دانلود و خرید کتاب کمپینگ کالین تاول ترجمه احمد دیبا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمپینگ اثر کالین تاول

کتاب کمپینگ

نویسنده:کالین تاول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کمپینگ

کتاب کمپینگ؛ اقامت زیر آسمان بی‌کران نوشتهٔ کالین پل و ترجمهٔ احمد دیبا است و كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس آن را منتشر کرده است.

زندگی و گشت و گذار در طبیعت گونه‌ای از زیست و تفریحی مهیج است که ضمن برانگیختن حس کنجکاوی و کاوش بازگشت به اصل خویشتن را نیز در وجود انسان برمی‌انگیزد و اسرار دیدنی و نادیدنی طبیعت را بر آدمی برملا می‌کند.

درباره کتاب کمپینگ

انسان در تاریخ پر فراز و نشیب خویش توانست در بستر طبیعت رشد و نمو کند، تمدن بسازد، خدا را دریابد و صنعت را پدید آورد. از دل همین بستر ابزار بسازد و با این ابزار زندگی خود را به شکلی متفاوت دنبال کند. صنعتی شدن شاید نخستین تلاقی بلعیدن طبیعت در تاریخ و اندیشدن در باب آینده نوع بشر است. عشاق طبیعت در این عصر و با ورود خودروهای چهارچرخ تلاش کردند که سهمی در آشتی مادر و فرزند مدرن شده داشته باشند. ولی ورود ناآگاهانه، مدیریت نشده و غیر مسئولانه‌ هر امر صنعتی و مدرن، سلامت و امنیت، تعادل و توازن طبیعت را تهدید می‌کند.

شاید استمرار ورود انسان‌ها به طبیعت، حتی معیشت، فرهنگ و هنجارهای جوامع محلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغییرات عمده فرهنگی در اعصار معاصر در مناطق بکر طبیعی با زادبوم‌های خوگرفته با منطقه، نشانی از این روند در سال‌های اخیر است. بازگشت به فهم رابطه انسان و طبیعت و بررسی آن در دوره‌های مختلف تاریخی می‌تواند در این مسیر ما را راهنمایی کرده و در حفظ میراث طبیعی در عصر صنعتی و دوران مدرن کمک کند.

زندگی و گشت و گذار در طبیعت گونه‌ای از زیست و تفریحی مهیج است که ضمن برانگیختن حس کنجکاوی و کاوش بازگشت به اصل خویشتن را نیز در وجود انسان برمی‌انگیزد و اسرار دیدنی و نادیدنی طبیعت را بر آدمی برملا می‌کند.

کتاب کمپینگ به کسانی که قصد چادرزدن زیر آسمان بی‌کران را دارند، آموزش می‌دهد چگونه این کار را انجام دهند؟ چه ابزارها و وسایلی را همراه خود ببرند؟ از ابزارشان چگونه استفاده کنند؟ چگونه و کجا چادر بزنند و در هنگام خطر چه کنند؟

فصل‌های این کتاب از این قرار است:

۱: قبل از عزیمت

۲: در مسیر

۳: ملزومات کمپ

۴: چگونه پناه بگریم

۵: جست‌وجو، یافتن و ذخیره‌سازی آب

۶: در مواقع اضطراری

۷: کمک‌های اولیه

خواندن کتاب کمپینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر قصد کمپینگ کردن و چادرزدن در دل طبیعت را دارید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب کمپینگ

«قبل از شروع سفر، باید حداقل درک اولیه‌ای از نحوهٔ خواندن نقشه و استفاده از قطب‌نما داشته باشید. توانایی شما در ارزیابی صحیح نقشهٔ منطقه‌ای که قصد بازدید از آن را دارید به شما امکان می‌دهد در طول آماده‌سازی خود تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرید. اگر منطقه و زمین را بشناسید، شانس گم شدن شما کاهش می‌یابد و می‌توانید به طور مداوم پیشروی‌تان را ارزیابی کنید و بنابراین در صورت لزوم برنامه‌هایتان را تغییر دهید. همچنین می‌توانید امن‌ترین و مناسب‌ترین مسیر را برنامه‌ریزی کنید و آب، سرپناه و مناطقی را پیدا کنید که به شما امکان می‌دهند از کمک‌های موقعیت‌یابی به درستی استفاده کنید. اگر در نقشه‌خوانی و استفاده از قطب‌نما مهارت دارید، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد گم شدن یا منحرف شدن از مسیر نخواهید داشت و می‌توانید از تجربهٔ خارج از منزل بودنتان لذت ببرید.

در شرایط بقا، با تصمیمات بسیار دشواری رو به رو خواهید شد. ممکن است مجبور شوید تصمیم بگیرید که در جایی که هستید بمانید و منتظر نجات شوید یا به منطقه‌ای بروید که شانس بیشتری برای بقا و نجات دارید. توانایی شما در جهت‌یابی مؤثر (چه با استفاده از نقشه و قطب‌نما و چه با استفاده از ویژگی‌های طبیعی نقش مهمی در فرآیند تصمیم‌گیری ایفا می‌کند. هرچند یک جی‌پی‌اس (سیستم موقعیت‌یاب جهانی) کمک بسیار خوبی است، ولی به باتری و فناوری متکی است و هر دوی این‌ها ممکن است از کار بیفتند.

درک الگوهای آب و هوا همچنین به شما این امکان را می‌دهد که شرایط را ارزیابی کرده و در حین سفر تصمیمات آگاهانه بگیرید. توانایی ارزیابی وضعیتتان و اصلاح برنامه‌های خود، به این معناست که شما قادر خواهید بود از بسیاری از موقعیت‌های احتمالی بقا اجتناب کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۵۰۰
تومان