دانلود و خرید کتاب کتابخانه نیمه شب مت هیگ ترجمه زینب سادات موسوی معلم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ

کتاب کتابخانه نیمه شب

نویسنده:مت هیگ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

کتاب کتابخانه نیمه شب نوشتهٔ مت هیگ و ترجمهٔ زینب سادات موسوی معلم است. انتشارات آستان مهر این رمان معاصر، انگلیسی و فانتزی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شما را با تأثیرات تصمیمات بزرگ و کوچکی که در زندگی می‌گیرید، آشنا می‌کند.

درباره کتاب کتابخانه نیمه شب

رمان کتابخانه نیمه شب که نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شد، برندهٔ جایزهٔ بهترین داستان گودریدز سال ۲۰۲۰ و از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده است. این رمان به روایت زندگی دختری به نام «نورا سید» می‌پردازد که پس از گذر از دورانی پرتنش و پر از پشیمانی، وارد کتابخانه‌ای جادویی می‌شود. این کتابخانه، نگاه نورا به تمام مسائل زندگی را تغییر می‌دهد. او به‌دنبال پاسخی درست و عمیق برای سؤال «بهترین راه برای زندگی چیست؟» است و خواننده را همراه خود به هزارتوی داستان می‌برد؛ پس همه چیز با کنجکاوی نورا برای دانستن مسیر سرنوشتش شروع می‌شود. او می‌خواهد بداند قصهٔ زندگی‌اش چطور می‌شد اگر در جایی از زندگی انتخاب دیگری می‌کرد. او زندگی‌ای پر از بدبختی و پشیمانی داشته، اما در این کتابخانه فرصتی برایش فراهم می‌شود تا مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. نورا می‌تواند روابط شکست‌خورده و مسیر شغلی‌اش را تغییر دهد و رؤیاهای کودکی‌اش را دنبال کند. او باید در این سفر به دل کتابخانهٔ نیمه‌شب به دورن خودش نظر کند و آنچه را واقعاً به زندگی‌اش معنا و ارزش می‌دهد، پیدا کند؛ کتابخانه‌ای با انبوهی از کتاب که هر کدام قصهٔ یک زندگی را می‌گویند. نویسنده با رمانش یاد می‌دهد که نباید تأثیر دیگران بر زندگیمان را نادیده بگیریم؛ حتی اگر خیلی کوچک و ناچیز باشد. باید همواره به لحظه‌لحظهٔ زندگی‌ خود فکر کنیم، آن را تحلیل کنیم و همهٔ احساسات خود را در نظر بگیریم تا مانع خوشبختی خود نشویم.

خواندن کتاب کتابخانه نیمه شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مت هیگ

مت هیگ در سال ۱۹۷۵ در شفیلد انگلستان به دنیا آمد. او رمان‌نویس و روزنامه‌نگار است. مت تحصیلاتش را در دانشگاه هال در رشتهٔ زبان انگلیسی و تاریخ به پایان برد. او آثار داستانی و غیرداستانی بسیاری برای کودکان و بزرگسالان نوشته است. مت هیگ در ۲۴سالگی به افسردگی شدیدی مبتلا شد، اما توانست آن را پشت سر بگذارد و به زندگی باز گردد. رمان «کتابخانهٔ نیمه‌شب» و کتابی به نام «کتاب آرامش» از آثار او هستند.

بخشی از کتاب کتابخانه نیمه شب

«او روزی را به یاد آورد که پدرش فوت کرد، زمانی که خانم الم به آرامی این خبر را درکتابخانه به او داد. پدرش در حالی که در زمین راگبی مدرسه شبانه روزی پسران که در آن تدریس می‌کرد، به طور ناگهانی بر اثر حمله قلبی درگذشت. او حدود نیم ساعت بی‌حس بودو به بازی ناتمام شطرنج خیره شده بود. واقعیت در ابتدا آنقدر بزرگ بود که نمی‌توان آن را جذب کرد، اما بعد به شدت و به سمت او برخورد کرد و او را از مسیری که می‌شناخت خارج کرد. خانم الم را آنقدر از نزدیک بغل کرده بود و در گردن چوگانش گریه می‌کرد تا جایی که صورتش از ترکیب اشک و اکریلیک خام شده بود.

خانم علم او را در آغوش گرفته بود و پشت سرش را مانند یک نوزاد صاف کرده بود، بدون اینکه به او سخنی ساده و کاذب ارائه دهد یا چیزی جز نگرانی. او صدای خانم الم را به یاد آورد که در آن زمان به او می‌گفت: «نورا اوضاع بهتر خواهد شد.»

معرفی نویسنده
عکس مت هیگ
مت هیگ

مت هیگ نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در ایران با کتاب‌ مشهور کتابخانه‌ نیمه شب شناخته می‌شود. او که خودش با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم کرده است و شناختی از آن دارد، دست به تابوشکنی زده است؛ در کتاب‌ها و آثارش به سراغ این موضوع رفته است و باب صحبت و گفتگو پیرامون افسردگی را باز کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان