دانلود و خرید کتاب ایران در دوره دیرینه سنگی علی اکبر عابدیان کاسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایران در دوره دیرینه سنگی اثر علی اکبر عابدیان کاسگری

کتاب ایران در دوره دیرینه سنگی

معرفی کتاب ایران در دوره دیرینه سنگی

کتاب «ایران در دوره دیرینه سنگی» نوشتۀ علی اکبر عابدیان کاسگری و ویراستۀ مروارید عابدیان کاسگری است و نشر دگراندیشان آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب ایران در دورۀ دیرینه سنگی معرفی فرهنگ و تاریخ کهن ایران است.

درباره کتاب ایران در دوره دیرینه سنگی

تاریخ پرفرازونشیب سرزمین ایران بسیار ارزشمند است و شناختن آن نسل امروز را به فرهنگ و تاریخ کهن پیوند می‌دهد و همچنین فرهنگ و تاریخ ایران را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند. برای دستیابی به این مهم بررسی دورۀ پیش از تاریخ ایران هم مؤثر است. یکی از کارکردهای مهم در شناخت آثار پیش از تاریخ، استفاده از مستندات مادی است که از انسان‌ها به‌جامانده و می‌تواند نشان‌دهندۀ اتفاقات مربوط به انسان‌ها قبل از اختراع و به‌کارگیری خط باشد. این روش که بر اساس داده‌های یافت‌شده است،‌ اساس تاریخ انسان‌ها را پیش از تاریخ مشخص می‌کند.

یکی از اهداف اصلی کتاب ایران در دورۀ دیرینه‌سنگی این است که ارزش و اهمیت سرزمین ایران و نقش جغرافیا و اقوام آن در شکل‌گیری تمدن در این بخش از فلات ایران را نشان دهد. برای آماده‌سازی و تدوین کتاب تبرستان در دورۀ دیرینه‌سنگی از اطلاعاتی که در منابع مختلف وجود دارد و راهنمایی کارشناسان استفاده شده و علی‌اکبر عابدیان کاسگری به متون اصلی موجود در کتابخانه‌های داخلی و خارجی مراجعه کرده است. همچنین تاحدامکان مطالعات میدانی و بازدید از کوهستان‌ها،‌ بقایای برخی دژها و محوطه‌های باستانی و پیمایش مسیرهای تاریخی انجام‌گرفته است.

فهرست مطالب کتاب ایران در دورۀ دیرینه‌سنگی عبارت است از: «پیشگفتار»،‌ «دیباچه»، «بخش اول: دورۀ باران و دورۀ خشک»، «بخش دوم: فلات ایران»، «بخش سوم: دیرینه‌سنگی» و «کتابنامه».

خواندن کتاب ایران در دوره دیرینه سنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی و همچنین دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ایران در دوره دیرینه سنگی

«بزرگ‌ترین بخش در جدول زمان‌بندی زمین‌شناسی ابرگشتمان است که بازه‌های زمانی آن نیم میلیارد سال طول می‌کشد. ابرگشتمان‌ها به دوران چند صد میلیون‌ساله،دوران به دوره‌های حدود صد میلیون‌ساله،‌دوره‌ها به دورهای چند میلیون‌ساله،‌ و دورها به عصرها تقسیم می‌شوند؛ تاکنون ۹۹ عصر شناخته شده است. پس از پایان دور پلئیوسن (از تقسیمات دورۀ ترشیاری در دوران سوم زمین‌شناسی)، دور پلئیستوسن (از تقسیمات دورۀ کواترنری دو دوران چهارم زمین‌شناسی) آغاز شد. در طول دور پلئیستوسن چهار یخ‌بندان گونز، مندل،‌ ریس و وورم رخ داد و بخش‌هایی از سرزمین‌هایی که به یکدیگر متصل بودند از هم جدا افتادند. پلئیستوسن متأخر از زیرمجموعه‌های دور پلئیستوسن ۱۲۶۰۰۰ سال پیش در اواخر یخ‌بندان ریس آغاز شد و تحت تسلط یخچال‌ها و یخ‌بندان‌ها و پراکنده شدن انسان تا شروع عصر هولوسن در ۱۱۷۰۰ سال پیش،‌ادامه یافت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۰۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان