دانلود و خرید کتاب گوزن زرد ایرانی علی گلشن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گوزن زرد ایرانی اثر علی گلشن

کتاب گوزن زرد ایرانی

معرفی کتاب گوزن زرد ایرانی

کتاب «گوزن زرد ایرانی» نوشتۀ علی گلشن است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کترده است. این کتاب به معرفی حیوان زیبا و چالاک ایرانی به نام گوزن زرد ایرانی می‌پردازد.

درباره کتاب گوزن زرد ایرانی

گوزن زرد ایرانی یکی از کمیاب‌ترین گونه‌های گوزن در جهان است. این نوع گوزن شاخ‌های زیبا و بدنی خال‌دار دارد. آثار با نقش گوزن در ایرانی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها از هزاران سال پیش این حیوان زیبا و چالاک را می‌شناختند. گوزن زرد ایرانی که در یک بازۀ زمانی چند قدم با انقراض فاصله داشت داستان پرماجرایی دارد. کتاب گوزن زرد ایرانی یکی از جلدهای مجموعۀ ۵ جلدی «حیات وحش ایران» است که به زندگی این حیوان زیبای ایرانی می‌پردازد. فصل‌های ابتدایی کتاب به ویژگی‌های ظاهر، رفتار و محل زندگی گوزن زرد ایرانی اختصاص دارد، فصل‌های بعدی دو عضو دیگر از خانوادۀ گوزن‌ها را شرح می‌دهد که در مناطق جنگلی ایران زندگی می‌کنند. فصلی هم به بررسی گوزن های اروپایی می‌پردازد و دردسرها و مشکلاتی که گوزن‌های زرد دارند بررسی می‌شود. کتاب گوزن زرد ایرانی با یک پرسش قابل تأمل تمام می‌شود و آن سؤال این است که: آیا گوزن‌های زرد ایرانی منقرض خواهند شد؟

فهرست مطالب کتاب گوزن زرد ایرانی عبارت است از: «سخنی با کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها»،‌ «نیاکان ما و گوزن‌ها»، «یک خانوادۀ شاخ‌دار»، «گوزن قرمز»، «شوکا»، «با گوزن زرد ایرانی بیشتر آشنا شویم»، «گوزن ایرانی یا گوزن اروپایی؟»، «سرزمین گوزن‌ها»، «آیا گوزن‌های زرد فقط در ایران زندگی می‌کنند؟»، « تیزپا، هوشیار و جنگجو»، «گوزن‌های خوش‌اشتها»، «نوزادهای خال‌دار»، «یک خوش‌شانسی بزرگ»، «دشمنان گوزن زرد را بشناسیم»، «آیا گوزن‌های زرد منقرض خواهند شد؟»، « واژه‌نامه»،« نمایه» و «منابع».

خواندن کتاب گوزن زرد ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به حیات وحش ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گوزن زرد ایرانی

«گوزن‌ها پستاندارانی زوج سم، گیاهخوار و نشخوارکننده هستند. آن‌ها بدنی بزرگ، دست‌ها و پاهایی باریک، بلند، قوی و دمی کوتاه دارند. جثۀ انواع گوزن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. از بزرگ‌ترین آن‌ها به نام موس با وزن حدود ۸۰۰ کیلوگرم تا کوچک‌ترینشان به نام پودو با وزنی حداکثر در حدود ۱۳ کیلوگرم، همگی به خانوادۀ گوزن‌ها تعلق دارند. بیشتر گوزن‌ها، شاخ‌های بلند و نوک‌تیزی دارند. شاخ برای گوزن‌ها مانند سلاح است و از آن برای حفاظت از خود و بارزه با گوزن‌های دیگر استفاده می‌کنند. شاخ گوزن‌ها چند شاخه و توپرند. شاخ‌ها مثل برگ درختان، هرسال می‌افتند و مدتی بعد به‌جای آن‌ها،‌شاخ‌های جدیدی رشد می‌کنند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۴۰۰
تومان