دانلود و خرید کتاب عالمی عامل محمدتقی انصاریان خوانساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عالمی عامل اثر محمدتقی انصاریان خوانساری

کتاب عالمی عامل

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عالمی عامل

کتاب عالمی عامل نوشتۀ محمدتقی انصاریان خوانساری است و انتشارات انصاریان آن را منتشر کرده است. کتاب عالمی عامل یادنامه‌ای از آیت‌اللّه ابراهیم امینی نجف آبادی است.

درباره کتاب عالمی عامل

ابراهیم امینی نجف آبادی در سال ۱۳۰۴ در شهرستان نجف‌آباد به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در نجف‌آباد به پایان رساند و در سال ۱۳۲۱ به حوزهٔ علمیهٔ اصفهان وارد شد و ادبیات عرب و کتب سطح، منطق، اصول و فقه را گذراند. در سال ۱۳۲۶ برای ادامه تحصیل به حوزهٔ علمیه‌ٔ قم هجرت کرد و از سیدحسین بروجردی، سیدمحمدتقی خوانساری، سیدمحمدحجت کوهکمری و سیدروح اللّه خمینی فقه و اصول را فرا گرفت. در فلسفه اسفار را نزد سیدمحمد حسین طباطبائی آموخت. او که از سال ۱۳۴۲ اجازهٔ حسبیه و شرعیه داشت، در ابتدای پیروزی انقلاب نیز دو حکم از سید روح‌اللّه خمینی دریافت کرد. آیت‌اللّه امینی، نماینده تفکر روزآمد حوزه است. اندیشه های ایشان در مسائل تربیتی، عقیدتی، اجتماعی و سیاسی، راه را برای بسیاری از تحولات حوزوی گشود. اگر اکنون حوزه علمیه قم، سرشار از مؤسسات و مراکز تحقیقی در میان رشته هایی مانند تربیت دینی است، حاصل اندیشه‌ورزی‌های آیت اللّه امینی و هم‌قطاران ایشان در دهه‌های چهل و پنجاه است. در روزگاری که حوزه در دایرهٔ فقه و اصول محصور بود، بلندهمتانی همچون او به دردها و نیازهای روز نیز اندیشیدند و چاره‌جویی کردند. از امتیازهای مهم و تأثیرگذار روش علمی ایشان، توجه به ابعاد اجتماعی دین است. ابراهیم امینی در ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ پس از یک دوره بیماری در قم درگذشت. پیکر او ۲ روز بعد در تاریخ ۷ اردیبهشت بدون برگزاری مراسم عمومی و حضور مردم به دلیل دنیاگیری ویروس کرونا در ایران در مسجد بالا سر حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

خواندن کتاب عالمی عامل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان به سرگذشت عالمان اسلامی جالب باشد.

بخشی از کتاب عالمی عامل

«درس‌های مقدماتی و سطوح آقای امینی در نجف آباد و اصفهان بود. اصفهان مدرسه صدر، مدرسه صدر خواجو، مدرسه جده بزرگ و مدارس دیگر؛ می‌گفتند وقتی من در مدرسه جده بزرگ درس می‌خواندم، بسیار در عسر و حرج و مشکلات زندگی طلبگی را می‌گذراندم. شبی درعالم خواب دیدم، صحرای محشر است و جمعیت کثیری صف کشیده و ایستاده‌اند، صف‌هایی طولانی که سروته نداشت. من خودم را بازحمت به جلو رساندم...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان