دانلود و خرید کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم) پرویز بختیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم) اثر پرویز بختیاری

کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم)

معرفی کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم)

کتاب «تماشای پرندگان (جلد دوم)» نوشتۀ پرویز بختیاری است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد دوم مجموعۀ ۳جلدی تماشای پرندگان است و به معرفی انواع پرندگان می‌پردازد.

درباره کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم)

پرندگان همه‌جا هستند. اگر تابه‌حال به پرندگانی که پشت پنجرۀ خانه‌تان آمده‌اند دقت کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که پرنده‌های متفاوتی اطراف ما وجود دارند. کتاب تماشای پرندگان برای کسانی نوشته شده است که عاشق نگریستن و توجه به پرندگان هستند.

پرنده‌نگری، یکی از پرطرف‌دارترین شاخه‌های طبیعت‌گردی و از تفریحات علمی هیجان‌انگیز در تمام دنیا به شمار می‌رود. مجموعۀ ۳ جلدی تماشای پرندگان، کتاب‌هایی علمی با موضوع پرنده‌نگری است که یکی از پرنده‌نگران ایرانی و متخصص در حوزه‌های زیست‌محیطی و طبیعت‌گردی به نام پرویز بختیاری آن را نوشته است. ترویج پرنده‌نگری، کمک به شناسایی ارزش‌های پرنده‌ها، تنوع زیستی و حفظ آن‌ها برای نسل آینده و ایجاد اشتغال برای جوانان اهداف اصلی مجموعۀ تماشای پرندگان است.

جلد اول این مجموعه مربوط به مفهوم کلی پرنده‌نگری، اهمیت و روش‌های مختلف آن است. جلد دوم مجموعۀ تماشای پرندگان به معرفی و طبقه‌بندی گروه‌های مختلف پرندگان می‌پردازد و کودکان و نوجوانان را با گونه‌های مختلف پرندگان و نوع زیست آن‌ها آشنا می‌کند. نوجوانان همچنین از طریق پرنده‌نگری با بسیاری از علوم مانند طبیعت‌گردی، شناسایی اکوسیستم‌ها، شناسایی گیاهان، شناسایی سایر موجودات، مهاجرت پرندگان و مکان‌های طبیعی و زیبای ایران آشنا می‌شوند. عکس‌هایی که از پرندگان در کتاب تماشای پرندگان آمده، حاصل کار پرنده‌نگرها و تعداد زیادی از عکاسان حرفه‌ای است که به انتقال بهتر اطلاعات و مطالب کتاب کمک کرده است.

جلد دوم کتاب تماشای پرندگان به معرفی گروه‌های مختلف پرندگان مانند غواص‌سانان، کشیم‌سانان، کبوتردریایی‌سانان، نوک سرخ سانان، بوبی‌سانان، پلیکان سانان، فلامینگو سانان، لک‌لک‌سانان مرغابی سانان، عقاب سانان، شاهین‌سانان، ماکیان‌سانان، میش‌مرغ سانان، درناسانان، آب‌چلیک سانان، کوکرسانان، کبوترسانان، کوکو سانان، جغدسانان و شبگرد سانان می‌پردازد.

خواندن کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کودکان و نوجوانان برای آشناشدن با گونه‌های مختلف پرندگان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم)

«کشیم‌ها پرندگانی آبزی هستند با دمی بسیار کوتاه. انگشتان پا پهن است و هرکدام مانند پارو عمل می‌کند. رنگ و شکل و شمایل آن‌ها در تابستان و زمستان متفاوت است. به‌راحتی به زیر آب فرورفته و از ماهی‌ها و نرم‌تنان داخل آب تغذیه می کنند. بال‌ها نسبتاً کوتاه است و با زحمت زیاد پرواز می‌کنند. هنگام پرواز کمی سر را پایین‌تر از سطح بدن نگه می‌دارند. تاکنون ۲۳ گونه در دنیا از کشیم‌ها شناسایی شده‌اند که ۵ گونه از آن‌ها در ایران پراکنش دارند. کشیم کوچک، کشیم بزرگ و کشیم گردن‌سیاه در ایران بومی بوده و زادآوری دارند.»

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۵۲,۸۰۰
تومان