دانلود و خرید کتاب تقاص گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقاص اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

کتاب تقاص

معرفی کتاب تقاص

کتاب تقاص؛ حق‌الناس در تجربه‌های نزدیک به مرگ و حکایات تاریخی از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است و انتشارات شهید ابراهیم هادی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تقاص

چند سالی است که با پیشرفته شدن دانش پزشکی، اتفاقات جالبی در زمینه احیای بیماران رخ می‌دهد. برخی انسان‌ها که دچار مرگ موقت می‌شوند، به دنیای مادی برگشته و از اتفاقاتی سخن می‌گویند که در لحظات مرگ شاهد بوده‌اند!

آنان مطالبی ذکر می‌کنند که اطرافیان را دچار حیرت می‌کند! این افراد، شواهد قوی بر آنچه دیده‌اند بیان می‌کنند و در بیشتر مواقع، مطالب آن‌ها راستی آزمایی شده و صحت مطالب اثبات می‌شود.

در چندین کتاب و مستندهایی که تاکنون در این زمینه منتشر شده، مطالب حیرت انگیزی بیان شده است که پیش از این، فقط از عرفای بزرگ شنیده می‌شد.

بیشتر تجربه‌گران، در همان لحظات کوتاه مرگ موقت، مرور زندگی خود را دیده و در بیشتر مواقع، از اشتباهات خود شرمنده می‌شدند. اشتباهاتی که آن‌ها مشاهده کردند، مربوط به ظلم و کوتاهی در حق مردم و در یک کلمه «حق‌الناس» بوده است. این مطلب در بیشتر گزارشات این افراد دیده می‌شود.

اما اعضای گروه فرهنگی شهید هادی، پس از نشر کتاب‌های «سه دقیقه در قیامت»، «شنود» و «بازگشت»، مراجعاتی داشتند از افرادی که تجربه‌های خوبی داشته، اما به دلایل مختلف نمی‌خواستند نام و چهره‌شان رسانه‌ای شود.

آن‌ها با اطمینان از اینکه هیچ مشخصاتی از آن‌ها ذکر نمی‌شود، مشاهدات خود را از لحظات مرگ تقریبی، با خوانندگان در میان گذاشتند. نکته مهم در این مطالب، گرفتاری مشترک این افراد به خاطر عدم رعایت حق‌الناس در زندگی بود.

آن‌ها می‌گفتند: در دنیا می‌توانستیم با یک طلب حلالیت چند دقیقه‌ای رضایت بگیریم، اما در آنجا متناسب با ظلمی که کرده بودیم، فشار روحی و سختی عجیبی را تحمل کردیم و تقاص کارهای خود را دیدیم. اما در شرایط دنیایی هرگز تحمل چنین عذابی را نخواهیم داشت. آن‌ها می‌گفتند: این تازه مرور اعمال در مرگ موقت بوده و با حساب و کتاب الهی در برزخ و قیامت قابل قیاس نیست.

اما ظلم بزرگی به نام حق‌الناس، وقتی در نامه اعمال ما ثبت شود، هیچ راه نجاتی ندارد جز راضی شدن صاحب حق، وگرنه انسان باید تقاص کارهایش را بدهد و کار خیلی سخت می‌شود.

حساس بودن این حق به حدی است که اگر کسی دل از تمام تعلقات مادی مانند زن و فرزند و زندگی بکند و برای رضای خدا با دشمنان به جهاد بپردازد و در این راه شهید شود، تمام گناهان او در لحظه شهادت آمرزیده می‌شود غیر از حق‌الناس!

حالا تا فرصت حیات هست، باید برای جبران این ظلم تلاش نمود. تا نامه اعمال ما از حقوق مختلف به ویژه حق‌الناس خالی باشد.

کتاب تقاص شامل بیست و چهار حکایت زیبا از تجربه‌های افراد مسلمان و غیرمسلمان، و همچنین برخی مطالب تاریخی مستند و تأثیرگذار در زمینه حق‌الناس است.

در پایان این مجموعه نیز مصادیق حق‌الناس و راهکارهای جبران آن اشاره شده است.

خواندن کتاب تقاص را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید دربارهٔ حق‌الناس بیشتر بدانید و حکایت‌هایی در این باب بشنوید این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب تقاص

«برخی مواقع، تجربه‌گران نزدیک به مرگ، از یک واقعیت مانند اهمیت حق‌الناس خبر می‌دهند و برای مردم نیز جالب است. اما گاهی فرستادگان الهی ما را نهیب می‌زنند که مراقب برخی اعمال که حق‌الناس در پی دارد باشید! آنان مثال‌هایی می‌آورند که برای ما می‌تواند راهگشا باشد. داستانی که در ادامه می‌آید یکی از آن‌هاست:

سعدابن معاذ یکی از اصحاب بزرگ پیامبر اسلام (ص) از اهل مدینه بود. او رئیس انصار و فوق العاده نزد رسول خدا (ص) و مسلمین محترم بود. سعد قبلاً از یهودیان بود، اما زمانی که مسلمان شد، خدمات شایانی به اسلام و مسلمین نمود.

او دائم دعا می‌کرد که در جنگ با کفار یا یهودیان به شهادت برسد. در جنگ خندق رشادت‌هایی نشان داد و همواره کنار پیامبر بود تا آن که تیری به دستش اصابت کرد و دچار خون ریزی شد.

سعد، محل زخم خود را محکم بست و از خون‌ریزی جلوگیری کرد. ولی زخم او هر روز بدتر شد. به دستور پیامبر (ص) در مسجد، خیمه‌ای برافراشتند و سعد در آن خیمه، تحت درمان قرار گرفت.

حتی نقل شده که خود پیامبر پرستاری او را عهده دار شد و این دعا را در حق او می‌کرد: «خدایا، سعد در راه تو جهاد کرد و پیامبرش را تصدیق نمود، روح او را به خوبی بپذیر.»

بعد از خاتمه جنگ خندق و محاصره قلعه بنی قریظه و در فشار قرار گرفتن یهودیان آنجا، حضرت رسول (ص) حکمیت جنگ با یهودیان را به او واگذار کرد و به آنان فرمود:

آیا راضی هستید یک نفر از قبیله شما را حَکم گردانم؟ گفتند: بلی، آن مرد کیست؟ فرمودند: سعد بن معاذ.

یهود خوشحال شدند و گفتند: به حکم او راضی هستیم.»

نظرات کاربران

محسن عشقی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰

عالیه توصیه می شود که حتما این کتاب با ارزش را مطالعه کنید

پارسا
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کتاب بسیار خوبیه

کاربر 8530017
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

خوب بود

reyhaneh1
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

پندآموز و عبرت انگیز بود نگارش شیوا و محتوای معنوی خوبی داشت إن شاالله بتوانم دقت بیشتری در افکار و اعمال روزانه ام و در برخورد با خانواده و مردم داشته باشم و خدا در این راه کمکم کند،🌷🌷

کتابخون.
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

خیلی خوب بود نگاه دقیقی به بعد از مرگ داشت و انگار چیزی از قلم نیفتاده بود. ممنون از این نشر که به فکر جمع آوری چنین کتاب هایی همچون سه دقیقه در قیامت و شنود و تقاص هستند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
اول اینکه هیچگاه بی‌دلیل صحبت نمی‌کردند. چون کسی که زیاد حرف بزند اشتباهاتش زیاد می‌شود. دوم اینکه تا مطمئن نمی‌شدند، در مورد کسی اظهار نظر نمی‌کردند. سخن گفتن از بدی و خوبی دیگران، دلیل محکم می‌خواهد و اگر بدون علت باشد، چه بسا توقف انسان در مسیر معنویت را ایجاد کند.
ام‌البنین
فکر انسان، اگر در مورد دیگران اشتباه باشد، سوءظن را به دنبال خواهد داشت و اگر به صورت کلام، برای دیگران بیان شود، غیبت یا تهمت را برای ما ثبت می‌کند. اما بعضی مواقع، اشتباه انسان این است که ندانسته، تعریف و تمجید بی‌جا انجام می‌دهد و اگر این تعریف‌ها در حضور جمع باشد، بقیه را نیز به اشتباه می‌اندازد.
ام‌البنین
عالمی می‌فرمود: در آخرت مجبور خواهیم شد اعمال خوب خودمان را که به نزدیک‌ترین دوستانمان نمی‌دهیم، به خاطر حق الناس به کسانی بدهیم که اصلاً آن‌ها را قبول نداشتیم.
ام‌البنین
هر بار به صورت عمدی گناهی می‌کردم اتفاقی ناگوار در زندگی‌ام می‌افتاد. مثلاً به من زمانی را نشان دادند که به یک نفر تهمتی زدم. فردای آن روز شرایط کاری من پیچیده شد و مدت کوتاهی بعد، بیکار شدم. کسی آنجا به من توضیحی نمی‌داد، اما خودم متوجه شدم که بیکار شدنم با تهمتی که به آن شخص زدم ارتباط داشت. یا هر بار که دروغ می‌گفتم بلافاصله اتفاق ناگواری در زندگی من رخ می‌داد.
کاربر ۸۵۹۷۴۷۱
همه ما نقطه ضعف‌هایی داریم که اگر به آن‌ها رسیدگی نکنیم، می‌تواند زندگی ما و افرادی که تحت تاثیر ما هستند را خراب کند. ممکن است نام آن نقطه ضعف، غرور، الکل، مواد مخدر، سکس، مال پرستی، قدرت پرستی، قمار، آرزو یا حسادت و بسیاری از چیزهای دیگر باشد.
ام‌البنین
ما ناخودآگاه یا خودآگاه با گفتار و رفتار و افکار خود، اطرافیان و دیگران را به سوی خدا یا به دوری از مسیر خدا هدایت می‌کنیم
ام‌البنین
عزیزان می‌میرند، روابط عشقی شکسته می‌شود، دوستان ما را رها می‌کنند، مال و اموال از دست می‌رود. حتی گاهی به جایی می‌رسیم که از خدا می‌خواهیم مرگ ما را زودتر برساند. این چنین دردهایی خیلی سخت است. ولی به شما اطمینان می‌دهم که تا وقتی که زنده بمانید و با خودکشی سعی در فرار نداشته باشید، این مشکلات و دردها موقتی خواهد بود.
ام‌البنین
«از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو»
ام‌البنین
«طبق این احادیث، اگر کسی چهل روز به وظایف دینی خود عمل کند قطعاً روشنی خاصی پیدا می‌نماید.»
ام‌البنین

حجم

۱۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان