دانلود و خرید کتاب گرگ خاکستری علی گلشن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گرگ خاکستری اثر علی گلشن

کتاب گرگ خاکستری

معرفی کتاب گرگ خاکستری

کتاب «گرگ خاکستری» نوشتۀ علی گلشن است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی حیوان شگفت انگیز گرگ می‌پردازد. 

درباره کتاب گرگ خاکستری

کمتر کسی پیدا می‌شود که بگوید گرگ‌ها را دوست دارد. بیشتر انسان‌ها بدون آنکه گرگ‌ها را دیده باشند یا آزاری از آنها رسیده باشد، از آنها بدشان می‌آید. بعضی‌ها، گرگ‌ها را جانورانی بی‌رحم و وحشی می‌دانند که به انسان‌ها حمله می‌کنند. اما باید دانست که گرگ‌ها نقش مهمی در چرخۀ طبیعت دارند و یکی از بهترین دوستان انسان‌ها هستند. اکثر افراد بدون هیچ دلیل روشنی از گرگ‌ها می‌ترسند. گرگ‌ها جانوران شگفت‌انگیزی هستند که چنان که باید، شناخته نشده‌اند. آشنایی با زندگی و رفتاری که گرگ‌ها با هم دارند، نکات بسیار آموزنده‌ای دارد.

در مقدمۀ کتاب گرگ خاکستری آمده است که «اگر می‌توانستیم مثل گرگ‌ها زندگی کنیم، بی‌دلیل با یکدیگر دشمنی نداشتیم، در کنار هم با آرامش زندگی می‌کردیم و با همه مهربان بودیم. از طبیعت مراقبت می‌کردیم، و فقط به‌اندازۀ نیازمان از آن برداشت می‌کردیم؛ زیرا به‌خوبی می‌دانستیم برای زیستن به آن نیاز داریم. زمین چه جای خوبی می‌شد اگر ما مثل گرگ‌ها زندگی می‌کردیم!»

گرگ خاکستری یکی از جلدهای مجموعۀ ۵ جلدی «حیات وحش ایران» است که خوانندگان را با راز و رمز زندگی گرگها و نقش آنها در طبیعت آشنا می‌کند. خوانندگان با مطالعۀ کتاب گرگ‌ خاکستری نخست با آغاز آشنایی انسان با گرگها، شکل ظاهری و محل زندگی آنها آشنا می‌شوند، در مرحلۀ بعدی، انواع گرگ‌های جهان و گرگ‌هایی که در ایران زندگی می کنند را بررسی می کند. در ادامه مخاطبان با راه و روش های شکار، عادتها و رفتارها، تولیدمثل و پرورش توله ها آشنا می‌شوند و در نهایت اطلاعاتی دربارۀ دردسرهایی که گرگها با آنها روبرو هستند و اهمیت حفاظت از آنها ارائه می‌شود. عکس هایی از علی گلشن و فریبرز حیدری جذابیت بیشتری به کتاب گرگ‌های خاکستری بخشیده است.

فهرست مطالب کتاب گرگ‌ خاکستری عبارت است از: «سخنی با کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها»، «یک دوستی قدیمی»، «یک خانوادۀ شکارچی»، «با گرگ خاکستری بیشتر آشنا شویم»، «گرگ ایرانی، «جنگجو، شجاع و باهوش»، «شکارچی‌های درجه یک»، «فصلی برای توله‌ها»، «دردسرهایی برای گرگ‌ها»، «چرا حفاظت از گرگ‌ها اهمیت دارد؟»، «واژه‌نامه»، «نمایه» و «منابع»، 

خواندن کتاب گرگ خاکستری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان و علاقه‌مندان به حیات وحش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گرگ خاکستری

«گرگ ها جانوران باهوشی هستند. آن‌ها متوجه شدند که در شرایط سخت و هنگام کمبود طعمه، نزدیک‌شدن به انسان‌ها سودمند است و اگر شانس داشته باشند، می‌توانند از باقی‌ماندۀ غذای‌شان استفاده کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۴۰۰
تومان