دانلود و خرید کتاب ذهن خوانی دیوید جی. لیبرمن ترجمه مریم افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن خوانی اثر دیوید جی. لیبرمن

کتاب ذهن خوانی

معرفی کتاب ذهن خوانی

کتاب ذهن‌خوانی نوشتۀ دیوید جی. لیبرمن با ترجمۀ مریم افشار در انتشارات آوای منجی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب ذهن خوانی

کتاب ذهن‌خوانی موضوعی خاص و شاید برای بسیاری، عجیب دارد. چنان‌که خود نویسنده، دیوید جی. لیبرمن، گفته است کتاب به دانشی توجه کرده که به خواننده‌اش یک‌ نوع توانایی مشابه تله‌پاتی می‌دهد. نویسنده در این کتاب مدعی است که مطالبش به‌هیچ‌وجه غیرعلمی یا خیال‌پردازانه نیست، بلکه حاصل سال‌ها مطالعه و پژوهش است. لیبرمن که روانشناس و بنیانگذار تجزیه و تحلیل پویایی اعصاب است، در طول ۳۰ سال مطالعه دربارۀ ذهن وروان انسان، به استراتژی‌هایی برای افزایش کیفیت زندگی و روابط افراد دست یافته که حاصل آن را در سخنرانی‌ها، دوره‌های آموزشی، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌هایش می‌توان مشاهده کرد. او در کتاب ذهن‌خوانی موضوعی جذاب و جدید را مطرح کرده است.

لیبرمن در این کتاب با تکیه بر تازه‌ترین پژوهش‌های روانشناسی زبان، طی ۴ بخش و با قلمی ساده و همه‌فهم به تشریح موضوع پرداخته است. پیش‌فرض کتاب، همۀ ابهام‌ها و نتیجه‌گیری‌های غلطی است که ما بر اساس رفتار دیگری با آن مواجه هستیم. ذهن‌خوانی به ما کمک می‌کند که دلیل گفتار و رفتار طرف مقابلمان را درست ببینیم و بفهمیم. این کتاب به‌جای تکیه بر نشانه‌های زبان بدن که قدیمی شده‌اند روی ذهن متمرکز شده است. ترفندهای زبان بدن دیگر نمی‌توانند واقعیت را آن‌گونه که هست بنمایاند؛ مثلاً این موضوع که افراد حقه‌باز ارتباط چشمی برقرار نمی‌کنند ممکن است به لحاظ فنی درست باشد؛ اما این را دیگر خود افراد حقه‌باز هم می‌دانند. پس در مواجهه با آن‌ها نمی‌توان صرفاً به زبان بدنشان اکتفا کرد. لیبرمن می‌گوید آیا می‌توان بر اساس رفتاری خاص، دلباختهٔ کسی شد؟ پاسخ این است که این کار غیرمنطقی است. اینکه دوست شما همیشه تأخیر دارد، الزاماً به این معنا نیست که او آدم بی‌ملاحظه‌ای است. شاید او آدم وسواسی است که می‌خواهد قبل از خروج از خانه، تمام کارها مطابق میل او باشد. شاید هم او حال خوشی ندارد و متوجه گذشت زمان نیست. اگر بخواهیم به فرضیه‌های سطحی اتکا کنیم، امکان برداشت بد از دیگران فراوان خواهد بود. در این صورت چه‌کار باید کرد؟

کتاب ذهن‌خوانی یاد می‌دهد که در موقعیت‌های واقعی، افکار اشخاص را بخوانیم؛ مثلاً بفهمیم یک فرد قابل اعتماد است یا فریبکار. دوست ما بی‌ملاحظه است یا کمال‌گراست. همکارمان مشکل دارد یا بی‌حوصله است. قرار اول موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر. این ترفندها بسیار می‌تواند در وضعیت‌های پرخطر از صرف هزینه و زمان و درگیری‌های ذهنی بکاهد. لیبرمن برای هرکدام از موضوعات، مثال‌های واقعی از زندگی روزمره آدم‌ها زده است که با کمک آن‌ها می‌توانید بفهمید که یک فرد چقدر در تصمیم خود راسخ است. آیا متهم اعتراف خواهد کرد یا به داستان خود خواهد چسبید، یا اگر فردی حقیقت تلخ را بفهمد گذشت خواهد کرد یا نه. درواقع ارزیابی میزان انعطاف‌پذیری آدم‌ها در موقعیت‌های مختلف، یکی دیگر از کارکردهای این روش و بینش جدید است. مهم‌تر اینکه با کمک آن به‌سرعت ونامحسوس می‌توان به شرح کاملی از فرد مقابل خود دست یافت. از دیگر مزایای کتاب این است که با تسلط بر آن می‌توانید راه سوءاستفادۀ دیگران از خودتان را ببندید. کتاب کمک خواهد کرد که متوجه شوید دیگران صرف‌نظر از ادعاهای خود، واقعاً چه فکری در سر و چه احساسی در درون دارند؛ بنابراین از آنچه در عمق ضمیر ناخودآگاه آن‌ها می‌گذرد آگاه خواهید شد، حتی زمانی که ممکن است خودشان آن را انکار کنند و مایل نباشند با افکار، احساسات و نگرانی‌های خود آگاهانه برخورد کنند. روش‌هایی که در این کتاب آمده، در چندین مرکز آموزش داده می‌شوند؛ مانند واحد آنالیز رفتار در ادارهٔ اف‌بی‌آی، سازمان سیا، آژانس امنیت ملی (آمریکا)، تقریباً در تمام واحدهای ارتش آمریکا و نهادهای اجرای احکام در جهان. بسیاری از این روش‌ها بدون ارتباط متقابل با سوژۀ مورد نظر و بیشتر مواقع فقط با گوش‌ دادن به یک گفت‌وگو، سخنرانی، پیام ضبط‌شده یا حتی با خواندن یک پست الکترونیک قابل‌استفاده هستند.

خواندن کتاب ذهن خوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همۀ دوستداران مطالعه به‌ویژه کسانی که می‌خواهند روابط خود را با دیگران بهبود بخشند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیوید جی. لیبرمن

دکتر دیوید جی. لیبرمن، یکی از روانشناسان و متخصصان پرآوازۀ جهان در زمینهٔ شناخت رفتار بشر است. کتاب‌های او هم‌اکنون به ۱۵ زبان دنیا ترجمه شده است. او به‌طور مستمر در برنامه‌های رادیو و تلویزیون ملی ایالات متحده آمریکا حضور دارد و نظرات کارشناسی وی، مورد توجه عموم است. لیبرمن، فوق تخصص رشتهٔ روانشناسی دارد و بنیانگذار تجزیه و تحلیل پویایی اعصاب است که انقلابی در درمان کوتاه‌مدت به شمار می‌رود. تکنیک‌های خارق‌العاده و شگفت‌انگیز وی سبب پیشرفت در حوزه‌های مختلف شده است و از سوی دولت‌ها، سازمان‌های اداری و شرکت‌های تجاری معتبر در بیش از ۲۵ کشور جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. او در حال حاضر ساکن نیویورک است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان