دانلود و خرید کتاب علل پیشرفت تحصیلی شیوا ابریشم باف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علل پیشرفت تحصیلی اثر شیوا ابریشم باف

کتاب علل پیشرفت تحصیلی

انتشارات:نشر مهاجر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب علل پیشرفت تحصیلی

کتاب علل پیشرفت تحصیلی نوشتۀ شیوا ابریشم‌باف در نشر مهاجر به چاپ رسیده است. این کتاب تأثیر عوامل فناوری آموزشی و اقتصادی بر پیشرفت تحصیلی را بررسی می‌کند.

درباره کتاب علل پیشرفت تحصیلی

کتاب علل پیشرفت تحصیلی در حوزۀ نظریه‌های آموزش و پرورش قرار دارد. امروزه پیشرفت تحصیلی شاخصی مهم برای ارزیابی نظام‌های آموزشی یک کشور محسوب می‌شود. استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعۀ ارزش‌ها، باورها، رفتارها، دانش و مهارت‌های آن به نسل جدید منتقل شود. نظام آموزش که تأمین و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه را بر عهده دارد نقش مهمی در رشد و شکوفایی جوامع بشری ایفا می‌کند. اهمیت و نقش آموزگاران، دبیران و استادان در حوزه‌های مختلف آموزشی آن‌قدر زیاد است که کمبود آن‌ها سبب توسعه‌نیافتگی کشور می‌شود هرچند آن کشورها از لحاظ منابع طبیعی و سرمایه‌ای غنی باشند. پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از شاخص‌های مهم در ارزشیابی آموزش و پرورش است

نویسنده در کتاب علل پیشرفت تحصیلی می‌گوید محتوای آموزشی چیزی است که در اختیار همه قرار دارد؛ اما چگونگی تدریس مهم است. موفقیت معلم در گرو استفاده از شیوه‌های جدید تدریس همراه با استفاده از فناوری‌های نوین است. نتیجۀ پژوهش‌های انجام‌شده دربارۀ پیشرفت تحصیلی نشان می‌دهد این موضوع در نتیجۀ تعامل متغیرهای موقعیتی مانند برنامه، روش‌های آموزشی، شرایط عاطفی و فیزیکی تحصیلی، نگرش به مسائل آموزشی و فناوری و انگیزۀ پیشرفت فراگیر است. شناسایی این متغیرها موضوعی است که کتاب علل پیشرفت تحصیلی آن را دنبال می‌کند.

خواندن کتاب علل پیشرفت تحصیلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش و معلمان مقاطع پایه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علل پیشرفت تحصیلی

«یکی از عوامل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی، مولفه آموزش است. به رغم تحولات عظیمی که در روش های آموزش ایجاد شده است، در ایران هنوز روش های آموزشی در حد سنتی باقی مانده است. بارزترین روش به گونه ای است که معمولا به دانش آموزان قاعده ای داده می شود و از آنها خواسته می شود که آن را اجرا کنند، بدون اینکه دانش آموزان متوجه قاعده شوند. همچنین استفاده از روش های غیرفعال در امر تدریس، به‌ دلیل عواملی چون کمبود وقت درس، عدم آشنایی معلمان با روش های فعال تدریس، محالفت اولیا و مدیران مدارس با روش های جدید تدریس، مانع روی آوردن معلمان به روش های نوین می‌گردد که در جریان پیشرفت تحصیلی به تبع تاثیرگذار است. پژوهش ها نشان داده است که به کارگیری شیوه های سنتی رویکرد یاددهی- یادگیری نمی تواند پاسخ گوی نیازهای آموزشی عصر باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان