دانلود و خرید کتاب اصول تربیت فرزند (خلاصه کتاب) جولی لیثکات هیمز ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول تربیت فرزند (خلاصه کتاب) اثر جولی لیثکات هیمز

کتاب اصول تربیت فرزند (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب اصول تربیت فرزند (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب اصول تربیت فرزند (خلاصه کتاب) نوشتهٔ جولی لیثکات هیمز و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمان شنیدار است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. راه و روش تربیت فرزندان موفق در این کتاب آمده است. با مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب می‌آموزید: چگونه فرزندانی سالم و موفق تربیت کنیم؟

درباره خلاصه‌کتاب اصول تربیت فرزند

تولد فرزند از خاص‌ترین اتفاقات زندگی یک نفر می‌تواند باشد. تولد یک فرزند، زندگی زوج‌ها را به کلی تغییر می‌دهد. به طور طبیعی پدران و مادران آرزوی خوشبختی فرزندانشان را دارند و هر کاری که بتوانند برای برآورده کردن نیازهای فرزندانشان انجام می‌دهند.

اما گاهی پیش می‌آید که برخی از پدر و مادران، بیش از حد وسواس به خرج می‌دهند و درگیر مراقبت از فرزندشان هستند و توجه زیادشان به آن‌ها، به جای داشتن مزایا، به کودکشان ضرر می‌رساند. در نتیجه، چنین کودکی به درستی تربیت نخواهد شد و توانایی مقابله با مشکلات و سختی‌های آینده را نخواهد داشت.

در خلاصه‌کتاب اصول تربیت فرزند دربارهٔ این‌گونه والدین و زیان‌های توجه افراطی به کودکان و دربارهٔ ۴ مدل تربیتی فرزندان می‌خوانید. همچنین می‌آموزید چگونه می‌توانید فرزندانی خوشحال، موفق و مستقل تربیت کنید.

خواندن خلاصه‌کتاب اصول تربیت فرزند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این خلاصه‌کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب اصول تربیت فرزند

«تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه ما دوست داریم فرزندانی درستکار، موفق و خوش‌بخت داشته باشیم و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم. اما تربیت و مراقبت از کودکان کار آسانی نیست و روان‌شناسان و متخصصان توصیه‌های گوناگونی برای انجام هرچه بهتر این کار دارند.

افراط در هر کاری می‌تواند نتیجه زیان‌بخشی داشته باشد و تربیت فرزند نیز از این قاعده مستثنی نیست. توجه و مراقب بیش از حد کودکان پدیده‌ای است که بسیاری از والدین را گرفتار می‌کند.

در سال ۱۹۹۰، دو محقق آمریکایی عبارت «والدین هلیکوپتری» را برای نامیدن این‌گونه والدین انتخاب کردند. والدین هلیکوپتری والدینی هستند که به معنای واقعی کلمه دائماً بالای سر فرزندشان می‌چرخند.

این مسئله برای هیچ‌کس نتیجه خوبی دربرندارد.

در سال ۱۹۸۱، پسر بچه ۶ ساله‌ای به نام آدام والش ۱دزدیده شد و به قتل رسید. پس از آن حادثه، فیلمی تلویزیونی نیز درباره آن ساخته و پخش شد. آن اتفاق و حواشی بعد از آن سبب شد که موجی از ترس به دل پدر و مادرهای آمریکایی رسوخ کند.

از آن پس، تربیت فرزند دیگر به معنی آماده کردن او برای زندگی نبود؛ در عوض، تربیت فرزند معنای حفاظت کودک در مقابل زندگی به خود گرفت!

در واقع اتفاقات بسیاری در دنیا وجود دارند که ترس به جان والدین می‌اندازند. حوادث، بیماری‌ها و افراد غریبه تنها شماری از چیزهایی هستند که ممکن است برای کودکان فاجعه‌بار باشند.

با این حال، بخش زیادی از این ترس‌ها نامعقول هستند. طبق آمارها، احتمال این‌که یک کودک در یک حادثه سوارکاری یا مسابقه فوتبال کشته شود بیشتر از احتمال دزدیده شدن اوست. پس چرا باید زندگی روزمره و عادی فرزندانمان را به خاطر چنین احتمالات اندکی مختل کنیم؟ تنها کافی است که به آن‌ها چند نکته ایمنی آموزش دهیم تا از خطر دوری کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۱۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان