دانلود و خرید کتاب کلید بهشت مهدی وحیدی صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلید بهشت اثر مهدی وحیدی صدر

کتاب کلید بهشت

معرفی کتاب کلید بهشت

کتاب کلید بهشت نوشتهٔ مهدی وحیدی صدر است. عهد مانا این کتاب را منتشر کرده است. این مجموعه شعر فارسی برگرفته از مفاتیح الجنان و ویژهٔ کودکان و نوجوانان است.

درباره کتاب کلید بهشت

کتاب کلید بهشت حاوی یک مجموعه شعر است که از مفاتیح الجنان و برای کودکان و نوجوانان اقتباس شده است. «در فضیلت تسبیح حضرت زهرا (س)»، «لعن بر قاتلان اهل بیت»، «زیارت مطلقه امام حسین (ع)»، «زیارت امام حسین (ع) در حرم امیرالمؤمنین (ع)»، «غرق اندوه و غمم» و «زیارت امام عصر(عج) بعد از نماز صبح» عنوان برخی از این شعرها است.

شعر کودک و نوجوان، شعری است که با تخیل و درک کودکان و نوجوانان تناسب داشته باشد و در یک جمله اینکه برای این گروه‌های سنی قابل‌فهم باشد. شعر دریافت‌های تازه‌ای به کودکان از جهان پیرامونشان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه‌ای نو و با احساسات عالی به جهان بنگرند؛ در واقع شعر ارتباط کودکان را با جهان عمیق‌تر، عاطفی‌تر و دلچسب‌تر می‌کند. برخی معتقد هستند که شعر کودک و نوجوان در ایران که در آغاز دههٔ ۱۳۶۰ از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بود، در سال‌های اخیر به ورطهٔ تکرار افتاده است. برخی نیز باور دارند که این گونهٔ شعری چنان در حیطه‌های زبانی، تخیل و موسیقی منحصربه‌فرد شده است که می‌توان آن را موج پنجم شعر ایران نامید. موج اول تا چهارم عبارتند از «سبک خراسانی»، «سبک عراقی»، «سبک هندی» و «شعر نیمایی»؛ زیرا شعر کودک و نوجوان تمام ویژگی‌های یک سبک مجزا را دارد. از شاعران معاصر که برای کودکان و نوجوانان سروده‌اند، می‌توان به «محمود کیانوش»، «پروین دولت‌آبادی»، «عباس یمینی‌شریف»، «مصطفی رحماندوست»، «شکوه قاسم‌نیا»، «ناصر کشاورز» و «افسانه شعبان‌نژاد» نام برد. شعرهای کودک و نوجوان معمولاً بر اساس گروه‌های سنی آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شود:

الف- خردسال/ پیش دبستانی

ب- کودک/ سال اول و دوم دبستان

ج- کودک/ سوم و چهارم و پنجم دبستان

د- نوجوان/ راهنمایی

ه- جوان/ دانشگاه به بالا

خواندن کتاب کلید بهشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلید بهشت

«"دعای پاک شدن از گناهان"

اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الْمَکْنُونِ الْمَخْزُونِ الطّاهِرِ الطُّهْرِ‌الْمُبارَکِ، وَ اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الْعَظیمِ، وَ سُلْطانِکَ الْقَدیمِ، یا واهِبَ الْعَطایا، وَ یا مُطْلِصقَ الأُساری، وَ یا فَکّاکَ الرِّقابِ مِنَ النّارِ، اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّی عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اَنْ تُعْتِقَ رَقَبَتی مِنَ النّارِ، وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنَ الدُّنْیا سالِماً، وَ [اَنْ] تُدْخِلَنِی الْجَنَّةَ امِناً، وَ اَنْ تَجْعَلَ دُعآئی اَوَّلَهُ فَلاحاً، وَ اَوْسَطَهُ نَجاحاً، وَ اخِرَهُ صَلاحاً، اِنَّکَ اَنْتَ عَلاّمُ الْغُیُوبِ

مفاتیح الجنان، دعای پاک شدن از گناهان

یا واهِبَ الْعَطایا

ای بخشنده عطاها

دادی به جوجه لانه

غذا و آب و دانه

بخشنده‌ای خدایا

یا واهِبَ الْعَطایا

دادی به سبزه باران

در شب چراغ تابان

بخشنده‌ای خدایا

یا واهِبَ الْعَطایا

دادی به بلبل آواز

بالی برای پرواز

بخشنده‌ای خدایا

یا واهِبَ الْعَطایا

دادی امید و ایمان

هستی به فکر انسان

بخشنده‌ای خدایا

یا واهِبَ الْعَطایا»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان