دانلود و خرید کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره) سیدمحمدرضا احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره) اثر سیدمحمدرضا احمدی

کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره)

معرفی کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره)

کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره) به‌قلم سیدمحمدرضا احمدی را انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) منتشر کرده است. این کتاب به دسته‌بندی موضوعی و تشریح و توضیح قسمت‌های مختلف وصیت‌نامهٔ سیاسی - الهی امام‌خمینی (ره) می‌پردازد.

درباره کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره)

امام‌خمینی(ره) یکی از شخصیت‌های مهم و اثرگذار تاریخ معاصر است که شناخت او می‌تواند به شناخت بخش مهمی از سرنوشت و تاریخ سیاسی ایران کمک شایانی بنماید. ایشان در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ به دیدار حق شتافتند و وصیت‌نامه‌ای از خود بر جای گذاشتند که می‌تواند راهنمایی مؤثر و راهگشا برای عبور از بحران‌ها در بزنگاه‌ها و مواقع حساس تاریخ باشد و منبعی برای شناخت بیشتر اندیشهٔ سیاسی و نوع نگاه ایشان به زندگی. کتاب حاضر کوشیده است تا در ابتدا به معرفی امام‌خمینی (ره) و شرح زندگی ایشان و سپس به‌صورت موضوعی و دسته‌بندی‌شده به تشریح و تحلیل بخش‌های مختلف وصیت‌نامهٔ ایشان بپردازد. این کتاب منبع مناسبی برای تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز هست.

خواندن کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به خواندن زندگی‌نامه‌ها و نیز دوستداران تاریخ معاصر ایران از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب تاملی بر وصایای امام خمینی (ره) 

«پیش فراز

جلوه‌هایی از زندگانی حضرت امام (ره)

نام: سید روح‌الله نام‌خانوادگی: مصطفوی‌نسب موسوی لقب: امام خمینی، نام پدر: سیدمصطفی نام مادر: هاجر تاریخ تولد: ۱۲۸۱٫۷٫۱ محل تولد: خمین ازدواج: ۱۳۰۸ شمسی در ۲۷ سالگی، نام همسر: خدیجه فرزند آیت‌الله میرزا‌محمد ثقفی فرزندان: سید‌مصطفی، صدیقه، فریده سعیده، لطیفه، فهیمه، سیداحمد رحلت: ۱۳۶۸٫۳٫۱۴ مزار: بهشت زهرا تهران 

نمونه تقسیم‌بندی دوره‌های زندگی امام‌خمینی (ره) بر اساس زمان از تولد تا ورود به حوزهٔ علمیهٔ قم

تولد: ۲۰ جمادی‌الثانی سال ۱۳۲۰ قمری مطابق با اول مهر ماه ۱۲۸۱ شمسی مصادف با میلاد باسعادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در شهر خمین. شیردهی مادر رضاعی‌اش به نام خاور خانم. چهار ماه و بیست‌ودو روز بعد از تولد، شهادت پدرش سیدمصطفی در سن ۴۲ سالگی به دست طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حکومت وقت و سرپرستی ایشان به دست مادر و عمهٔ مکرمه‌اش صاحبه خانم. کشیدن رنج یتیمی از اوان کودکی و آشنایی با مفهوم شهادت. آموزش معارف متداول روز و علوم مقدماتی و سطح حوزه‌های علمیه با بهره‌گیری از هوش سرشار در کودکی و نوجوانی به‌وسیلهٔ برادر بزرگش آیت‌الله سید‌مرتضی پسندیده و تنی چند از معلمین و علمای منطقه. در ادامه، همزمان ورود به مکتب‌خانهٔ میرزا ابوالقاسم و مدرسهٔ جدید احمدیه. ۱۵ سالگی وفات مادر و عمهٔ مکرمه‌اش و محرومیت از نعمت وجود این دو عزیز. سنگربندی، تعلم تفنگ و شرکت در مبارزات با اشرار در نوجوانی. ۱۲۹۸ شمسی در ۱۷ سالگی عازم حوزهٔ علمیهٔ اراک شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان