دانلود و خرید کتاب سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری اسکندر شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری اثر اسکندر شیرازی

کتاب سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری

معرفی کتاب سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری

کتاب سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری به‌قلم اسکندر شیرازی را انتشارات دانشگاه پیام نور منتشر کرده است. این کتاب به بررسی و واکاوی اندیشه‌های زیربنایی نظام‌های سیاسی می‌پردازد. 

درباره کتاب سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری

نظام‌های سیاسی در طول تاریخ، تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته و شاهد تغییرات زیادی در سلسله‌مراتب قدرت بوده‌اند. کتاب پیش رو به بررسی این اندیشه‌ها از منظر فلاسفهٔ یونان همچون سقراط و افلاطون و ارسطو و نیز تشریح دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها سیاسی در اروپا، ایران باستان و نیز دورهٔ اسلامی می‌پردازد و تلاش دارد که مبانی مکاتب فکری مختلف را به خواننده معرفی کند و باب مطالعه و تحقیق بیشتر را به روی او باز کند. این کتاب با طرح پرسش‌هایی در پایان هر فصل به ثبیت بیشتر مطالب و تمرکز خواننده بر متن نیز کمک می‌کند.

خواندن کتاب سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و نیز علاقه‌مندان به مطالعهٔ مبانی علوم سیاسی از خواندن این کتاب سود می‌برند.

بخشی از کتاب سیر اندیشه‌ های سیاسی و تحول نهادهای اداری

«تعریف اندیشهٔ سیاسی

زندگی در کلیت خود نوعی مبارزه است تاآنجاکه این مبارزه به مشکلات اجتماعی و ادارهٔ اجتماع مربوط گردد باید به‌نحوی طریقهٔ حل خود را بپیماید. تفکر برای حل چنین مشکلات و معضلاتی را اندیشهٔ سیاسی گویند براین‌اساس اندیشهٔ سیاسی برخلاف دستگاه‌های فلسفی از نوع علی و برین نیستند و تا حد زیادی بر محور علایق و نیازهای اجتماعی شکل می‌گیرند؛ بنابراین اندیشهٔ سیاسی دو خصیصهٔ بارز را به همراه دارد. نخست واقع‌گرایی چون مشکلات ریشه در واقعیات زندگی دارند، اندیشهٔ سیاسی هم فارغ از تعلقات مکتبی در ذات خود واقع‌گرا است. دوم تجربه‌گرایی. تجربه محک نهایی اندیشهٔ سیاسی است. در سایهٔ این دو خصیصه می‌توان گفت اندیشهٔ سیاسی دارای خاستگاه زیستی، اجتماعی، نظری و سیاسی است بدین‌نحو که شرایط زیست گروه‌های انسانی، تضاد منافع طبقاتی، گروه‌های دارای رابطهٔ مثبت با وسایل تولید با گروه‌های دارای رابطهٔ سلبی با وسایل تولید و گروه‌های مسلط با گروه‌های زیر سلطه به وجود‌آورندهٔ گرایش‌های فکری متضاد می‌باشد. در‌واقع علت شکل‌گیری اندیشهٔ سیاسی واقعیات است. اقتضای طبیعت همچنین است که همواره علم از واقعیات عقب‌تر باشد. واقعیاتی مانند ظهور و سقوط رژیم‌ها و امپراتوری‌ها، جنگ‌های جهانی اول و دوم، پیدایش احزاب مختلف و جنبش‌های گوناگون و تأسیس سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، گسترش نیروهای ناسیونالیسم و جنبش‌های استقلال‌طلب جوامع موج سوم، رشد عقلانیت ابزاری و دیوان‌سالارانه شدن زندگی اجتماعی و سیاسی، آگاهی فزاینده از شکاف روبه‌افزایش میان کشورها و جنبش‌های رهایی زنان نشان‌دهندهٔ این مطلب است که همگی در سیر تطور اندیشهٔ سیاسی اثر‌گذار و به‌نحوی از اندیشهٔ سیاسی متأثر بوده‌اند. سیاست به‌معنی کارکرد حکومت یا دولت و ادارهٔ امور همگانی و فعالیت احزاب سیاسی و تدابیری که حکومت‌ها به‌منظور ادارهٔ کشور اتخاذ می‌کنند همواره بر اساس دیدگاه‌ها و اصولی مورد بررسی قرار می‌گیرد که می‌توان مجموعهٔ آن‌ها را اندیشهٔ سیاسی نامید و به بنیادهای فلسفی این دیدگاه‌های اصولی فلسفهٔ سیاسی گفته می‌شود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۹۴,۹۰۰
تومان