دانلود و خرید کتاب فقه، حکومت، عبادت نجفعلی غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فقه، حکومت، عبادت اثر نجفعلی غلامی

کتاب فقه، حکومت، عبادت

معرفی کتاب فقه، حکومت، عبادت

کتاب فقه، حکومت، عبادت نوشتهٔ نجفعلی غلامی است. انتشارات دانشگاه خوارزمی این کتاب درسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب فقه، حکومت، عبادت

کتاب درسی فقه، حکومت، عبادت به بررسی رابطهٔ عبادات با حکومت و واکاوی ابعاد حکومتی فقه‌العبادات است. مباحث فقه سیاسی و فقه حکومتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و استقرار اولین حکومت اسلامی بعد از دوران غیبت کبری حضرت ولی عصر (عج) دورهٔ جدیدی را آغاز کرده و با افق تازهای به این مباحث پرداخته است. این کتاب، به بیان رابطهٔ دوسویه فقه‌العبادات و حکومت می‌پردازد و منظور از عبادات در اینجا عبادات بالمعنی الاخص که ماهیت پرستش و اظهار خضوع و خشوع در مقابل پروردگار است؛ عباداتی مانند زکات و خمس اگر چه در آنان نیز قصد قربت شرط و ملاک است امام چون ماهیتاً پرستش گفته نمی‌شود از دایرهٔ مباحث این کتاب خارج‌اند. 

درباره انتشارات دانشگاه خوارزمی

ادارهٔ انتشارات دانشگاه خوارزمی، زيرمجموعهٔ معاونت پژوهش و فناوری است و بر دو بخش کتاب‌ها و نشریات نظارت دارد. این اداره با هدف گسترش و تسهيل چاپ آثار ارزشمند اساتيد و پژوهشگران، در زمينه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پايه و هنر و معماری تأسيس شده است و بر فعالیت نشریات علمی دانشگاه که به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در زمينه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پايه و علوم زیستی منتشر شده، نظارت دارد.

خواندن کتاب فقه، حکومت، عبادت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب درسی را به دانشجویان رشتهٔ علوم اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فقه، حکومت، عبادت

«اصولاً مباحث فقه حکومتی براساس شرایط روز با توجه به جوان بودن و جدید بودن آن از پیشینه و سابقه طولانی مدتی نسبت به فقه فردی برخوردار نیست و بصورت جدی و اساسی نیاز به بحث و پژوهش و تحقیق دارد. در میان مباحث فقه حکومتی، مبحث ابعاد حکومتی فقه‌العبادات بالمعنی الاخص از پیشینه تحقیقاتی جامع و کاملی بهره‌مند نمی‌باشد و فاقد پژوهش‌های علمی و کاربردی است. اگرچه در زمینه مباحث حکومتی فقه‌العبادات نظیر نماز جمعه، رؤیت هلال و مباحث حکومتی و سیاسی حج پژوهش‌ها به‌صورت انفرادی انجام شده است، اما این بحث فاقد یک پژوهش جامع و کامل که بتواند همه مباحث را پوشش دهد و رابطه دو سویه و مکملانه فقه‌العبادات و حکومت را تبیین کند، میباشد و این کتاب در صدد است که این نقیصه را جبران کند و به این مهم بپردازد».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان