دانلود و خرید کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی حامد گومه ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی اثر حامد گومه ای

کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی

معرفی کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی

کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی نوشتهٔ حامد گومه ای و سیدداوود ابراهیمیان سنگچالی و محمدرضا کاظمی است. انتشارات نظری این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی

کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی به تاریخ استعمار و جنگ‌های نرم در تاریخ ایران می‌پردازد. 

خواندن کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جنگ نرم و کودتای مخملی

«انقلاب های رنگین نامی است که به طور گروهی به دسته ای از تحرکات مربوط به هم اطلاق شده است که در بسیاری از کشورهای بلوک شوروی سابق به وقوع پیوسته است. وجه مشترک تمام این حرکات مبارزاتی منفی هستند که عمدتا بر ضد حکومت هایی که خود را متعصب و دیکتاتوری نشان داده اند، به کار گرفته می شوند. مخالفین به طور کلی از دموکراسی و آزادی دفاع کرده اند. در تمام حالات، یک رنگ یا گل خاص به عنوان نما مورد استفاده قرار گرفته است.

براساس واقعیت های موجود سازمان های غیردولتی (NGOها) نقش بسیار مهمی در این انقلاب ها داشته اند. در تمام حالات، اکثریت شرکت کنندگان را جوانان و سازمان های دانش آموزی در کنار سایر شهروندان تشکیل می داده اند. تاکنون این حرکات مخالف در صربستان و مونتنگرو سقوط رئیس جمهور میلوسویچ در سال ۲۰۰۰ (گرجستان) عزل رییس جمهور ادوارد شوارد نادزه در انقلاب «رز» ۲۰۰۳ (اکراین) انقلاب نارنجی سال ۲۰۰۴ و سقوط ویکتور یانوکویچ (قرقیزستان) فرار ریئس جمهور عسکر آقایف در انقلاب لاله در سال ۲۰۰۵ با موفقیت روبه رو شده است. در تمام حالات الگوی اتفاقات کم و بیش مشابه بوده است. در تمام این موارد، به دنبال برگزاری انتخابات بحث برانگیز، مخالفت های گسترده خیابانی منجر به عزل یا سقوط یا فرار رهبرانی شدند که از سوی مخالفین دیکتاتور شناخته شده بودند. این وقایع نشان می دهد که امروزه موج تغییرات در جمهوری های شوروی سابق قویتر شده است. تمایل آمریکا به کنترل مناطق اتحاد جماهیر شوروی سابق واضح و آشکار است از این رو بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این انقلاب ها کودتای ساخت آمریکا بوده اند که بر نقش سفرای ایالات متحده در داخل این کشورها همانند نقشی که NGO ها به ویژه موسسه جامعه باز متعلق به جروج سوروس ایفا کردند، تاکید می کند». 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان