دانلود و خرید کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان حسین اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان اثر حسین اکبری

کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان

نویسنده:حسین اکبری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان

کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان نوشتۀ حسین اکبری در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب همۀ آنچه مربوط به بهداشت روان کودک نوجوان می‌شود؛ ازجمله اختلال‌های روانی، اختلال‌های رفتاری و انواع تروماها را بررسی می‌کند با این هدف که این آگاهی برای مواجهه با کودک و تربیت آن راه‌گشا خواهد بود.

درباره کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان

کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان می‌گوید سلامت روان به این معنی است که با نحوۀ تفکر، احساس و عملکرد درست با موقعیت‌های زندگی رویارو شویم. شناخت، بهترین راه برای تربیت فرزند است و برای آگاهی از نحوۀ تربیت و برخورد با کودکان، باید اطلاعات مناسب و مفیدی از بهداشت روان داشت. بهداشت روان یعنی اینکه چطور به خودمان و آدم‌های زندگی‌مان نگاه می‌کنیم، چطور استرس را کنترل می‌کنیم، چطور با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم و از همه مهم‌تر، چگونه گزینه‌ها و موقعیت‌هایمان را ارزیابی می‌کنیم.

 کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان در ۳ فصل تدوین شده است. فصل اول تعریف کلیات و مفاهیم است و عوامل مؤثر بر سلامت روان را بررسی می‌کند. یکی از موضوعات این فصل رابطۀ میان قرآن و روانشناسی است. همچنین تاریخچۀ آسیب‌شناسی روانی و نظریه‌ها دربارۀ بیماری‌های روانی در قرون گذشته بررسی شده‌اند. فصل دوم با عنوان روان کودکان و نوجوانان، عوامل مؤثر بر بهداشت روانی کودکان را بررسی کرده است. اختلالات هیجانی، بهداشت روانی نوجوان، افسردگی در نوجوانان و عوامل مؤثر در نابهنجاری‌ها در کودکان و نوجوانان از موضوعات این فصل است. مشکلات روانی رایج در این ردۀ سنی و راه‌های درمان آسیب‌های کودکی از دیگر موضوعاتی است که به ان‌ها پرداخته شده است. علائم اختلال روانی در کودک، علائم هشداردهندۀ این اختلالات و روش‌های درمانی آن‌ها نیز در انتهای فصل آمده‌اند. فصل سوم با عنوان اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان به تعریف اختلاف و انواع آن می‌پردازد و در ادامه انواع تروما و علائم آن را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سلامت روان کودکان و نوجوانان

«سلامت روان عنوان و برچسبی است که دیدگاه ها و موضوعات مختلف مانند: عدم وجود علایم احساسات مرتبط با بهزیستی اخلاقی و معنوی و مانند آن را در بر می گیرد. برای ارائه یک تئوری در مورد سلامت روان، موفقیت برون روانی کافی نیست باید سلامت درونی روانی را به حساب آوریم. سلامت روان ظرفیت رشد و نمو شخصی می باشد. و یک موضوع مربوط به پختگی است. سلامت روات یعنی هماهنگی بین ارزش ها، علایق و نگرش ها در حوزه عمل افراد و در نتیجه برنامه ریزی واقع بینانه برای زندگی و تحقق هدفمند مفاهیم زندگی است.سلامت روان، سلامت جسم نیست بلکه به دیدگاه و سطح روانشناختی ارتباطات فرد، محیط اشاره دارد. بخش مرکزی سلامت، سلامت روان است زیرا تمامی تعاملات مربوط به سلامتی به وسیله روان انجام می شود. سلامت روان ظرفیت کامل زندگی کردن به شیوه‌ای است که ما را قادر به درک ظرفیتهای طبیعی خود می کند و به جای جدا گردن ما از سایر انسانهایی که دنیای ما را می سارند، نوعی وحدت بین ما و دیگران به وجود می آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان