دانلود و خرید کتاب از تبار آب ثریا کشاورز مکافاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از تبار آب اثر ثریا کشاورز مکافاتی

کتاب از تبار آب

انتشارات:انتشارات ویان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از تبار آب

کتاب «از تبار آب» سرودۀ ثریا کشاورز مکافاتی است و انتشارات ویان آن را منتشر کرده است. از تبار آب مجموعه شعر مذهبی و آیینی را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب از تبار آب

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه‌وهمه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

شعر آیینی و مذهبی، جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به شعر دارد و همواره الهام‌بخش شاعران فارسی بوده‌ است. شعر آیینی در مدح و منقبت و سوگ پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) سروده می‌شود، تاریخ دین و بزرگان دین را توصیف می‌کند، نمادهای ارزشی و فرهنگی دین را نشان می‌دهد و با دید هنری از آن دفاع می‌کند. شاعران ایرانی اغلب در کنار آثار ارزشمند خود، به سیره و زندگی و شخصیت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) پرداخته‌اند. اشعار مذهبی و آیینی از جان‌ودل شاعران متعهد ریشه می‌گیرد.

کتاب از تبار آب مجموعه شعر ثریا کشاورز مکافاتی، شاعر ایرانی را دربرگرفته است. اشعاری که در کتاب از تبار آب آمده در چند قالب غزل، مثنوی و دوبیتی سروده شده است و شاعر در آن به مضامین مذهبی پرداخته است. اشعار آیینی و مذهبی ثریا کشاورز مکافاتی در وصف خدا، پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) است. او همچنین در اشعارش به وقایعی مانند غدیر خم، مباهله، شب‌های قدر و بازی‌های دوران کودکی حضرت علی (ع) اشاره کرده است. 

خواندن کتاب از تبار آب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شعرهای مذهبی و آیینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از تبار آب

«سلام من به نبی (ص) و به شاه‌بیت کلامش

سلام من به علی (ع) و به خاندان صوابش

سلام من به صدیقه (س) به ناز عالم رازش

سلام من به بتول و به اشتیاق نمازش

سلام من به حسن (ع) آن کریم گلزارش

سلام من به همان شه که ظلم کرده نگارش

سلام من به حسین (ع) و نماز پر تب و تابش

سلام من به سپاه جمیل و پُر حسناتش

سلام من به زینب (س) و خطابه‌های وداعش

سلام من به زینب (س) و به عزم ترک بلادش»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۶۹,۵۰۰
تومان