دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب) رایدر کارول ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب) اثر رایدر کارول

کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب)

کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب) نوشتهٔ رایدر کارول و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ خلاصه‌کتابی در باب بررسی گذشته، کنترل حال و برنامه‌ریزی برای آینده.

درباره کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب)

کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب) شیوهٔ برنامه‌ریزی سنتی را تغییر داده و سبک جدیدی را خلق کرده است. این خلاصه‌کتاب را نقطهٔ تلاقی بین یک دفتر برنامه‌ریزی، یک دفتر خاطرات، دفترچهٔ یادداشت، فهرست کارها و کتاب طراحی دانسته‌اند؛ ابزاری عملی و درعین‌حال بسیار راحت که کنترل زندگی و زمان را برای همیشه در دستانتان قرار می‌دهد. این اثر بر ارزش لحظات زندگی تأکید کرده است. در این کتاب نویسنده سعی دارد مخاطب را با نحوهٔ مدیریت زمان به‌گونه‌ای ساده و صحیح آشنا کند. این کتاب به مخاطبش می‌آموزد که برنامه‌ای مطابق با شرایط و نیازهای زندگی‌اش طراحی کند. همهٔ ما باید راهکاری برای استفادهٔ بهینه از زمان داشته باشیم.

روش «بولت ژورنال» راه‌حلی است برای تمام کسانی که تلاش می‌کنند جای خود را در عصر دیجیتال پیدا کنند. این روش با ارائهٔ ابزارها و تکنیک‌های ساده به ما کمک می‌کند تا زندگی خود را سامان‌دهی کنیم. خلاصه‌کتاب «برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال» ابتدا روش‌های علمی ثابت‌شده‌ای را برای برنامه‌ریزی مناسب معرفی کرده؛ سپس به ما یاد می‌دهد که چگونه از دفتر بولت ژورنال به‌‌عنوان ابزاری برای به‌‌دست‌آوردن فرصت‌ها و کنارگذاشتن حواس‌پرتی‌ها استفاده کنیم. این ابزارها می‌تواند جهت‌گیری و تمرکز را به روزهای زندگی ما اضافه کند. رایدر کارول در کتاب حاضر نشان داده است که روش بولت ژورنال از دو بخش تشکیل شده است؛ سیستم و عملکرد. ابتدا با سیستم آشنا می‌شوید تا یاد بگیرید چطور دفترتان را به یک ابزار ساماندهی قدرتمند تبدیل کنید؛ سپس عملکرد را بررسی خواهید کرد. عملکرد در حقیقت ادغام سنت‌های گوناگونی است که چگونگی یک زندگی هدفمند و پربار را تعریف می‌کند.

خواندن کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب برنامه‌ریزی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب)

«"یک روز بیشتر از ۲۴ ساعت است"

جهان با قوانین مکانی و زمانی مخصوص به خود اداره می‌شود، قوانینی که ساخته دست انسان نیستند. قانون‌های ازلی کره زمین همواره ثابت‌اند و هرگز نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد. شاید از خود یپرسید چه قانونی می‌تواند ازلی، تغییرناپذیر و به این اندازه ویژه باشد. بیایید با یکی از این قانون‌ها که هر روز با آن درگیر هستیم، شروع کنیم.

قانون اول: فقط ۲۴ ساعت زمان در یک روز وجود دارد. واضح است که برای تغییر این واقعیت عینی ساده هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

اما بولت ژورنال کاری می‌کند که احساس کنید واقعاً در حال سرپیچی از قوانین زمان هستید. زمان ممکن است یک منبع محدود باشد، اما تجربه ما از زمان نسبی است. مثلاً وقتی تمرکز نداریم، انجام کارهای ساده ممکن است ساعت‌ها طول بکشد. درحالی‌که وقتی از هواپیما برای یک سفر طولانی استفاده می‌کنیم، ساعت‌های طولانی به دقایق تبدیل می‌شوند.

پس نحوه استفاده از زمان به‌طور کامل به شرایط ما بستگی دارد. وقتی کاملاً متمرکز هستیم و به‌اصطلاح یک حضور جسمی و روحی صد در صد داریم، می‌توانیم در مدت‌زمانی کوتاه، کارهای بزرگی انجام دهیم. این همان نقطه‌ای است که مثل یک خلبان ساعت‌های طولانی را به دقایق تبدیل می‌کنیم.

پیام اصلی این بخش ساده و درعین‌حال بسیار سخت است: شما مدیر وقت خود هستید، پس باید حضور روحی و جسمی خود را به صد در صد برسانید.

آیا چند کار و وظیفه نیمه‌تمام دارید که واقعاً از انجام آن‌ها بیزار هستید؟ آسان‌ترین کار شاید این باشد که به‌طور مداوم از آن‌ها فرار کرده و یا به‌طورکلی آن‌ها را حذف کنید. اما فراموش نکنید که شما پیش‌ازاین توانسته‌اید پنج ساعت از وقت خود را بدون تمرکز و درگیری ذهنی در اینترنت بگذرانید، پنج ساعت بیهوده که برای فرار از ارسال یک ایمیل پنج‌دقیقه‌ای صرف شده است. بیایید صادق باشیم همه ما بارها برای فرار از انجام یک کار کوچک ساعت‌های طولانی تنها به دور خود چرخیده‌ایم.

حال زمان آن رسیده که با یک تکنیک ساده و شگفت‌انگیز با این دسته از تنبلی‌ها خداحافظی کنید. جعبه زمان، یک فضای کوچک و تشکیل‌شده از دقیقه‌هاست که می‌تواند معجزه زندگیتان باشد.

از این کارها بدتان می‌آید و واقعاً نمی‌خواهید در ژورنال باشند؟ دوست دارید هرچه سریع‌تر تمام‌شده و از شرشان خلاص شوید؟ پس هرچه سریع‌تر آن‌ها را انجام بدهید. شما باید یک قسمت کوتاه از وقت خود را به این کار اختصاص بدهید. قسمتی که آن را جعبه زمان می‌نامیم. با خود زمزمه کنید من فقط یک جعبه زمان نیم‌ساعته برای مرتب کردن اتاق‌خواب دارم و باید هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنم. مطمئن باشید از اینکه چقدر سریع می‌توانید تمرکز خود را پیدا کنید، شگفت‌زده خواهید شد. آیا کار نفرت‌انگیز و نیمه‌تمامتان به زمانی بیشتر از یک جعبه نیم‌ساعته نیاز دارد؟ خب می‌توانید از تکنیک شکستن زمان که در بخش قبلی یاد گرفته‌اید استفاده کنید. کارهای بزرگ‌تر مانند کارهای ثبت مالیاتی را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنید، مانند جمع‌آوری رسید یا تدوین هزینه‌ها و غیره. حالا می‌توانید یک جعبه زمان کوتاه به هرکدام اختصاص دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۲۴٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان