دانلود و خرید کتاب شیر آسیایی علی گلشن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیر آسیایی اثر علی گلشن

کتاب شیر آسیایی

معرفی کتاب شیر آسیایی

کتاب شیر آسیایی نوشتۀ علی گلشن در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. این کتاب در دسته‌بندی دانستنی‌های کودک و نوجوان قرار دارد و جزوی از مجموعه کتاب‌های حیات وحش ایران در کانون پرورش فکری است.

درباره کتاب شیر آسیایی

شیرها یکی از اولین حیواناتی هستند که کودکان به‌واسطۀ ویژگی قدرت و شجاعت با آن‌ها آشنا می‌شوند: چه در قصه‌ها، چه در کارتون‌ها و چه در کتاب‌های داستان؛ اما بیشتر از همه‌جا در باغ وحش‌ها مشاهده می‌شوند. در حالی که همه می‌دانند این حیوان خموده و کسل در پشت قفسه‌های باغ وحش، همیشه این‌گونه نیست و در طبیعت آزاد خودش دنیای خاصی دارد و تنها با شکار لحظه‌هایش از دوربین طبیعت‌بانان می‌توان با خوی و ویژگی‌های سلطان گربه‌ها آشنا شد.

برای یک ایرانی این موضوع نزدیک‌تر هم هست و وجهه تاریخی دارد. شیر یکی از پرکاربردترین نقوشی است که در ایران باستان، در مکان‌های مقدس، ورودی‌ کاخ‌ها، دیوارنگاره‌ها، روی اشیای زینتی و پرچم‌ها نقش می‌شده است. یکی از دلایل اهمیت شیرها به‌ویژه در سال‌های اخیر این است که اگرچه در گذشته شیرها در آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا از جمله ایران،  به فراوانی یافت می‌شدند؛ امروزه تعداد کمی از آن‌ها در مناطق پیش‌گفته باقی مانده‌اند و جمعیتشان هم در حال کمتر شدن است. اتحادیۀ بین‌المللی حفاظت از طبیعت، وضعیت بقای گونهٔ شیر را در ردۀ آسیب‌پذیر طبقه‌بندی کرده است.

 کتاب شیر آسیایی، جزو مجموعۀ حیات‌وحش ایران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. این کتاب نخست، رد پای شیر را در فرهنگ ایران دنبال می‌کند. سپس خواننده را با گروه گربه‌های بزرگ و ویژگی‌های ظاهری، محل زندگی و پراکندگی شیر آسیایی آشنا می‌کند. در ادامه نیز نکاتی دربارۀ تغذیه، شکار و خلق‌وخوی شیرها می‌گوید و در پایان، از رفتارهای دوران تولید مثل و فعالیت‌ها برای بازگشت دوبارۀ شیرها به ایران می‌گوید. کتاب شیر آسیایی اطلاعات کاملی دربارۀ این جانور در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می‌دهد؛ یعنی علاوه بر معرفی ویژگی‌های شیر آسیایی، با روایتی تصویری، توضیح‌های بیشتری درباره زیستگاه این حیوان ارائه می‌دهد.

نام برخی از فصل‌های کتاب شیر آسیایی عبارت‌اند از: ایران، سرزمین شیران؛ غذای سلطان؛ آخرین شیر ایران. 

عنوان دیگر کتاب‌های مجموعۀ حیات وحش ایران در کانون پرورش فکری به قلم علی گلشن به این شرح است: گرگ خاکستری، یوزپلنگ آسیایی، گوزن زرد ایرانی، ببر هیرکانی.

خواندن کتاب شیر آسیایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان و نوجوانان دوستدار حیات وحش و علاقه‌مند به کتاب‌های با موضوع دانستنی‌‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۴۰۰
تومان