دانلود و خرید کتاب اسیر حبس نباشیم طیبه انگزبانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسیر حبس نباشیم اثر طیبه انگزبانی

کتاب اسیر حبس نباشیم

معرفی کتاب اسیر حبس نباشیم

کتاب اسیر حبس نباشیم نوشتهٔ طیبه انگزبانی است. انتشارات ماهواره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. چگونه با انجام تمرین‌های سادهٔ نوشتن، به توسعهٔ فردی خود کمک کنیم؟

درباره کتاب اسیر حبس نباشیم

کتاب اسیر حبس نباشیم تمرین‌های متفاوت و متنوعی ارائه داده است؛ برای نوشتن. نویسنده گفته است که نوشتن و نویسندگی بسیار متنوع است. عنوان برخی از فصل‌های این کتاب عبارت است از «چه کسی می‌تواند بنویسد؟»، «چند تمرین برای بهتر نوشتن»، «خواندن»، «داستان» و «چاپ کتاب». نویسنده در بخشی از این کتاب می‌پرسد که چه کسی می‌تواند بنویسد. این سؤالی است که هر لحظه از خودش پرسیده است. او گفته است که همیشه گمان می‌کرد نویسنده‌ها آدم‌های عجیب‌وغریبی هستند؛ آدم‌هایی که در کنج منزلشان با نور چراغ نفتی و چند بسته سیگار و یک استکان چای یخ‌زده، مدام در حال نوشتن هستند؛ آدم‌هایی که از دیگران دور هستند، آدم‌های ساکت و تنها، آدم‌های شاید کمی ژولیده‌پولیده و یا... .

خواندن کتاب اسیر حبس نباشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد هنر و حرفهٔ نویسندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسیر حبس نباشیم

«- خواندن

نوشتن و خواندن یک ارتباط دوطرفه هست.

یک جاده‌ای که هر دو باهم به آگاهی و دانایی ختم میشوند.

اگر خوب مطالعه نداشته باشیم قطعا نوشته‌های خوبی هم نخواهیم داشت و برعکس اگر مدام تمرین نکنیم و ننویسیم نمی‌توانیم مطالعه هدفمند داشته باشیم.

گاهی هنرجویان می‌گویند ما نمینویسم، چون زیاد مطالعه نداشتیم، صبر میکنیم تا مطالعه ما زیادتر شود و سپس بنویسم.

این کار رد میشود و قابل قبول نیست. چرا که درست است نوشتن با آگاهی، کاری لازم و ضروریست اما گاهی شما تا ننویسید نمیدانید دقیق به چه نوع کتابی نیاز دارید.

آدمها خوراک می‌خورند تا انرژی و توان روز خود را تامین کنند و خونسازی کنند.

اگر کتاب (غذای روح) را نخوریم، انرژی کافی برای نوشتن نداریم، این کاملا درست است.

اما فرض کنید تصمیم به نوشتن یک داستان کوتاه میگیرید، در این داستان پزشکی هست که عاشق خانمی میشود که بیماری سختی دارد، خوب اینجاست که متوجه می‌شوید، با خود می‌گویید که باید کمی به کتابهای پزشکی ناخونکی بزنم تا بتوانم کمی اصطلاحات پزشکی درست را استفاده کنم.

اینجا نوشته در عین نوشتن به شما می‌گوید که چه کتابی را مطالعه کنید، اگر نمی‌نوشتید و شروع نمیکردید شاید کتاب پزشکی هم نمی‌خواندید...

چند خط بالاتر گفتم، کتاب را نخوریم، منظور از کتاب‌خواری ماهر شدن در مطالعه است.

در اینجا ما دیگر با یک کتاب‌خوان معمولی متفاوتیم. اگر یک کتاب را چندین بار بخوانید و ماهر شوید بهتر از خواندن چند کتاب به صورت سطحی ست.

بروسلی را به یاد بیارید در چند حرکت رزمی ماهر بود و در استفاده با نانچیکو حرفه‌ای بود. در مواقع لزوم از نانچیکو استفاده می‌کرد و کار را تمام می‌کرد.

مطالعه بیشتر و صرف وقت کمتر و برداشت مهمتر، احتیاج به آگاهی و روشهای صحیح مطالعه دارد.

بتدریج در حین مطالعه درست، یاد میگیریم حافظه را از مطالب غیرضروری انباشته نکنیم. کتاب‌خواندن، همراه نوشتن به تثبیت مطلب کمک زیادی می‌کند.

منظورما پرخوانی نیست درست خوانی و چند بار خوانی ست. هربار مجدد به سمت کتاب برویم مطلب جدیدی به سوی ما نمایان می‌شود. در تحصیل هم همین‌گونه هست اگر درست مطالعه نشود باعث دلزدگی خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان