دانلود و خرید کتاب فرزندپروری مثبت پریسا وثوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری مثبت اثر پریسا وثوقی

کتاب فرزندپروری مثبت

نویسنده:پریسا وثوقی
انتشارات:فرهنگ و دانش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرزندپروری مثبت

کتاب فرزندپروری مثبت نوشتۀ پریسا وثوقی در انتشارات فرهنگ و دانش به چاپ رسیده است. این کتاب لازمۀ تربیت و پرورش فرزند را آگاهی از نیازهای روانی و رشدی کودکان می‌داند و ضمن توضیح این نیازها، بیان می‌کند که چگونه ارتباط مؤثر والدین با کودک منجر به ارتقای سلامت روان در آن‌ها و در نتیجه تربیت مثبت خواهد شد.

درباره کتاب فرزند پروری مثبت

دغدغۀ هر پدر و مادر مسئولیت‌پذیری، تربیت فرزندی سالم است. زمانی که صحبت از سلامتی می‌شود معمولاً آنچه به ذهن می‌آید سلامتی جسمانی است. در کنار این موضوع باید گفت که روح انسان هم نیاز به تغذیه دارد تا سلامت باشد.چ

 پرسش اصلی کتاب فرزندپروری مثبت این است که نیازهای روانی فرزند چه چیزهایی هستند؟ مسئلۀ اصلی کتاب این است که والدین با شیوه‌های مختلف امر تربیت فرزندانشان را پیش می‌گیرند و معمولاً به‌شکل ناآگاهانه همان شیوه‌ای می‌شود که در کودکی برای تربیت خودشان در پیش گرفته بودند. این در حالی است که تربیت موضوعی پیچیده است و نیاز به اطلاعات و آگاهی زیادی دارد. مهم‌ترین آن، آگاهی ار روند رشد کودک است. 

کتاب فرزندپروری مثبت، مهم‌ترین وظیفۀ والدین در برابر نیازهای روانی فرزند را انتقال احساس شایستگی و ارزشمندی و توجه کافی و نه افراطی به او می‌داند، در کنار این موضوع که بتوانند در سنین مختلف، مهارت‌های فردی و اجتماعی مورد نیاز را به فرزندانشان آموزش دهند. کتاب می‌گوید فرزندپروری مثبت ۵ اصل اساسی دارد که عبارت‌اند از: محیط سالم و جذاب، محیط یادگیری مثبت، انضباط قاطع، انتظارات واقع‌بینانه و توجه به نقش خود به‌عنوان والدین.

 هدف کتاب، آموزش اصول فرزندپروری مثبت است تا با بیان نکاتی ساده و کاربردی، ارتباط میان والدین و فرزندان را بهبود دهد که آن نیز موجب ارتقای سلامت روان آن‌ها خواهد شد.

 کتاب فرزندپروری مثبت در ۶ بخش تدوین شده است. بخش اول دربارۀ آشنایی با نیازهای روانی کودکان است که شامل توجه، بازی، درک و احترام، عشق و محبت می‌شود. بخش دوم انواع والدین و شیوۀ تربیتی آن‌ها را بررسی می‌کند. بخش سوم توضیح می‌هد که کودکان چگونه رفتارهای جدید را یاد می‌گیرند. بخش چهارم دربارۀ نقش فرزندپروری مثبت در رشد اعتمادبه‌نفس کودکان است. بخش پنجم، آسیب‌های والدین کمال‌گرا را بررسی می‌کند و بخش ششم اشتباهات تربیتی والدین را تذکر می‌دهد.

خواندن کتاب فرزند پروری مثبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی کودک و نیز والدینی که می‌خواهند فرزندانشان را با آگاهی تربیت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان