دانلود و خرید کتاب درسنامه قارچ شناسی پزشکی سیدحسین میرهندی
کتاب درسنامه قارچ شناسی پزشکی اثر سیدحسین میرهندی

کتاب درسنامه قارچ شناسی پزشکی

انتشارات:مانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درسنامه قارچ شناسی پزشکی

کتاب «درسنامه قارچ شناسی پزشکی» نوشتۀ سیدحسین میرهندی است و انتشارات مانی آن را منتشر کرده است. این کتاب دانشجویان را به‌صورت مقدماتی با مبحث قارچ‌شناسی آشنا می‌کند.

درباره کتاب درسنامه قارچ شناسی پزشکی

درس‌نامه قارچ‌شناسی پزشکی، کتابی است که برای آشنایی مقدماتی با الفبای درس قارچ‌شناسی، برای دانشجویان رشته‌های پزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی و سایر رشته‌های گروه پزشکی در حد یک یا ۲ واحد درسی طراحی و تدوین شده است؛ بنابراین نمی‌تواند به‌عنوان کتاب مرجع یا راهنما برای شناسایی قارچ‌ها یا بیماری‌های ناشی از آنها مورداستفاده قرار بگیرد. دکتر سید حسین میرهندی، نویسندۀ کتاب تلاش کرده است مطالب در عین اختصار، سادگی و روانی، فشرده و پوشش‌دهندهٔ تقریباً تمام موضوعات اصلی باشد. او از فارسی‌سازی مطلق واژه‌ها پرهیز و از اصطلاحات علمی انگلیسی استفاده کرده تا دانشجویان با واژه‌های رایج‌تر آشنا شوند. درس‌نامه قارچ‌شناسی پزشکی، نگرشی کلی و اولیه جهت آمادگی دانشجویان و محققان برای مطالعۀ بیشتر و هدفمند در موضوع موردبحث ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب درس‌نامه قارچ‌شناسی پزشکی عبارت است از: «فصل ۱: مقدمات قارچ‌شناسی عمومی»، «فصل ۲: کلیات عفونت‌های قارچی انسان»، «فصل ۳: مروری بر اصول تشخیص آزمایشگاهی بیماری‌های قارچی»، «فصل ۴: عفونت‌های قارچی سطحی پوست و مو»، «فصل ۵: درماتوفیتوز پوست، مو و ناخن»، «فصل ۶: کاندیداها و کاندیدیازها»، «فصل ۷: کراتومایکوز و اتومایکوز»، «فصل ۸: عفونت‌های قارچی زیرجلدی»، «فصل ۹: عفونت‌های سیستمیک ناشی از قارچ‌های دو شکلی» و «فصل ۱۰: عفونت‌های سیستمیک ناشی از قارچ‌های فرصت‌طلب».

خواندن کتاب درسنامه قارچ شناسی پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان پزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی و سایر رشته‌های گروه پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درسنامه قارچ شناسی پزشکی

«در طبقه‌بندی‌های قدیمی، موجودات زنده را به دو گروه حیوانات و گیاهان تقسیم می‌کردند و چون قارچ‌ها واجد دیواره سلولی و فاقد حرکت بودند، آنها را در بین گیاهان پست قرار می‌دادند. پس از آن سلسله سومی به نام پروتیست‌ها پیشنهاد شد که همه موجودات میکروسکوپی مثل باکتری‌ها، جلبک‌ها، تک‌یاخته‌ها و قارچ‌ها را در برگرفت. در اواخر دهه هفتاد قرن بیستم یک سیستم ۵ سلسله‌ای به‌قرار زیر برای موجودات زنده پیشنهاد شد که هنوز کم‌وبیش معتبر است.

۱. مونرا (Mnera): این سلسله شامل باکتری‌ها، مایکوباکتریوم‌ها، اکتینومایستها، سیانوباکتری‌ها و امثال آنها است. مونرا پروکاریوت، فاقد میتوکندری، بدون تشکیلات و تقسیم میتوزی، و دارای یک کروموزوم حلقوی بوده و عمدتاً از طریق تقسیم دوتایی تولیدمثل می‌کنند. عموماً به شکل تک‌سلولی و بعضی به شکل رشته‌ای هستند و در غشای سلولی خود استرول ندارند. تغذیه آنها شیمیوسنتز، فتوهتروتروفی یا فتواتوتروفی است. بعضی فاقد حرکت و بعضی دارای حرکت هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان