دانلود و خرید کتاب زندگی در آغوش آرامش زهرا جنتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی در آغوش آرامش اثر زهرا جنتی

کتاب زندگی در آغوش آرامش

نویسنده:زهرا جنتی
انتشارات:نشر خزه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی در آغوش آرامش

کتاب زندگی در آغوش آرامش نوشتهٔ زهرا جنتی است. نشر خزه این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در حوزهٔ روان‌شناسی عمومی.

درباره کتاب زندگی در آغوش آرامش

کتاب زندگی در آغوش آرامش را حاصل ۳۰ سال تدریس، بیش از ۱۰ سال مشاوره و همچنین شرکت در دوره‌های مختلف مهارتی برای کمک به انسان‌ها دانسته‌اند. نویسنده گفته است که این کتاب می‌تواند پاسخی باشد به اینکه چطور از تنش‌ها عبور کنیم بی‌آنکه رنج مضاعفی را متحمل شویم و چطور سریع به زندگی عادی و آرامش خود دست یابیم؟ چگونه عمل کنیم که کمتر دچار بی‌قراری و استرس شویم؟ از چه چیزهایی دوری کنیم تا دریای زندگیمان طوفانی نشود؟ رفتارهایمان را با دیگران چگونه مدیریت کنیم که حال خودمان خوب باشد؟ زهرا جنتی کوشیده است به این پرسش‌ها پاسخ دهد.

خواندن کتاب زندگی در آغوش آرامش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی در آغوش آرامش

«دانشمندان می‌گویند آب موجب کاهش حملات قلبی می‌شود. طی تحقیقاتی که در امریکا انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که روزانه بیش از ۵ لیوان آب می‌نوشند ۴۱ درصد کمتر از کسانی که ۲ لیوان آب می‌نوشند در اثر حملات قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

۷۵ درصد مغز انسان از آب تشکیل شده است. همهٔ افراد دارای مغز آبی هستند. در واقع نسبت به آب و صدای آب واکنش نشان می‌دهند. رنگ آبی نیز به عنوان رنگ آرامش‌بخش مورد استفاده است. همه چیز به دوران جنینی، داخل شکم مادر برمی‌گردد. بیشترین صدایی که مغز ما شنیده، صدای آب است. مغز ما در ضمیر ناخودآگاه به این باور رسیده است که صدای آب احساس امنیت و آرامش به ما می‌دهد.

صدای آب باعث کاهش استرس، افزایش رطوبت پوست، کاهش تنش‌های عضلانی و… می‌شود. این عنصر منحصر به فرد طبیعت باعث حس شادی در ما می‌شود. در نتیجه دچار افسردگی و ناراحتی های روحی نمی‌شویم.

همچنین با آرامشی که به ما می‌دهد، مغز را از وضعیت فعلی خارج می‌کند و فکرهای نو و ایده‌های جدید به سراغ ما می‌آید. اگر همیشه احساس آشفتگی و به‌هم‌ریختگی ذهنی دارید، حتماً این کار را با یک آبنمای کوچک در خانهٔ خود تمرین کنید. چشم‌های خود را ببندید و با صدای آب به طبیعت‌گردی ذهنی بروید، حالا ذهن شما در حال استراحت است، ولی تعطیل نیست و می‌تواند شما را در مسیرتان یاری کند. مدیتیشن در خانه با موزیک دلنشین آب یکی از بهترین انواع مدیتیشن‌هاست.

دانشمندان معتقدند صدای آب یک صدای سفید است که صداهای بلند و آزاردهندهٔ محیط را فیلتر می‌کند و تمرکز برای کار و مطالعه را بالا می‌برد.

صدای سفید نوعی از صداست که از ترکیب صداهایی با فرکانس مختلف ایجاد می‌شود و برای پوشش دیگر فرکانس‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر اینکه این صدا باعث افزایش تمرکز می‌شود برای بهبود خواب هم بسیار مفید است. آرامشی که صدای آب در ذهن ما ایجاد می‌کند، موجب خوابی آرام و ندیدن خواب‌های آشفته می‌شود.

بررسی پژوهشگران دانشگاه سلطنتی لندن نشان می‌دهد حتی غوطه‌ور شدن در یک ظرف بزرگ آب می‌تواند اضطراب نهفته در وجود افراد را تا حد زیادی کنترل کند.

آب‌بازی در حوض یکی از کلیدی‌ترین روش‌ها برای کنترل استرس محسوب می‌شود و افراد می‌توانند برای کنترل سطح اضطراب خود از این روش استفاده کنند.

حتی تصور کردن اینکه کنار دریا یا آب باشیم می‌تواند بسیار خوشایند و آرامش‌بخش باشد.

پس قدرت آب را نباید در سلامت جسمانی و روانی دست کم گرفت. آب تأثیراتی شگرف بر سلامتی ما دارد. علاوه بر اینکه زندگی ما به آن وابسته است گاهی خوشی‌ها و ناخوشی‌های ما هم به آن وابسته است؛ به طوری که انسان از دیرباز تا به امروز برای تفریح و گردش به کنار رودخانه‌ها و دریاها سفر کرده است. حتی منازلی که در کنار دریاها و رودخانه‌ها ساخته شده‌اند ارزشی بیش از خانه‌های دورتر از آب دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان