلد اول از مجموعهٔ «درمان‌های اثربخش» است، در باب چگونگی استفادهٔ عملی از تکنیک‌های آزمایش‌شدهٔ روان‌درمانیِ شناختی - رفتاری، برای درمان درد مزمن و به دست‌گرفتن دوبارهٔ کنترل زندگی و سلامتی توضیحاتی ارائه داده است. گفته شده است درد مزمن علل متعددی دارد که بسیاری از آن‌ها توسط پزشکان شناخته یا درمان نمی‌شود. افراد مبتلا به درد مزمن اغلب گزارش می‌کنند که درد با تواناییشان برای درگیرشدن در فعالیت‌های روزانه به کناره‌گیری بیشتر، خلق منفی و شرایط بد جسمی نسبت داده می‌شود که به نوبهٔ خود این مسائل به تجربهٔ درد آن‌ها مربوط می‌شود. اثربخشی درمان شناختی - رفتاری در درمان بسیاری از بیماری‌های توأم با درد مزمن مانند آرتریت روماتوئید، استئو آرتریت، کمردرد مزمن و سردرد میگرنی/ تنشی به اثبات رسیده است. این «راهنمای درمانگر» بسیاری از تکنیک‌های معتبر تجربی را در یک جلد ساده طوری طراحی کرده است که هیچ متخصصی بدون آن نمی‌تواند کار کند. این کتاب شامل سرفصل‌های جلسات، گفت‌وگوهایی برای مثال و ارائهٔ تکالیف خانگی برای هر تکنیک، همراه با شیوه‌های ارزیابی و پیشگیری از عود است. طراحی این کتاب برای کاربرد همزمانِ آن با «کتاب کار» و همراه با یک برنامهٔ درمانی جامع برای مدیریت موفق درد مزمن ارائه شده است.

ندا علی بیگی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی و عضو گروه پژوهشی درد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران) و فرزانه محمدی (دانشجوی دکتری روان‌شناسی بالینی) این کتاب را به پارسی برگردانده‌اند.

خواندن کتاب راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری درد مزمن (راهنمای درمانگر) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راهنما را به درمانگران برای درمانِ افرادی که از درد مزمن رنج می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان