دانلود و خرید کتاب همرزم صیاد سعید جلائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب همرزم صیاد

کتاب همرزم صیاد نوشتۀ سعید جلائی و اعظم چهرقانی در انتشارات سفیران طلائیه آفتاب به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعه کتاب‌های رفیق شهیدم قرار دارد و جلد دوازدهم آن است. کتاب، نیم‌نگاهی به زندگی شهید سرلشکر داوود احمدی بیغش فرمانده شناسایی لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران افکنده است.

درباره کتاب همرزم صیاد

کتاب همرزم صیاد دربارۀ زندگی شهید سرلشکر داوود احمدی بیغش است. احمدی بیغش فرمانده شناسایی لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود. او در ۱ خرداد ۱۳۴۲، در یکی از روستاهای توابع اراک به دنیا آمد. دوران تحصیل او مصادف با سال‌های اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود. او با وجود سن کم، اعلامیه‌های امام خمینی را پخش می‌کرد و در تظاهرات خیابانی حضور داشت. احمدی بیغش در رشتۀ اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت و به دانشگاه افسری راه یافت. در ۱۳۶۲، برای گذراندن دورۀ مخصوص آموزش تکاور به شیراز اعزام شد و در همان سال، به درجۀ ستوان‌ دومی رسید. سپس به منطقۀ عملیاتی جنوب عزیمت کرد و در بدو ورود، فرمانده گروهان یکم گردان قدس شد.

داوود احمدی بیغش در جریان جنگ مسئولیت‌ها و فعالیت‌های زیادی داشت. او پس از شناسایی منطقۀ دشت سومار، طی چند مرحله همراه فرمانده قرارگاه و فرمانده لشکر ذوالفقار برای بررسی نهایی جوانب مختلف یک عملیات، در ۱۵ اسفند ۱۳۶۶ عازم این منطقه شد که حین شناسایی، جمع چندنفری آن‌ها، هدف خمپارۀ دشمن قرار گرفت و او با اصابت ترکش خمپاره به سر، به شهادت رسید. سپهبد صیاد شیرازی، که این کتاب به نام اوست در این زمان فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش بود.

خواندن کتاب همرزم صیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه و دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب همرزم صیاد

«حاج آقا مرتضوی از مسئولین وقت استان ایلام به دلیل اینکه از محور مهران-دهلران منافقین گاهی از داخل خاک عراق به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران نفوذ می‌کردند، ما هم به نوبه خودمان درگیر بودیم. از طرفی با گردان شناسایی لشکر ۵۸ که فرمانده آن شهید بزرگوار احمدی بود و در محدوده چنگوله بودند، ارتباط کاری داشتیم. من چند نوبت این عزیز را دیده بودم و آن هم در ارتباط با مسائل کاری، واقعا یک شیر بود. مردی متعهد و دلاور و طراح، یک نظامی کامل بود. وقتی جوانی را با این سن کم می‌دیدم که طرح‌های نظامی و اطلاعاتی خوبی می‌دهد بسیار خوشحال می‌شدم. با توجه به اینکه از نظر سن حدود ۲۵ سال بیشتر نداشت اما از لحاظ تجربه شاید ۵۰ سال تجربه داشت، همین تجربه و شایستگی و دلاوری باعث شده بود که فرمانده یک گردان ویژه مستقل شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۱۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان