دانلود و خرید کتاب استاندار شهید رشید جعفرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استاندار شهید

کتاب «استاندار شهید» نوشتۀ رشید جعفرپور و حسین قاسم نژاد است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب استاندار شهید، به زندگی و مبارزات استاندار گیلان، شهیدعلی اخوین انصاری می‌پردازد.

درباره کتاب استاندار شهید

شهدا، نماد فرهنگ ایثار و شهادت هستند؛ لذا باید به‌درستی معرفی شوند. امروزه پا به هر کوچه و خیابانی که بگذاریم، از هر بزرگراه یا میدانی که عبور کنیم نام شهدا را می‌بینیم. کشور ایران پر از قهرمانان بزرگی است که در موقعیت‌های سخت و دشوار پا به میدان گذشتند و از جان‌عزیزشان گذشتند. اما صِرف نام‌گذاری خیابان برای شناختن و یادآوری این عزیزان کافی نیست به همین دلیل ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان اهمیت و ضرورت زیادی دارد و نوشتن کتاب یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای حفظ و انتقال خاطرات و فرهنگ ایثار و شهادت است.

شهید علی اخوین انصاری در سال ۱۳۲۳ در رودسر متولد شد و در رشتۀ ریاضی دانشگاه تهران تحصیل کرد. او بارها زندانی شد و چندین بار تحت تعقیب قرار گرفت. بااین‌وجود برای ادامه تحصیل در رشته‌های صنایع سنگین و مترو و راه به آمریکا رفت. علی اخوین انصاری در آمریکا به عضویت انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا درآمد و در این انجمن سخنرانی می‌کرد. او پس از انقلاب به ایران بازگشت و به معاونت استانداری خراسان درآمد و در پایان سال ۱۳۵۸ استاندار گیلان شد. در سال ۱۳۶۰ انصاری و معاونش در خیابان لاکانی رشت توسط ترور شدند.

کتاب استاندار شهید همانند بسیاری از کتاب‌های زندگینامۀ شهدا فرصت بسیار خوب و البته آسان‌ترین روش برای نزدیک‌شدن به این بزرگان است. این کتاب درواقع سیری در زندگی و مبارزات استاندار شهید اخوین انصاری است. فصل اول کتاب استاندار شهید به زندگی شخصی و تحصیلاتش در ایران و خارج از کشور اختصاص دارد. فصل دوم کتاب فعالیت‌های مبارزاتی او را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد، فصل سوم کتاب دربارۀ مسئولیت‌ها و سمت‌های او قبل از شهادتش است و فصل چهارم به ابعاد شخصیتی و خصوصیات اخلاقی شهید علی اخوین انصاری می‌پردازد.

خواندن کتاب استاندار شهید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های خاطرات و علاقه‌مندان به زندگی‌نامۀ شهدا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استاندار شهید

«گیلان سرزمین دلاورمردانی است که در دوره‌های تاریخی مختلف، افتخارات فراوانی برای این سرزمین و حتی برای سراسر ایران کسب کرده‌اند. قیام‌های شیعی و نیز حکومت‌های شیعی که ریشه در باورهای دینی این مردم داشته، حکایت از آن دارد که مردم این سرزمین با اعتقاد به باورهای اسلام اصیل، همواره تلاش کرده‌اند در مسیر اسلام راستین و منافع ایران بزرگ حرکت کنند و رشادت‌ها و شجاعت‌ها نشان دهند. وجود پرخیروبرکت امامزاده‌های متعدد در استان زرخیز گیلان تأییدکنندۀ حضور شیعیان و گرایش‌های شیعی مردم این سرزمین است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان