دانلود و خرید کتاب از یونان باستان تا جون آدمیزاد سعیدرضا خوش‌شانس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از یونان باستان تا جون آدمیزاد اثر سعیدرضا خوش‌شانس

کتاب از یونان باستان تا جون آدمیزاد

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از یونان باستان تا جون آدمیزاد

«از یونانِ باستان تا جونِ آدمیزاد» نوشته‌ی سعیدرضا خوش‌شانس(-۱۳۶۵) است. این کتاب نمایشنامه‌ای انتقادی است که با خوانشی جدید از اسطوره‌های کهن به نقد عصر جدید می‌پردازد. این نمایش در هشت بازی صورت می‌گیرد.

نویسنده این نمایشنامه در خصوص نوشتن آن می‌گوید:

در اثنایی که صفیر گلوله گوش مردم بهت‌زده را کر می‌کند، عکاسان متفخّر، مشغول جمع کردن ساکشان هستند تا با ثبت تصاویرِ شکار شدن طعمه‌ها که از بدِ حادثه از تیره‌ی جان‌دار و از گونه‌ی انسان است، جوایز میلیون‌دلاری را برنده شوند و در شب افتتاحیه‌ی جشنواره، بر فرش قرمز، تابلوهای تبلیغاتی اطرافشان را به زینت برهنگی بیارایند.

این نمایشنامه صدای اعتراضی است به روش‌شناسیِ کهن‌سال جهان قدرت در تحریف اساطیر بومی ملل و ترویج اندیشه‌های جعلی و عوام‌فریبانه که با انگیزه‌ی انباشت سودهای مادی کلان از بدوی‌ترین دوره‌ی تاریخ تمدن تاکنون صورت گرفته است. در آن‌چه در دست دارید، کاساندرا پرومه از قدرت بی‌انتهایی که در بازوان خانواده‌ای مافیایی جمع شده، به حیرت می‌آید و آنان را خدایان قدیر یونان قلمداد می‌کند که مجهز به ابزار خداییِ اعجاز و نفرین‌اند، اما خانواده‌ی قدرت که کنجکاوی هیچ اندیشه‌ای را درباره‌ی خود برنمی‌تابد، دست به نابودی او می‌زند. نمایش در غرب به‌عنوان باروی امن قدرت سرمایه‌بازی اتفاق می‌افتد، جایی که اساطیر جدید به قلم و دوربین رسانه‌ها مشغول باروری هستند تا انبوه سرمایه‌های مردم جهان را در خود ببلعند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۱۲۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان