دانلود و خرید کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع) قادر فاضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع) اثر قادر فاضلی

کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع)

نویسنده:قادر فاضلی
انتشارات:نشر مهاجر
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع)

کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع) به‌قلم قادر فاضلی را نشر مهاجر منتشر کرده است. این کتاب به بررسی و تبیین خلقت اهل‌بیت علیهم‌اسلام با استناد به آیات و روایات می‌پردازد.

درباره کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع)

مسئلهٔ خلقت نوری اهل‌بیت و چگونگی و غایت بودن آن از قدیم برای جوامع علمی و بعضاً برای اقشار متوسط جامعهٔ دینی مطرح بوده است. اثر حاضر به بررسی این مسئله از دو منظر عقل‌و‌نقل پرداخته است. ازآنجاکه نصوص وارده در این زمینه عموماُ دارای پیچیدگی‌های خاصی بوده است، لذا شرح و تحلیل‌های گوناگون لازم دارد تا مقداری از این راز سر‌به‌مهر به عالم سمر شود. ازاین‌رو با مراجعهٔ مکرر به آیات و احادیث و آثار دانشمندان اسلامی اعم از متکلمان و مفسران و حکما و عرفا، سعی در شرح و تفسیر مضامین موجود در معارف مصطفوی و علوم علوی وارده در موضوع مورد نظر شده است. این حقیقت اولین صادر از ذات باری‌تعالی است که منشأ و واسطهٔ همهٔ صوادر نظام هستی شده است. بررسی حقیقت و کیفیت این صدور و بروز و رابطهٔ آن با مافوق خود (ذات الوهی) و مادون خود (عوالم ممکنات) در فصول مختلف این پژوهش به تفصیل آمده است. فيض الهی بر نظام هستی ازطریق این واسطه‌های فیض می‌رسد. درحقیقت یک واسطهٔ فیض منبسط است که در قالب‌های گوناگون ظاهر شده و می‌شود. این حقیقت نورانی در هر عالمی به اقتضای آن عالم ظهوروبروز داشته است. به‌عبارت‌دیگر همهٔ عوالم هستی کیفیت تجلیات گوناگون این حقیقت نورانی در عرصهٔ آفرینش است. در عرصهٔ هدایت نیز این حقیت نورانی هادی همهٔ مخلوقات است. در عوالم ماورای طبیعت به‌نوعی و در عوالم طبیعت به نوع دیگر. کتاب پیش رو با رجوع به آیات و روایات و با استمداد از عقل و برهان، اضلاع مختلف حقیقت نوری اهل‌بیت از حیث خلقت نخستین بودن و واسطهٔ فیض و غایت خلقت بودن تبیین و تقریر گشته و روشن خواهد شد که افاضهٔ رسمی بر هستی در مقام حدوث‌وبقا به‌واسطهٔ حقائق نوری اهل‌بیت میسر می‌شود.» 

خواندن کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتب مذهبی و نیز دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های الهیات و مطالعات ادیان از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب خلقت نوری پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع)

«بیان مسئله و تعیین قلمرو آن

مسئلهٔ خلقت نوری حضرات معصومین ، از قدیم‌الایام یکی از مسائل پیچیده و گاهی مبهم در معارف اسلامی بوده و هنوز هم می‌باشد. این مسئله از دیرباز در متون و ادبیات دینی به انحاء مختلف مطرح بوده و در این خصوص نظرات گوناگون داده شده است. چگونگی این اختلاف و ویژگی‌های آن و حکمت و غایت آن و تفاوت آن‌ها با خلقت سایر مخلوقات و مسائل مشابه دیگر از امور پیچیده‌ای است که بشر بدون کمک از فیوضات این ذوات مقدسه قادر به کشف آن نیست. ازاین‌رو تحقیق حاضر با محور قرار دادن نصوص دینی و کتب علمای طراز اولی که در متون دینی تبحر داشته‌اند به بررسی این موضوع پرداخته است. شاید بتواند چند گامی در کشف اسرار خلقت خصوصاً اسرار خلقت نوری حضرات معصوم برداشته باشد.

 سؤالات اصلی تحقیق

حقیقت خلقت نوری اهل‌بیت (ع) و غایت و ارتباط آن با خلقت جهان چیست؟

سؤالات فرعی

حقیقت خلقت نوری اهل‌بیت چیست؟

مبانی و ادلهٔ خلقت نوری حضرات معصوم چیست؟

غایت خلقت نوری اهل‌بیت چیست؟

نقش و تأثیر خلقت نوری اهل‌بیت در جهان هستی چیست ؟

 سؤالات فرعی‌تر

رویکرد نقلی حقیقت و چیستی خلقت نوری حضرات معصوم چیست؟

رویکرد عقلی در قضیهٔ حقیقت و چیستی خلقت نوری حضرات معصوم چیست؟

واسطهٔ فیض بودن حقیقت نوری اهل‌بیت چگونه است؟

غایت بودن اهل‌بیت چگونه است ؟

تجلی اسماء و صفات الهی در اهل‌بیت چگونه است؟»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان