دانلود و خرید کتاب مافیا آرند شنایدر ترجمه رضا ثابتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مافیا اثر آرند شنایدر

کتاب مافیا

نویسنده:آرند شنایدر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مافیا

کتاب مافیا نوشتۀ آرند شنایدر با ترجمۀ رضا ثابتی در انتشارات شیرازه کتاب ما به چاپ رسیده است. این کتاب جزو مجموعۀ کتاب‌های قدم اول در حوزۀ تاریخ جهان است که با تصاویر متعدد، گروه‌های مافیایی، سازوکار آن‌ها و تاریخچۀ پیدایش آن‌ها را به زبان ساده شرح می‌دهد.

درباره کتاب مافیا

حتماً تا به حال اسم مافیا را شنیده‌اید؛ اما احتمالاً با سازوکار این گروه‌ها کمتر آشنا باشید. مافیا از مجموعه‌هایی خانوادگی تشکیل می‌شود که در رشوه‌خواری، کلاهبرداری در قمار، پول‌شویی، قتل قراردادی، قاچاق مواد مخدر و تجارت روسپی‌گری به‌صورت سازمان‌یافته درگیر هستند. هر خانواده یک روستا، یک شهر، یا یک منطقه را رهبری می‌کند. این شبکۀ خانواده‌های تبهکار بیشتر پس‌زمینۀ ایتالیایی به‌خصوص سیسیلی و آمریکایی دارند و فردی به نام پدرخوانده آن‌ها را هدایت می‌کند.

کتاب مافیا، از بررسی تاریخی برآمدن مافیا در جامعۀ سیسیل پس از اتحاد ایتالیا در اواخر قرن نوزدهم آغاز می‌کند و سپس به توصیف معمول‌ترین شیوۀ کارکرد این تشکل مخفی که همانا دخالت پنهانی در امور دولت و تحت انقیاد آوردن دولتمردان است می‌پردازد. گسترش حوزۀ اقتدار مافيا به كشور آمريكا و ارتباطات اين تشكيلات با تعدادی از احزاب ايتاليا كه باعث شهرت بيش‌ از پيش آن شد و در عين حال آغازي بود برای افول قدرت آن، در كتاب حاضر تشريح شده است. علاوه بر این، زمینۀ اقتصادی رشد مافیا، یعنی آنچه «سرمایه‌داری موازی» یا «سرمایه‌داری تبهکارانه» نام دارد، مورد بحث قرار گرفته است. کتاب مافیا، قدم اولی است برای آشنایی با یکی از تشکلات اقتصادی-سیاسی افسانه‌ای جهان که نام «دولت موازی» هم بر آن نهاده‌اند.

تمام صفحات کتاب مصور هستند. در طراحی و چینش این تصاویر سعی شده که متناسب با متن باشند تا خواندن کتاب را برای یک تازه‌کار بسیار جذاب و راحت می‌کند؛ به‌ویژه که متن کتاب نیز ساده و روان است. برای کسانی که می‌خواهند اولین بار شروع به خواندن تاریخچه‌ای از این گروه‌ها، فعالیت‌هایشان و سازوکار تشکیلاتشان داشته باشند، این کتاب بسیار مفید خواهد بود.

خواندن کتاب مافیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تاریخی به ویژه تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان