دانلود و خرید کتاب دگرگونی بزرگ کارل پولانی ترجمه محمد مالجو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دگرگونی بزرگ اثر کارل پولانی

کتاب دگرگونی بزرگ

معرفی کتاب دگرگونی بزرگ

کتاب دگرگونی بزرگ (خاستگاه‌های سیاسی و اقتصادی روزگار ما) نوشتهٔ کارل پولانی و ترجمهٔ محمد مالجو است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است. این اثر از مجموعهٔ «فلسفه و اقتصاد سیاسی» این انتشارات است.

درباره کتاب دگرگونی بزرگ

کارل پولانی در کتاب دگرگونی بزرگ منظور خود از رگرگونی بزرگ را شرح داده است. او در این کتاب توضیح داده که دگرگونی بزرگ مدلی از دگرگونی است که ابتدا در اندیشهٔ افراد به وجود آمده و بعد باعث تغییرات بزرگی شده است. از نظر پولانی آن دگرگونی، چیزی نیست مگر جداکردن یا منفک‌کردن مقولهٔ اقتصاد از سایر مقولات اجتماعی. کتاب دگرگونی بزرگ شرح چگونگیِ تخلیه‌شدن توان تمامی نهادهای دموکراتیک در حوزهٔ سیاست و صنعت به دلیل پذیرفتن و اجرایی‌کردن تفکری است که بر لزوم تفکیک اقتصاد از جامعه تأکید دارد.

خواندن کتاب دگرگونی بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد سیاسی و دانشجویان جامعه‌شناسی و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کارل پولانی

کارل پولانی مورخ اقتصادی، انسان‌شناس اقتصادی، اقتصاددان سیاسی، جامعه‌شناس تاریخی و فیلسوف اجتماعی یهودی - مجارستانی بود. او بیشتر برای مخالفت با تفکر اقتصادی سنتی و همچنین نوشتن کتاب «دگرگونی بزرگ» شناخته شده است. او این اثر را در سال ۱۹۴۴ به رشتهٔ تحریر درآورد. پولانی امروزه به‌عنوان نظریه‌پرداز ذات‌گرایی که رویکردی فرهنگی به اقتصاد داشت، شناخته می‌شود.

درباره محمد مالجو

محمد مالجو زادهٔ ۱۳۵۱ در تهران، اقتصاددان، پژوهشگر حوزهٔ اقتصاد سیاسی و مترجم است. او به واسطهٔ پژوهش‌های انتقادی دربارهٔ تاریخ اقتصادی ایران به ویژه در دورهٔ پس از انقلاب شناخته شده‌ است. او در دانشگاه تهران به تحصیل در رشتهٔ اقتصاد پرداخت و با مدرک دکترا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. مالجو پس از پایان تحصیلات خود در ایران به هلند رفت و برای مدتی به‌عنوان پژوهشگر میهمان در پژوهشکدهٔ بین‌المللی تاریخ اجتماعی در آمستردام به پژوهش پرداخت. او پس از مدتی به ایران بازگشت و به تدریس در دانشگاه‌ها و مؤسسات آزاد مانند مؤسسهٔ «پرسش» پرداخت و پژوهش‌های خود را در حوزهٔ تاریخ اندیشه‌ٔ اقتصادی، اقتصاد سیاسی و تاریخ اقتصادی ایران در دوره‌ٔ پس‌از انقلاب ۵۷ ادامه داد. او مترجم آثار همچون «دگرگونی بزرگ»، «خیز خام»، «هواهای نفسانی و منافع» و «تکوین طبقهٔ کارگر در انگلستان» است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۴۷ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۴۷ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان