دانلود و خرید کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی مینا نقدعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی اثر مینا نقدعلی

کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی

نویسنده:مینا نقدعلی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی

کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی نوشتۀ مینا نقدعلی است و با ویراستاری محدثه طهماسبی فر در انتشارات هورین به چاپ رسیده است. این کتاب در چهار فصل نوشته شده و به بررسی چارچوب کوبیت بر اثربخشی حسابرسی داخلی در گزارشگری مالی می‌پردازد و عملکرد آن را موردبررسی قرار می‌دهد. 

درباره کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی

در دنیای اقتصادی امروز حسابرسی به عنوان یک فعالیت حرفه‌ای، یک تخصص و یک رشتۀ دانشگاهی پیشینۀ نسبتا کوتاهی دارد که به زحمت به بیش از یک‌صد سال می‌رسد. اما پیدایش حسابرسی به لحاظ زمانی با ظهور و معرفی حسابداری همراه بوده است. درحقیقت، از زمانی که پیشرفت و تحول در تمدن بشر این ضرورت را به وجود آورد که مسئولیت ادارۀ اموال یک شخص به شخص دیگری منتقل شود، اعمال نوعی نظارت و وفاداری نسبت به تعهدات قراردادی موردنیاز قرار گرفت. یکی از رویکردهای مناسب برای ارزیابی عملکرد درونی سازمان‌ها حسابرسی داخلی می‌باشد. 

حسابرسی داخلی، نقش ارزیابی مستقلی را دارد که در داخل سازمان برای اجرا و ارزیابی فعالیت‌های آن به عنوان یک خدمات یا سازمان ایجاد می‌شود. هدف حسابرسی داخلی کمک به اعضای سازمان در انجام مسئولیت‌هایشان است. حسابرسی داخلی آن‌ها را به تجزیه‌وتحلیل، ارزیابی، توصیه و مشاوره و اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های بررسی شده، مجهز می‌کند. این کتاب دربارۀ تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی نوشته شده است. امروزه، کوبیت در سطح جهانی توسط کلیه مدیران برای تجهیز آن‌ها به یک الگو برای ارزشمند ساختن سازمان و شیوه‌های بهتر مدیریت مورداستفاده قرار می‌گیرد و درحقیقت مدل کنترل کوبیت درستی سیستم اطلاعات را تضمین می‌کند. 

خواندن کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افراد متخصص در حوزه حسابرسی و یا کسانی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تاثیر کوبیت بر حسابرسی داخلی

«واحد حسابرسی داخلی همچنین باید استقلال لازم را داشته باشد تا گزارش خود را به طور عینی و صحیح و در رابطه با هر آنچه هست تهیه کند نه هر آنچه مدیریت خواستار آن است. این استقلال به حسابرسان داخلی این اجازه را می‌دهد تا گزارش خود را به صورت بی‌طرف و آزاد و در راستای اهداف سازمان تهیه کنند. بدون اعطای این نوع استقلال مطلوبیت مورد انتظار از کار حسابرسان داخلی به هیچ‌وجه ایجاد نخواهد شد. حسابرسی داخلی دارای نقشی مهم و حیاتی در حاکمیت و عملیات سازمان است. زمانی که این واحد به‌صورت موثر فعالیت دارد و در خدمت عملیات و مدیریت سازمان است، می‌تواند کمک بزرگی به سازمان در دستیابی به هدف‌ها باشد. از همین‌رو، سازمان‌هایی که از واحد حسابرسی داخلی اثربخش برخوردارند، ارزیابی بهتری نسبت به شناسایی خطرهای محیط کسب‌وکار، فرایندها و سیستم تجاری خود دارند. بنابراین اقدام‌های اصلاحی مناسب را به منظور بهبود مستمر محیط کسب‌وکار خود به کار می‌بندند. با این حال برای حفظ و افزایش اعتبار حسابرسی داخلی، مفاهیم کارایی و اثربخشی باید مورد بررسی قرار گیرد. تعیین معیارهای اندازه‌گیری عملکرد در حوزه فعالیت حسابرسی داخلی، یک کار مهم و حیاتی در رسیدن به هدف‌ها و مقاصد فعالیت‌های حسابرسی مطابق با بالاترین ویژگی‌های کیفی و استانداردها است. این راهنمای اجرایی مواردی را فراهم می‌کند تا حسابرسی داخلی با اندازه‌گیری سطح کارایی و اثربخشی فعالیت‌های خود، نسبت به بهبود خدمات به مشتریان و ذینفعان اقدام کند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان