دانلود و خرید کتاب گوش گوشی ها (جلد اول) ناهید عسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گوش گوشی ها (جلد اول) اثر ناهید عسگری

کتاب گوش گوشی ها (جلد اول)

معرفی کتاب گوش گوشی ها (جلد اول)

کتاب گوش گوشی‌ها (جلد اول) نوشتۀ ناهید عسگری در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. به سرزمین گوش‌گوشی‌ها، سرزمین زیبای خرگوش‌ها و موش‌های بامزه و بازیگوش خوش آمدید. در این کتاب قرار است یاد بگیرید که هر مشکلی یک راه‌حلی دارد. کتاب گوش گوشی‌ها (جلد اول) از مجموعه‌ای ۳جلدی و مناسب برای کودکان بالای ۷ سال است.

درباره کتاب گوش گوشی‌ ها (جلد اول) 

داستان کتاب گوش گوشی‌ها (جلد اول) برگرفته از داستان شیر و خرگوش مثنوی معنوی مولانا است. این مجموعه در ۳ جلد منتشر شده است. ۲ کتاب دیگر با نام‌های «گوش گوشی‌ها ۲» از داستان اتاق تاریک مثنوی معنوی و «گوش گوشی‌ها ۳» از داستان برکۀ پیلان مثنوی معنوی برگرفته شده است. داستان این ۳ جلد کتاب دربارۀ خرگوش‌ها و موش‌های بامزه‌ای است که در سرزمین گوش گوشی‌ها زندگی می‌کنند و ماجراهای جالبی برایشان پیش می‌آید.

داستان شیر و خرگوش یا شیر و نخچیران یک از داستان‌های مهم و مشهور مثنوی است. داستان دربارۀ حیوانات جنگل است که از تشویش و ترس روزمره به‌علت حملات مداوم شیر خسته شده‌اند و تصمیم می‌گیرند، پیشنهادی با شیر مطرح کنند. آن‌ها به شیر می‌گویند به‌جای آنکه گاه و بیگاه به جنگل حمله کند، حیوانات در میان خود یک تن را انتخاب می‌کنند تا به پیشگاه شیر برود و خوراک او شود. شیر می‌پذیرد. طی رأی‌گیری برای انتخاب طعمه، قرعه به نام خرگوشی می‌افتد. خرگوش برخلاف رویه معمول، حیله‌ای به کار می‌برد، تا هم خود را و هم حیوانات جنگل را از عذاب شیر راحت کند. او با کمی تأخیر به پیشگاه شیر می‌رود و زمانی که شیر عصبانی از او علت دیر آمدنش را می‌پرسد، خرگوش دلیل تأخیر خود را این‌گونه توضیح می‌دهد که وقتی با دوست دیگرش که خرگوش فربهی است به پیش شیر می‌آمدند، شیر دیگری در راه دیدند که قصد شکار آن‌ها را داشت. آن‌ها عذر می‌آورند که خوراک شیر دیگری هستند و باید پیش او بروند؛ اما آن شیر، خرگوش فربه را گروگان پیش خود نگه می‌دارد و خرگوش دیگر پیش این یکی شیر می‌آید تا ماجرا را تعریف کند. شیر از خرگوش محل رقیبش را می‌پرسد و خرگوش می‌گوید اقامتگاه او ته چاهی است. شیر چون به چاه می‌رسد و در آن نگاه می‌کند، خود را می‌بیند؛ اما گمان می‌کند رقیبش است. او به قصد حمله درون چاه می‌پرد و از بین می‌رود.

حالا خرگوش‌ها و موش‌های سرزمین گوش‌گوشی‌ها هم چنین مشکلی دارند. باید ببینیم آن‌ها چه راه‌حلی برای مسئلۀ خود پیدا می‌کنند. این کتاب تصاویر رنگارنگ و بامزه‌ای دارد که لذت خواندن آن را برای کودکان بیشتر می‌کند.

خواندن کتاب گوش گوشی‌ ها (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار قصه و داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
۶,۳۰۰
تومان