دانلود و خرید کتاب فقه تطبیقی حسن مبینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فقه تطبیقی

«فقه تطبیقی» نوشته حسن مبینی از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته الهیات است. اصطکاک و برخورد شیعه و سنّی در طول تاریخ، نیز دچار فراز و نشیب‌های سختی شده است که گاه بسیار شگفت‌انگیز و حیرت‌آور است. و اما اینک که جهان اسلام به سوی شناختن بیشتر «خود» می‌رود، نیاز مبرم است که این دو نحله فکری همدیگر را بشناسند و عمیق‌تر درک کنند و گاه نشناختن این دو طائفه همدیگر را، بسیار رقّت‌انگیز و افسوس‌آور است. شناخت فقه هر دو نحله فکری گامی بزرگ در تحقق این آرمان است. کتاب حاضر تلاشی است برای انجام این آشنایی. متن عربی این کتاب از کتاب الفقه علی المذاهب الخمسه از فقیه و اصولی مجدد و بیدار، شیخ محمد جواد مغنیه گرفته شده است. سعی شده است، بخش عمده‌ای از آن ترجمه شود و در همه بخش‌ها در موارد لازم توضیحات لازم جهت روشن‌تر شدن مطالب، در ذیل ترجمه یا همراه ترجمه، آمده است و در بعضی قسمت‌ها تحفیفات جامع‌تری نسبت به متن عربی، از این جانب آمده است به‌ویژه در مواردی که بین مکاتب فقهی اهل سنت و شیعه، اختلاف برجسته‌تر بوده است و یا مواردی که حساسیت مطلب بیشتر بوده است. باری تمام تلاش‌ها در این دفتر بر آن بوده است که دانشجوی دانشگاه پیام نور هم در فهم متن عربی دچار مشکل نشود، لذا مطالب به شکل ترجمه و ناظر به متن عربی است. و هم توضیحات این جانب از دقت‌نظر دانشجو نکاهد و مطالب صرفاً ترجمه نباشد.

نظرات کاربران

امیر
۱۳۹۸/۰۸/۲۴

سلام طاقچه وقت بخیر. خواهش میکنم کتاب فلسفه فقه از دکترمبینی از انتشارات پیام نور رو هم قرار بدید تو اپلیکیشن،خواهش میکنم🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

خیلی عالی بود ممنون
۱۴۰۰/۰۳/۰۱

برای ارائه ی یک پژوهش فقهی و اصولی بینظیره

یوسف سعیدی
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

به اشتراک گذاشتن کتاب

سلام ترجمه جوادی رو از فقه تطبیقی ندارید
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

ترجمه جوادی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در زمان ریاست جمهوری ناصر، مفتی بزرگ مصری شیخ محمود شلتوت این گام بلند را برداشت و از این طرف از ایران از قم مرجع بزرگ شیعه آقا حسین بروجردی به آن پاسخ مساعد داد. در پی این آشنایی، فتوای مشهور و بی‌نظیر شیخ شلتوت را می‌یابیم که: عمل به فقه شیعه چون عمل به فقه اربعهٔ اهل سنت مجاز است. و در برخی از فتاوای خود جانب احکام فقهی شیعه را گرفت.
علی درویش

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۵۰۰
تومان