دانلود و خرید کتاب ادیسون تئودور رولند ترجمه احمد قندهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادیسون اثر تئودور رولند

کتاب ادیسون

معرفی کتاب ادیسون

کتاب الکترونیکی ادیسون نوشتۀ تئودور رولند و انت ویستل و ترجمۀ احمد قندهاری است و نشر مهاجر آن را منتشر کرده است. دانشمندان، مکتشفان، محققان و مخترعان هرکدام در پیشرفت بشر برای زندگی بهتر، گام‌هایی برداشته‌اند، معرفی آن‌ها نوعی سپاسگزاری از آن‌هاست و درعین‌حال فرصتی است برای انسان‌ها که افراد نمونه و برجسته را الگو قرار دهند. کتاب ادیسون، به معرفی این دانشمند پرداخته است.

درباره کتاب ادیسون

سال‌ها دانشمندان و مخترعان کوشش می‌کردند تا روشنایی مناسب‌تری ابداع کنند. هرچند لامپ‌هایی که ساخته می‌شد، مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد، بعضی از آن‌ها با محض روشن‌شدن منفجر می‌شد و به چشم اطرافیان آسیب می‌رساند یا همان لحظه می‌سوخت و برخی نیز خیلی گران بود و در واقع برای مردم مقرون به‌صرف و قابل‌استفاده نبود. توماس ادیسون در مینو پارک نیوجرسی سکونت داشت که دهکده‌ای آباد با چند خانۀ مسکونی و چند مغازه و فروشگاه بود. وی تعدادی از لامپ‌هایی را که تازه اختراع کرده بود، در یکی از فروشگاه‌های دهکده برای فروش گذاشت. او لامپ‌هایی در خانۀ خود و خیابان‌های اصلی دهکده نصب‌کرده بود که همۀ آن‌ها با یک کلید روشن می‌شد. توماس ال ادیسون بزرگ‌ترین مخترع زمان خویش بود او همۀ اختراعاتش را بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۹۲۹ به ثبت رساند. ادیسون و همکارانش صدها اختراع مفید برای ما به ارث گذاشتند که بیشتر آن‌ها با نیروی الکتریسیته کار می‌کند. از جمله اختراعات وی کوره‌ای بزرگ برای تهیۀ سیمان بود. او نشان داد که مردی است آینده‌ساز. وی در پیشرفت‌های نوآورانۀ فناوری پیش‌گام بود. ادیسون جمعاً ۱۰۹۲ اختراع به ثبت رساند که یکی از آن‌ها دستگاه ضبط‌صوت و دیگری لامپ الکتریکی است. کتاب ادیسون این دانشمند بزرگ و اختراعاتش را معرفی می‌کند.

خواندن کتاب ادیسون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به خواندن زندگی‌نامۀ دانشمندان مناسب است.

بخشی از کتاب ادیسون

«شب سال نو ١٨٧٩ كاشف بزرگى به نام تو ِ ماس ال اديسون كارى كرد كه تا آن روز در دنيا سابقه نداشت. در آن شب دسامبر، او مى‌خواست يك نوع روشنايى را به جهانيان معرفى كند. در زمان اديسون مردم شب‌ها از چراغ‌هايى استفاده مى‌كردند كه با نفت يا گاز کار می‌کردند. اين چراغ‌ها به سادگى باعث آتش‌سوزى منازل مى‌شد، بعضى وقت‌ها بوى نامطبوعى مى‌داد و گاهى هم دود مى‌زد. براى همين مردم مجبور بودند زود به زود چراغ‌ها را عوض كنند، از طرفى اين چراغ‌ها محوطه كوچكى را روشن مى‌كرد. 

 سال‌ها دانشمندان و مخترعان كوشش كردند تا روشنايى مناسب‌ترى ابداع كنند، هر چند لامپ‌هايى كه ساخته مى‌شد، مشكلات زيادى ايجاد مى‌كرد؛ بعضى از آنها به محض روشن شدن منفجر مى.شد و به چشم اطرافيان آسيب مى‌رساند يا همان لحظه مى‌سوخت و برخى نيز خيلى گران بود و در واقع براى مردم مقرون به صرفه و قابل استفاده نبود. بيشتر مردم فكر مى‌كردند امكان ندارد كسى لامپى بسازد كه براى عموم قابل استفاده باشد، ولى اديسون فكرهاى ديگرى در سر مى‌پروراند. بعد از چند ماه كوشش زياد و شكست‌هاى پياپى بالاخره اعلام كرد كه لامپ مناسبى براى عموم مردم ساخته است و مى‌خواهد آن را يك شب امتحان كند و به همه نشان دهد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان