دانلود و خرید کتاب ابعاد صمیمیت رونالد پی رونز ترجمه نسرین جابرقادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابعاد صمیمیت اثر رونالد پی رونز

کتاب ابعاد صمیمیت

معرفی کتاب ابعاد صمیمیت

کتاب «ابعاد صمیمیت» نوشتۀ رونالد پی رونز و ترجمۀ نسرین جابرقادری و ایمانه عباسی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. کتاب ابعاد صمیمیت دربارۀ مبانی نظریه پذیرش-طرد والدینی است.

درباره کتاب ابعاد صمیمیت

 انسان از زمانی که متولد می‌شود و در طول زندگی‌اش به عشق و توجه دیگران نیاز دارد و در اثر طرد و هر نوع بدرفتاري و بی‌توجهی امکان دارد دچار مشکلات روان‌شناختی، ارتباطی و اجتماعی و حتی جسمی شود. پروفسور رونالد پی رونر، روان‌شناس بین‌المللی و استاد بازنشسته توسعۀ انسانی، خانواده و مردم‌شناسی، در کشورهای مختلف زندگی کرده و به تحقیق دربارۀ موضوع پذیرش- طرد والدینی پرداخته است. او در کتاب ابعاد صمیمیت بسیاری از تأثیرات، علل و دیگر همبسته‌های پذیرش و طرد بین‌فردی، مخصوصاً پذیرش- طرد والدینی را تشریح می‌کند.

کتاب ابعاد صمیمیت به توصیف نظریۀ PAR و بنیان‌های روش‌شناسانه و معرفت‌شناختی آن پرداخته و روش‌شناسی و رویکردهای مهم مورداستفاده برای ارزیابی این نظریه را توصیف می‌کند. اگرچه این کتاب در حوزۀ تخصصی روان‌شناسی است ولی موضوع ابعاد صمیمیت، دغدغۀ ذهنی هر انسانی است و نظر بسیاری از مردم را به خود جلب می‌کند.

کتاب ابعاد صمیمیت در ۷ فصل تنظیم شده است. فصل اول: بنیان‌های مفهومی نظریۀ پذیرش – طرد والدین، فرضیات و گمانه‌زنی‌های معرفت‌شناختی نظریه PAR و همچنین مفاهیم مرکزی آن شامل مفهوم انسان‌شناسی، دیدگاه تکامل نژادی (فیلوژنیک)، مدل تکامل نژادی و رویکرد جهانی را ارائه می‌کند. فصل دوم: پژوهش در نظریۀ پذیرش و طرد والدینی: رویکردی جهانی، سؤال روش‌شناسانه‌ای در این مورد مطرح می‌کند که چگونه یک نفر می‌تواند پژوهش‌های انسان‌شناسانه در مورد پذیرش – طرد والدینی را به‌صورت جهانی تعمیم دهد. فصل سوم: PART در یک کل: مدل سیستم‌های اجتماعی- فرهنگی، دیدگاه‌های مطرح شده در فصل‌های اول و دوم را از طریق قراردادن نظریۀ PAR نه‌تنها در درون بستر شخصیت فرد بلکه درعین‌حال از طریق قراردادن آن در سیستم‌های اجتماعی – فرهنگی کامل توسعه می‌دهد.

فصل چهارم: نظریه شخصیت PART و پیشینه‌های تاریخی آن، اختلالات شخصیتی را پر رنگ می‌کند که از جمله نتایج حاصل از طرد درک شده است؛ فصل پنجم: همگرایی شواهد موجود در نظریۀ شخصیت PART، شواهد بین فرهنگی و فرا فرهنگی را ارائه می‌کند که بر اساس انگاره‌ها و فرضیات نظریۀ شخصیت استوار شده‌اند. فصل ششم: پذیرش و طرد والدینی در چشم‌انداز طول عمر»، به بررسی رابطۀ بین رفتار والدین و رشد شخصیت کودکان و بزرگسالان از طریق نگاهی نظری به پذیرش – طرد والدینی می‌پردازد. در فصل هفتم: مقابله با طرد ادراک شده، یک دیدگاه نوبنیاد به نام نظریۀسازگاری ارائه می شود. فصل هشتم: پذیرش- طرد والدینی، رفتارهای بیانی و سیستم‌های بیانی، شواهد بین فرهنگی شامل باورهای مذهبی اشخاص، ترجیحات هنری و انتخاب‌های حرفه‌ای را ارائه می‌کند و در فصل نهم: سخن آخر: نگاه‌کردن به پشت سر و پیشِ رو، مهم‌ترین نتیجه‌گیری‌های ارائه شده بر اساس فرمول‌بندی و بررسی نظریه به‌صورت خلاصه ارائه می شود.

خواندن کتاب ابعاد صمیمیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به روان شناسان، مشاوران و درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ابعاد صمیمیت

«نظریۀ PAR این گمانه‌زنی را مطرح می‌کند که فرزندان در همه‌جا، در آمریکا و بین فرهنگ‌ها به روش‌های هم‌شکلی نسبت به اشکال رفتاری که به‌عنوان"طردکننده" یا "پذیرنده" ادراک می‌کنند، واکنش نشان می‌دهند. البته مشکل، پی‌بردن به این است که کدام رفتارها توسط افراد در سیستم‌های اجتماعی – فرهنگی مختلف به‌عنوان بیان پذیرش یا طردکردن ادراک می‌شوند؟ به‌عنوان‌مثال، در هر سیستم اجتماعی – فرهنگی می‌توان کسی را مورد انتقاد قرارداد، اما رفتار ویژۀ نشان دهندۀ "انتقاد" می‌تواند از جامعه‌ای به جامعه دیگر شدیداً متفاوت و ویژه باشد. یک رفتار خاص که در یک بستر اجتماعی- فرهنگی نشان دهندۀ انتقاد است ممکن است در جامعۀ دیگر حتی نشان دهندۀ تمجید باشد. به‌عنوان‌مثال، در جزیرۀ سنت کیتس در کارائیب مردی که نسبت به یک زن هیس، هیس کند از او تعریف کرده است. این رفتار در بخش زیادی از ایالات متحده به‌عنوان رفتاری بی‌ادبانه در نظر گرفته می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۶۰,۰۰۰
۵۰%
تومان