دانلود و خرید کتاب BIM (به زبان ساده) محمدوحید میرپناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب BIM (به زبان ساده) اثر محمدوحید میرپناهی

کتاب BIM (به زبان ساده)

معرفی کتاب BIM (به زبان ساده)

کتاب «BIM (به زبان ساده)» نوشتۀ محمدوحید میرپناهی و علی رستمی است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب، تسلط بر رویکرد مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات ساخت را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح می‌دهد. 

درباره کتاب BIM (به زبان ساده)

مدل‌سازی اطلاعات ساخت BIM یکی از جدیدترین پیشرفت‌ها در صنایع معماری، مهندسی و ساخت‌وساز محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است. با استفاده از این فناوری نوین، افراد می‌توانند قبل از ساخت و اجرای پروژه، به صورت دیجیتالی، یک مدل هوشمند و دقیق از آن بسازند؛ بنابراین مدلی که با ابزارهای رایانه‌ای تولید شده شامل هندسۀ دقیق اجزا و عناصر ساختمانی می‌شود که داده‌ها و اطلاعاتش را هم دارد. BIM فراتر از یک نرم‌افزار تولید مدل‌های سه‌بعدی دیجیتال عمل می‌کند و در واقع فرایندی است که عوامل موردنیاز برای مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات ساخت را در تمام مراحل پروژه فراهم می‌کند که منجر به اجرای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی باکیفیت‌تر، با هزینه‌های کمتر و همین‌طور  در مدت‌زمان کم‌تر در مقایسه با روش‌های سنتی می‌شود.

منابع زیادی در مورد این مبحث وجود دارد؛ اما شیوهٔ ارائۀ مطالب مناسب نیست و سرشار از جزئیات نالازم است و معمولاً کمکی به فهم دقیق مسائل و به‌کارگیری مؤثر نکات موجود نمی‌کند و باعث سردرگمی خواننده می‌شود. کتاب BIM به زبان ساده، مفاهیم پایه و کاربردی مبحث bim و همچنین نکات ضروری که برای اجرا و پیاده‌سازی اصولی فرایند BIM مطابق با استانداردهای روز دنیا لازم است، فارغ از جزئیات و اصطلاحات غیرضروری، ارائه می‌دهد؛ بنابراین دانشجویان رشته‌های مرتبط با حوزۀ طراحی و ساخت و علاقه‌مندان به فعالیت حرفه‌ای در زمینۀ اجرا و پیاده‌سازی BIM می‌توانند از مطالب کتاب BIM به زبان ساده بهرۀ کافی ببرند. 

کتاب BIM به زبان ساده در ۴ فصل تنظیم شده است؛ فصل اول به آناتومی BIM و تعریف اجزا و ابعاد تشکیل دهندۀ آن می‌پردازد. در فصل دوم ضمن بیان و تشریح مزایا و منابع به‌کارگیری فرایند BIM به موارد فنی و استانداردهای مورد توجه در روند اجرای BIM پرداخته شده است. فصل سوم پیاده سازی و اجرای BIM را توضیح داده و و به عوامل موفقیت و موانع اشاره کرده است. فصل چهارم به توصیه‌هایی راهبردی در راستای پیاده‌سازی و اجرای هر چه اصولی‌تر فرایند BIM اختصاص دارد. ابزارها و نرمافزارهای تخصصی مورد نیاز هم در فصل آخر معرفی می‌شوند.

خواندن کتاب BIM (به زبان ساده) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان معماری، مهندسی و افراد فعال در حوزۀ ساخت‌وساز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب BIM (به زبان ساده)

«با لحاظ نمودن هر دو جنبه در توصیف BIM می‌توان گفت که BIM یک فرایند جهت مدل‌سازی و ایجاد یک نمایش دیجیتالی از پروژهٔ موردنظر است که در آن اطلاعات و داده‌ها از منابع مختلف، ادغام و یکپارچه می‌شوند و این مدل در چرخهٔ حیات پروژه، اعم از طراحی، ساخت و بهره‌برداری تکامل می‌یابد. در واقع به بیان دیگر، در رویکرد و روش BIM، پروژهٔ موردنظر دو بار ساخته می‌شود. بار اول به طورکامل و به صورت مدل مجازی و سپس بار دوم به صورت واقعی و در محل ساخت آن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان